Μετά τις τρεις πρώτες πρωϊνές ειδικές διαδρομές, στην κορυφή δεν εμφανίζονται οι «συνήθεις ύποπτοι», αλλά δύο νέοι οδηγοί, οι Μαντς Οσμπεργκ και Οτ Τανάκ, αντίστοιχα.
Τα «μεγάλα ονόματα» του χώρου καταποντίστηκαν από την δυνατή βροχή που έπεσε σήμερα το πρωί και είχε ως αποτέλεσμα οι συνθήκες να είναι πολύ δύσκολες για όλους, ιδίως στο χώμα. Επιπλέον, η επιλογή τους να ξεκινήσουν από πολύ χαμηλά δυσχέρανε ακόμη περισσότερο την προσπάθειά τους καθώς όπως αποδείχθηκε, όσοι έλαβαν εκκίνηση από τις πρώτες θέσεις, είχαν πιο εύκολο έργο.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα οι περισσότεροι το αντιμετώπισαν στην δεύτερη ειδική διαδρομή της ημέρας (Pesells), μήκους 26.59 χλμ., η οποία ήταν χωμάτινη και γλιστρούσε αρκετά. Εκεί έχασαν πολύ χρόνο τόσο τα εργοστασιακά Citroen όσο και τα Ford.
Μέσα σε αυτή την πλημμύρα, οι Οστμπεργκ και Τανάκ έδιναν τον δικό τους αγώνα. Ο Νορβηγός τελικά μέχρι το μεσημέρι είχε καταφέρει να καλύψει την απειροελάχιστη διαφορά του από τον Εσθονό στη δεύτερη ΕΔ και παράλληλα να ανέβει στην κορυφή, έχοντας προβάδισμα 2,7 δευτ.
Και οι δύο πάντως σήμερα δεν στερήθηκαν προβλημάτων με τον Τανάκ να ξεπερνάει ένα σημείο φρεναρίσματος και να γλιστράει στην πρώτη ΕΔ. Ο δε Οστμπεργκ ταλαιπωρήθηκε από την σκληρή γόμα των ελαστικών του ενώ είχε και ένα τετ-α-κε στην τρίτη ΕΔ.
Η Citroen κατάφερε στο τέλος του πρώτου μέρους (τρίτη ειδική και μεγαλύτερη – 44,02 χιλιόμετρα) να περισώσει κάπως την κατάσταση με τον Λεμπ να είναι ο ταχύτερος και ο Χίρβονεν να τον ακολουθεί. Παρά όμως την πρωτοπορία, οι δύο οδηγοί της δεν κατάφεραν να μειώσουν αρκετά την διαφορά τους από τον πρωτοπόρο Οστμπεργκ. Ετσι, ο Χίρβονεν είναι τρίτος γενικής και ο Λεμπ τέταρτος.
Η Ford βρίσκεται στην πέμπτη θέση με τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα. Ο Φινλανδός μπορεί να ξεκίνησε με το… δεξί τον Ισπανικό αγώνα, κερδίζοντας την πρώτη ειδική, αλλά στη δεύτερη καταποντίστηκε, μένοντας όγδοος. Στην τρίτη ΕΔ του αγώνα αποφάσισε να κινηθεί εκ του ασφαλούς και να μην ρισκάρει, αλλά ήδη βρίσκεται πολύ πίσω (55 δευτ.) από τον Οστμπεργκ.
Ατυχος ήταν ο έτερος οδηγός της ομάδας, Πέτερ Σόλμπεργκ καθώς χτύπησε σε πέτρα στην δεύτερη ειδική διαδρομή, καταστρέφοντας την εμπρός αριστερή ανάρτηση του Fiesta του και εγκαταλείποντας. Η ειρωνεία είναι ότι στο ίδιο σημείο πέρυσι και για τον ίδιο λόγο ο Νορβηγός είχε μείνει εκτός αγώνα. Η φετινή του ατυχία πάντως προκάλεσε μεγάλη απογοήτευση στο στρατόπεδο της Ford.
Θύματα πάντως της ίδιας πέτρας ήταν και οι Τιερί Νουβίλ και Αντρέας Μίκελσεν, έχοντας την ίδια μοίρα με τον Σόλμπεργκ.
Στη λίστα με όσους σταμάτησαν άδοξα την προσπάθειά τους επί ισπανικού εδάφους προστέθηκε και ο Ντάνι Σορντό με το Mini μετά από μία έξοδο στην τρίτη ειδική.
Και από την απογοήτευση στο χαμόγελο. Στο χαμόγελο του Γιάρκο Νικαρα, ο οποίος βρίσκεται προς το παρόν στην έκτη θέση, πίσω από τον Λάτβαλα και αποτελεί την ελπίδα της Prodrive για κάτι θετικό.
Ακολουθεί ο Ευγκένι Νόβικοφ που δυσκολεύτηκε αρκετά σήμερα το πρωί όπως και ο Κρις Ατκινσον.
Ο αγώνας συνεχίζεται σήμερα με τρεις ακόμη ειδικές.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]