Σε νέες κινητοποιήσεις προχωρούν από την Τρίτη έως και την Πέμπτη οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Πιο συγκεκριμένα, την Τρίτη και την Τετάρτη οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας από τις 11 το πρωί έως τις 3:30 το απόγευμα.
Ακινητοποιημένα θα μείνουν την Τρίτη και τα τρόλεϊ από τις 11 το πρωί έως τις 3 το απόγευμα.
Χειρόφρενο θα τραβήξει την Τρίτη από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα και ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, στα σχέδια των εργαζομένων και κυρίως των ηλεκτροδηγών, είναι να πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία την Τετάρτη και νέα στάση εργασίας 12 με 4 το απόγευμα την Πέμπτη.
Επίσης οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ ανακοίνωσαν ότι την Τρίτη θα απέχουν από την έναρξη της βάρδιας έως τις 8 το πρωί από την έκδοση και τον έλεγχο των εισιτηρίων.
Το Μετρό θα κυκλοφορήσει κανονικά αύριο, ενώ αναμένεται απόφαση για την Τετάρτη και την Πέμπτη. Επειδή το Μετρό υπάρχουν διαφορετικές συνδικαλιστικές απόψεις, τα μέλη του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών, ΣΕΛΜΑ, πραγματοποίησαν σήμερα Γενική Συνέλευση και αποφάσισαν να συμμετάσχουν στο εξής σε στάσεις εργασίας και εξήγγειλαν 24ωρη απεργία για την Πέμπτη, ζητώντας παράλληλα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου. Αν αυτό δεν καταστεί εφικτό, από την προσεχή Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου θα κατέλθουν σε επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες.
Οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία για την Πέμπτη.
Δ. Ρέππας: Oι εργαζόμενοι να μη δείξουν τη γροθιά τους απέναντι στους πολίτες
Έκκληση στους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες «να συναισθανθούν ότι δεν είναι μόνοι τους σε αυτόν τον κόσμο, δεν είναι μόνοι τους στην Αθήνα» και «να μη δείξουν τη γροθιά τους» απέναντι στους υπόλοιπους πολίτες απηύθυνε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας.
Σε δηλώσεις του μετά την ανακοίνωση νέου γύρου κινητοποιήσεων από τα συνδικάτα των αστικών συγκοινωνικών του Λεκανοπεδίου ο κ. Ρέππας σημείωσε πως «οι εργαζόμενοι θα κάνουν αυτό που τους υπαγορεύει η συνείδησή τους», τονίζοντας ότι «είναι το κλαδικό συμφέρον πολύ σημαντικό, αλλά όχι τόσο ώστε να επικαλύπτει το δημόσιο, το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου».
«Αν πράγματι συμφωνούμε ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες πρέπει να γίνουν καλύτερες τότε είμαστε στην ίδια πλευρά. Όποιες διαφορετικές απόψεις μπορούν να ενσωματωθούν να τις ακούσουμε», πρόσθεσε ο υπουργός.
Ερωτηθείς αν υπάρχει περίπτωση για ποινικές συνέπειες των εργαζομένων, επεσήμανε ότι «οι Διοικήσεις των εταιρειών, ασφαλώς πρέπει να αναλάβουν κάθε πρωτοβουλία για να περιφρουρήσουν τα συμφέροντα των εταιρειών που, στην ευρεία έννοιά τους είναι και συμφέροντα της ελληνικής κοινωνίας, των Ελλήνων πολιτών, όλων των φορολογουμένων».
«Έχουν καλή νομική υποστήριξη, έχουν κριτήριο πολιτικό, έχουν κοινωνική ευαισθησία και έχουν αίσθηση ευθύνης, ώστε να κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν και έτσι να αντιμετωπίσουμε ακραίες ίσως συμπεριφορές, οι οποίες όχι μόνο δεν οδηγούν πουθενά, αλλά ίσα - ίσα δείχνουν ότι την ώρα που χρειάζεται να κάνουμε άλματα, όχι βήματα απλώς, τεράστια ποιοτικά άλματα, κάποιοι θέλουν να μείνουμε καθηλωμένοι σε ένα παρελθόν το οποίο συνιστά και ένα τέλμα», συμπλήρωσε.
Ο υπουργός ζήτησε συγνώμη από τους πολίτες για την ταλαιπωρία που υφίστανται εξαιτίας των κινητοποιήσεων και υπογράμμισε ότι πρέπει να σταματήσει το φαινόμενο των ζημιογόνων ΔΕΚΟ που συσσωρεύουν τεράστια ελλείμματα, τα οποία καλείται να τα καλύψει ο προϋπολογισμός.
Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι με το νομοσχέδιο θεσπίζεται ένα σύμφωνο ευθύνης, με το οποίο κάθε τρίμηνο θα αξιολογείται από ορκωτούς ελεγκτές το οικονομικό αποτέλεσμα κάθε ΔΕΚΟ σε σχέση με το κοινωνικό έργο που παράγει. Αν παρατηρούνται αποκλίσεις σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό θα λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο στο τέλος της χρονιάς να υπάρχουν ελλείμματα.
Επανέλαβε ότι μέσω των προωθούμενων αλλαγών διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών, ενώ περιφρουρείται το δικαίωμα στην εργασία όλων των υπαλλήλων.
Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε στις μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού για τις οποίες επεσήμανε ότι βάσει των δεσμεύσεων έναντι του μνημονίου, θεωρούνται νέες προσλήψεις, γεγονός που σημαίνει ότι θα στερήσουν από κάποιους πολίτες να προσληφθούν στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ