Επιμένουν στις κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ

Τι αλλάζει στο χάρτη των αστικών συγκοινωνιών
Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011 11:31
UPD:16:33

Ανυποχώρητοι εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι συνεχίζουν και σήμερα κανονικά τις κινητοποιήσεις τους παρά το γεγονός ότι η Δικαιοσύνη έκρινε παράνομη την σημερινή 24ωρη απεργία.

A- A A+

Ανυποχώρητοι εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι συνεχίζουν κανονικά τις κινητοποιήσεις τους παρά το γεγονός ότι η Δικαιοσύνη έκρινε παράνομη την σημερινή 24ωρη απεργία.

Ακινητοποιημένοι θα παραμείνουν καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας οι συρμοί του Μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, ενώ χειρόφρενο έχουν τραβήξει τρόλεϊ και λεωφορεία.

Κανονικά ωστόσο εκτελούνται τα δρομολόγια σε ΟΣΕ και Προαστιακό Σιδηρόδρομο μετά την αναστολή της 24ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) που είχε αρχικά εξαγγελθεί.

Υπενθυμίζεται ότι οι διοικήσεις των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών προσέφυγαν στα δικαστήρια ζητώντας να κηρυχθούν οι κινητοποιήσεις των σωματείων παράνομες.

Το Πρωτοδικείο έκρινε παράνομη τη σημερινή 24ωρη απεργία των εργαζομένων του Μετρό, ενώ παράνομες κηρύχθηκαν και οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων σε ΗΛΠΑΠ και ΕΘΕΛ. Ανάλογη απόφαση πήρε και το Πρωτοδικείο του Πειραιά, το οποίο κήρυξε χθες παράνομη την 24ωρη απεργία των εργαζομένων στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

Σημειώνεται ότι ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, προειδοποίησε την Τετάρτη τους εργαζόμενους ότι αν συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, παρά την απόφαση του δικαστηρίου, θα υποστούν τις πειθαρχικές και όποιες άλλες κυρώσεις προβλέπονται.

Η σημερινή πάντως απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων στα ΜΜΜ προκάλεσε κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους του λεκανοπεδίου. Από το πρωί παρατηρούνται έντονα προβλήματα σε αρκετές κεντρικές οδικές αρτηρίες, με τα αυτοκίνητα να σχηματίζουν ουρές και να κινούνται με ρυθμούς σημειωτόν.

Σε εξελιξη βρίσκεται εν τω μεταξύ αυτήν την ώρα η πορεία των εργαζομένων προς τη Βουλή.

Δ. Ρέππας: Εκκληση στους απεργούς για διάλογο

Κάλεσμα στους εκπροσώπους των εργαζομένων στα ΜΜΜ της Αθήνας να προσέλθουν σε διάλογο απηύθυνε ο Δημήτρης Ρέππας, συμπληρώνοντας πως το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών δίνεται σήμερα προς διαβούλευση.

«Στηρίζουμε το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιακών φορέων και περιφρουρούμε το δικαίωμα στην εργασία του συνόλου των εργαζομένων», επανέλαβε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και απευθυνόμενος στους απεργούς τόνισε πως «ο σκοπός είναι κοινός, κοινή είναι και η ευθύνη».

Επιπλέον, ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι «η κυβέρνηση αναλαμβάνει την αναγκαία και χρήσιμη πρωτοβουλία για τη μεταρρύθμιση στις αστικές συγκοινωνίες» και έκανε λόγο για μια προσπάθεια που θα «οδηγήσει σε σύγχρονες και ποιοτικές συγκοινωνίες που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη απαιτεί τη συνεργασία όλων».

«Σκοπός μας είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη γι' αυτό θέλουμε καλύτερες συγκοινωνίες», πρόσθεσε ο υπουργός και κάλεσε τους εργαζομένους σε αυτές να συμβάλουν στην αναβάθμισή τους.

Δημοκρατική Συμμαχία: Απίστευτη ταλαιπωρία από συντεχνίες

«Οι αστικές συγκοινωνίες που αρμόζουν σε μια πολιτισμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, απαιτούν ανασχεδιασμό του δικτύου, δραστική μείωση του κόστους, επικέντρωση στην ποιότητα, άνοιγμα στον ανταγωνισμό και τους ιδιώτες», σχολιάζει ο εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γ. Οικονόμου.

«Αντί γι’ αυτά οι Αθηναίοι εισπράττουν αυξήσεις από την κυβέρνηση και απίστευτη ταλαιπωρία από τις συντεχνίες», συμπληρώνει.

ΓΣΕΕ: Αδιαπραγμάτευτος θεσμός οι συλλογικές συμβάσεις

Την αντίθεση της ΓΣΕΕ στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων των εργαζομένων εξέφρασε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, Γ. Παναγόπουλος. «Οι συλλογικές συμβάσεις και το πλαίσιο των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων είναι νομοθετημένο με ομόφωνο νόμο του Κοινοβουλίου και είναι αδιαπραγμάτευτος θεσμός για τα Συνδικάτα», επισήμανε ο κ. Παναγόπουλος, κάνοντας παράλληλα για «αυταρχικές πολιτικές, που οδηγούν σε διάλυση του κοινωνικού ιστού».

«Θα κάνουμε μαζί με τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα στις επιχειρήσεις αυτές που παρέχουν κοινωνικά αγαθά, οτιδήποτε είναι δυνατόν, και τις συμβάσεις να διασώσουμε και τον εθνικό πλούτο να υπερασπιστούμε και να προστατεύσουμε», πρόσθεσε.

Τι αλλάζει στο χάρτη των αστικών συγκοινωνιών

Πεδίο διαμάχης ανάμεσα σε εργαζόμενους και το υπουργείο Υποδομών αποτελεί το νομοσχέδιο που εγκρίθηκε την Τετάρτη στο υπουργικό συμβούλιο και το οποίο επιφέρει ριζικές αλλαγές στο τοπίο των αστικών συγκοινωνιών.

Το επίμαχο ν/σ, το οποίο έως τις αρχές Φεβρουαρίου και αφού προηγηθεί ολιγοήμερη διαβούλευση, θα είναι νόμος του κράτους, προβλέπει τη συγχώνευση των συγκοινωνιακών φορέων σε δύο σχήματα τα οποία θα λειτουργούν υπό την αιγίδα του μητροπολιτικού ΟΑΣΑ, τη μετάταξη 1.500 υπαλλήλων βοηθητικού κυρίως προσωπικού, την επιστροφή στις θέσεις τους όλων των αποσπασμένων υπαλλήλων που σήμερα απασχολούνται σε άλλους φορείς και την υπογραφή νέων συμβάσεων από μηδενική βάση για το προσωπικό που θα παραμείνει στις εταιρείες.

Συγχωνεύσεις

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο από τις πέντε εταιρείες που λειτουργούν σήμερα υπό την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η συγχώνευση των εταιρειών –φορέων συγκοινωνιών σε δύο εταιρείες: Την εταιρεία «ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (OΣΥ), η οποία θα αποτελέσει το νέο φορέα οδικών συγκοινωνιών και θα προκύψει από την απορρόφηση της ΗΛΠΑΠ από την ΕΘΕΛ και την εταιρεία «ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (ΣΤΑΣΥ), η οποία θα αποτελέσει το νέο φορέα μέσων σταθερής τροχιάς και θα προκύψει από την απορρόφηση των ΗΣΑΠ και ΤΡΑΜ από την ΑΜΕΛ

Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας, θα είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου. Επιπλέον, θα καλύπτει όλη την «Καλλικρατική» Περιφέρεια Αττικής και θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις ή συμφωνίες με τα ΚΤΕΛ και τις δημοτικές συγκοινωνίες.

Αυστηρός έλεγχος στα οικονομικά

Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε επίσης αυστηρό έλεγχο στα οικονομικά των εταιρειών, ώστε να μην ξεφύγουν από τους στόχους που έχουν τεθεί. Στο πλαίσιο αυτό συστήνεται ειδική μονάδα παρακολούθησης, ανά τρίμηνο, της υλοποίησης των επιχειρησιακών στοιχείων κάθε εταιρείας και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα. Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου.

Μετατάξεις

Σχετικά με το προσωπικό, προβλέπεται η μετάταξη περίπου 1.500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες. Θα καταγγελθούν δε οι υπάρχουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας και θα καταρτιστούν νέες κατά το πρότυπο του ΟΣΕ με τους νέους φορείς.

Οπως ανέφερε ο υπουργός, το μισθολογικό κόστος αυτή τη στιγμή ανέρχεται στο 78%, έναντι του 65% που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έφερε παραδείγματα σύμφωνα με τα οποία το μέσο μισθολογικό κόστος για το Τραμ είναι 31.500 ευρώ το χρόνο και για τον ΗΣΑΠ 86.300 ευρώ το χρόνο.

Προτεινόμενα για εσάς


NAFTEMPORIKI TV

Δημοφιλή