Τη ζωή όσων κατεβάζουν παράνομα ταινίες, μουσική, παιχνίδια και πάσης φύσεως υλικό σκοπεύουν να κάνουν δυσκολότερη κάποιοι από τους μεγαλύτερους ISP's (Internet Service Providers) στις ΗΠΑ.
Οι AT&T, Cablevision, Comcast, Time Warner και Verizon εντάσσουν στο «οπλοστάσιό» τους το Copyright Alert System (CAS) : πρόκειται για ένα σύστημα «συναγερμού/ προειδοποίησης», το οποίο εντοπίζει τους χρήστες ενός δικτύου οι οποίοι κατεβάζουν «πειρατικά» υλικό και ενημερώνει σχετικά τον provider, που απευθύνει προειδοποίηση.
Το σύστημα αναπτυσσόταν εδώ και τέσσερα χρόνια, και αναμένεται να αρχίσει να τίθεται σε λειτουργία εντός διαστήματος δύο μηνών. Αν και είναι ο provider που αναλαμβάνει να «τσακώσει» τον χρήστη, η κύρια δουλειά του εντοπισμού γίνεται από τους ενδιαφερόμενους κατόχους πνευματικών δικαιωμάτων, οι οποίοι και θα παρατηρούν γνωστά δίκτυα διακίνησης πειρατικού υλικού, όπως το BitTorrent, μέσω μιας υπηρεσίας ονόματι MarkMonitor. Η εν λόγω υπηρεσία συνδυάζει αυτοματοποιημένα συστήματα και ανθρώπους αναλυτές προκειμένου να εντοπίσει τους παράνομους downloaders. Στη συνέχεια, καταγράφει τις IP addresses τους - αλλά όχι άλλα προσωπικά δεδομένα- και τα προωθεί στους providers. Από εκεί και πέρα, το σύστημα προειδοποίησης είναι κλιμακωτό: στην αρχή ο ISP ενημερώνει τον πελάτη ότι έγινε αντιληπτή η χρήση του δικτύου για παράνομο downloading και του δίνει πληροφορίες για το πώς μπορεί να κάνει την ίδια δουλειά νόμιμα. Παράλληλα, παρέχει συμβουλές για την ασφάλιση του ασυρμάτου δικτύου, σε περίπτωση που ο «πειρατής» είναι λ.χ ένας γείτονας ο οποίος «κλέβει Ίντερνετ» εν αγνοία του ιδιοκτήτη.
Στη συνέχεια, το σύστημα θα ζητά από το συνδρομητή να επιβεβαιώσει ότι έλαβε την προειδοποίηση. Εάν συνεχίσει, τότε θα τον «παρενοχλεί», αναγκάζοντάς τον να διαβάζει «ενημερωτικό υλικό» σχετικά με τις συνέπειες της πειρατείας ή επιβραδύνοντας την ταχύτητα της σύνδεσής του όταν κατεβάζει αρχεία. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν ξεκάθαρα οι δημιουργοί του CAS, δεν τίθεται θέμα διακοπής της σύνδεσης σε καμία περίπτωση.
«Σκοπός των διαδοχικών συναγερμών είναι να ενημερώσουμε τους χρήστες για δραστηριότητες που έχουν λάβει χώρα μέσω των λογαριασμών τους, να τους δείξουμε πώς μπορούν να εξασφαλίσουν ότι κάτι τέτοιο δεν θα ξανασυμβεί και να δώσουμε πληροφορίες σχετικά με τους ολοένα αυξανόμενους τρόπους νόμιμης πρόσβασης σε ψηφιακό υλικό. Σημαντικό κομμάτι των προετοιμασιών μας όσον αφορά το CAS είχε να κάνει με το να μάθουμε ποιες είναι οι απόψεις των πελατών σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα και την πρόσβαση σε υλικό online.
Πολλοί επεσήμαναν ότι ήθελαν να μάθουν περισσότερα σχετικά με το ποιοι ήταν ακριβώς οι κανόνες. Κατανοούμε ότι δεν είναι πάντα ξεκάθαρο στο Web τι είναι ξεκάθαρο και τι όχι, οπότε ένα σημαντικός στόχος του CAS είναι να εξηγήσει αυτούς τους κανόνες στους καταναλωτές» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της CCI (Center for Copyright Information), τον οργανισμό που έχει τη συνολική ευθύνη της επίβλεψης του CAS, και συνεργάζεται με πολλές μεγάλες εταιρείες του χώρου της ψηφιακής διασκέδασης.