Ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππα, να τονίζει πως η ΥΠΑ και τα αεροδρόμια της χώρας οδηγούνται στην νέα εποχή, την ΝΔ να ψηφίζει υπέρ θεωρώντας απαραίτητο το νομοθέτημα και τα άλλα κόμματα (ΚΚΕ, ΛΑΟΣ, ΣΥΡΙΖΑ) να τάσσονται κατά.
Το νομοσχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα σύστασης ανώνυμων εταιρειών διαχείρισης για το σύνολο των αερολιμένων της χώρας, ή ομάδας αεροδρομίων ή για κάθε αεροδρόμιο χωριστά, με αντικείμενο την διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευσή τους. Δίνεται ακόμη η δυνατότητα παραχώρησης για ορισμένο χρόνο δικαιωμάτων που αφορούν στις επτά αυτές αρμοδιότητες.
«Αυτό σημαίνει ότι η ιδιοκτησία των αερολιμένων παραμένει στο Δημόσιο» διευκρίνισε ο κ.. Ρέππας, συμπληρώνοντας ότι οι αποφάσεις για το ποια αεροδρόμια θα ενταχθούν σε αυτή την διαδικασία θα ληφθούν μετά από μελέτες αξιολόγησης των χαρακτηριστικών του κάθε αεροδρομίου και πάντως στο πλαίσιο διαγωνισμού.
Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, ο εισηγητής της ΝΔ, Μ. Παπαδόπουλος ενώ χαρακτήρισε απαραίτητο το νομοσχέδιο σημείωσε πως έρχεται καθυστερημένα η εναρμόνιση της χώρας μας με τους κανονισμούς για τον ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό, ενώ εξέφρασε προβληματισμούς για το καθεστώς των συμβάσεων παραχώρησης των αεροδρομίων θέτοντας και εθνικές παραμέτρους.
Εκ μέρους του ΚΚΕ, η κ. Βέρα Νικολαϊδου ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου γιατί εκτός του ότι - όπως ανέφερε - τίθενται ζητήματα κυριαρχικών δικαιωμάτων, παραδίδεται το σύνολο των αεροδρομίων σε ιδιώτες.
Ο κ. Π. Μαρκάκης από τον ΛΑΟΣ εξέφρασε αμφιβολίες αν το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει τα θέματα που καθυστέρησαν τόσα χρόνια, ενώ ο κ. Δ. Παπαδημούλης από το ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε πως η ουσία ολόκληρου του νομοσχεδίου βρίσκεται στην δυνατότητα που δίνεται για «ιδιωτικοποίηση» των αερολιμένων και διέβλεψε τον κίνδυνο να ακριβύνουν τα τέλη και να μειωθεί η τουριστική κίνηση.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ