Ο Λεμπ αποχωρεί στην ουσία από το παγκόσμιο πρωτάθλημα στην κορυφή μιας και φέτος είναι η τελευταία πλήρης χρονιά του καθώς το 2013 θα συμμετάσχει σε μερικούς αγώνες.
Ο ρυθμός του τη σημερινή τρίτη ημέρα του αγώνα είχε πέσει κάπως αφού ήδη η διαφορά που είχε από τον δεύτερο Λάτβαλα με την έναρξη των έξι τελευταίων ειδικών ήταν αρκετή για να του χαρίσει τη νίκη. Με σωστά πλασαρίσματα σήμερα δίχως να διακινδυνεύσει ένα πιθανό και μοιραίο λάθος, ο Γάλλος πολυπρωταθλητής έφτασε στη νίκη που είναι η όγδοη επί Ισπανικού εδάφους.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι εκπλήρωσε με τον καλύτερο τρόπο τους φετινούς του στόχους καθώς και τις περισσότερες νίκες πέτυχε σε σχέση με τους υπόλοιπους και τον τίτλο κατέκτησε πριν ακόμη τη λήξη του πρωταθλήματος, φτάνοντας πλέον τους εννέα συνεχόμενους. Ενα ρεκόρ που θα είναι ομολογουμένως δύσκολο να καταρριφθεί από κάποιον στο εγγύς μέλλον.
Ο Λεμπ λοιπόν αποχωρεί ως βασιλιάς από το θεσμό και παρά τα εννέα πρωταθλήματα, εξακολουθεί να βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας του. Μετά την καθολική επικράτηση στο WRC για περίπου μία δεκαετία, ο Γάλλος βάζει νέο στόχο που είναι η κατάκτηση του Παγκοσμίου πρωταθλήματος αυτοκινήτων Τουρισμού όπου θα συμμετάσχει από το 2014.
Επιστροφή όμως στα διαδικαστικά του Ισπανικού αγώνα, όπου το άλλο νέο αφορά στον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα. Με τη νίκη του στην Powerstage και προτελευταία ειδική του αγώνα και τη δεύτερη θέση που κατέλαβε στο ράλι, ο Φινλανδός πέρασε στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, ξεπερνώντας τον Μαντς Οστμπεργκ.
Ετσι, ολοκλήρωσε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μία άσχημη χρονιά, όπου τα προβλήματα, οι εγκαταλείψεις και οι απογοητεύσεις τον κατέβαλαν.
Για τον Οστμπεργκ, η Ισπανία ήταν η συμπληγάδες του διότι όχι μόνο έχασε τη νίκη που κρατούσε στα χέρια του την πρώτη ημέρα, απώλεσε και την τρίτη θέση στην γενική κατάταξη, πέφτοντας τέταρτος. Ο Ισπανικός αγώνας ξεκίνησε ιδανικά για αυτόν καθώς από την πρώτη ημέρα προηγούνταν των εργοστασιακών πληρωμάτων με 27,2 δευτ. Η δεύτερη ημέρα όμως και δη τα δύο περάσματα της El Priorat ήταν καταστροφικά για αυτόν, ρίχνοντάς τον από την κορυφή. Και αφού έχασε την πρώτη θέση, άρχισε να ολισθαίνει ακόμη περισσότερο, φτάνοντας μέχρι την πέμπτη, για να ολοκληρώσει τελικά τον αγώνα τέταρτος.
Αντίθετα με τον Οστμπεργκ ο Χίρβονεν είχε έναν ήσυχο αγώνα χωρίς προβλήματα και εκμεταλλευόμενος την ατυχία του Νορβηγού κατέλαβε την τρίτη θέση στον αγώνα. Δεύτερη λοιπόν παρουσία για την Citroen στο βάθρο των νικητών στην Ισπανία, με τον Χίρβονεν να ετοιμάζεται για μία συναρπαστική ερχόμενη χρονιά, τώρα με την σταδιακή αποχώρηση του Λεμπ.
Την πέμπτη θέση στον αγώνα και τους πρώτους του βαθμούς στο ντεμπούτο του στο WRC πανηγύρισε ο Νικαρα.
Μέσα σε φορτισμένο συναισθηματικά κλίμα ο Κρεγκ Μπριν εξασφάλισε με την έκτη θέση στον αγώνα, και τυπικά το πρωτάθλημα Super 2000, πέντε μήνες μετά τον θάνατο του συνοδηγού του Γκάρεθ Ρόμπερτ σε ατύχημα στο ράλι της Σικελίας.
Τον τίτλο της κατηγορίας των αυτοκινήτων παραγωγής κέρδισε ο Μπενίτο Γκουέρα.
Σήμερα πάντως εντυπωσίασε ο Ντάνι Σορντό, ο οποίος ήταν ταχύτερος στις τέσσερις από τις έξι ειδικές διαδρομές. Παρά τις ατυχίες που είχε στον αγώνα, ο Ισπανός έδειξε ότι αξίζει μία θέση σε κάποια ομάδα του χρόνου.
Το επόμενο ραντεβού όλων των φίλων του Παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι δόθηκε την επόμενη χρονιά. Σε ένα πρωτάθλημα όμως που θα απουσιάζει η Ford καθώς αποφάσισε φέτος να αποσυρθεί, αλλά έρχεται με... φορά η VW και κατά πάσα πιθανότητα η Hyundai. Το μόνο που απομένει είναι περιμένουμε να δούμε ποιες θα είναι οι εξελίξεις μέχρι του χρόνου.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]