Εν μέσω αντιπαράθεσης για το κίνημα των πολιτών που αρνούνται να πληρώσουν εισιτήρια και διόδια ολοκληρώθηκε η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Τόσο ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας όσο και ο υφυπουργός Σπ. Βούγιας επέκριναν έντονα όσους «ενισχύουν αντιλήψεις ''δεν πληρώνω - δεν πληρώνω'' και στους άλλους τα φορτώνω».
«Η γενικευμένη ενθάρρυνση κάποιων στο να μην πληρώνουν οι πολίτες δεν ευνοεί τελικά τους πολλούς. Αν αφήσουμε η τάση αυτή να γίνει μόδα, τότε δεν θα πληρώνουμε ούτε ΦΠΑ, ούτε ενοίκιο», δήλωσε ο κ. Ρέππας και πρόσθεσε ότι «αν η Ελλάδα αποκτήσει ταυτότητα ανομίας, τότε θα είναι μια χώρα εντελώς ανυπόληπτη».
«Η κυβέρνηση ξέρει να κουνά το δάχτυλο στους πολίτες που, με αξιοπρέπεια, μετέχουν στο κίνημα ''δεν πληρώνω'' και όχι στα πολιτικά πρόσωπα που βαρύνονται με σκάνδαλα και είναι θωρακισμένα με ατιμωρησία», υποστήριξε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης.
Από την πλευρά του ο εισηγητής του ΚΚΕ Νίκος Παπακωνσταντίνου σημείωσε πως «ο πρώτος τζαμπατζής είναι το ελληνικό κράτος, που δεν απαντά στην καταστρατήγηση των νόμων που το ίδιο έκανε τόσα χρόνια, υπερχρεώνοντας με τοκογλυφικά επιτόκια τις Συγκοινωνίες. Μόνο το 2009, η επιδότηση του εισιτηρίου ήταν 75 εκατ. ευρώ, ενώ οι τόκοι τον ίδιο χρόνο έφτασαν στα 74 εκατ. ευρώ».
Την πρωτοβουλία της κυβέρνησης να φέρει τροπολογία που θα αντιμετωπίζει το πρόβλημα με όσους δεν πληρώνουν, επικρότησαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Κώστας Γείτονας και Χρήστος Μαγκούφης, τονίζοντας ότι είναι χρέος και υποχρέωση της να προστατεύσει την δημόσια περιουσία.
Αντίθετα, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Νάσος Αλευράς υποστήριξε ότι «μια ποινική ρύθμιση δεν θα προσφέρει τίποτα, παρά μόνο γραφειοκρατικό φόρτο στα δικαστήρια. Μπορεί απλούστερα και ευκολότερα, κάθε ένας που παραβαίνει το νόμο να καλείται να πληρώσει το πρόστιμο στην εφορία, όπως κάνει για όλες του τις φορολογικές υποχρεώσεις».
Κλείνοντας την συζήτηση ο κ. Ρέππας υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να κάνει κινήσεις εντυπωσιασμού, διαβεβαίωσε ότι θα χειριστεί το θέμα όπως πρέπει, «για να υπάρξει και το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα» και πρόσθεσε ότι στόχος είναι η τροπολογία να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο που συζητείται.
Τροποποιήσεις
Παράλληλα, ρύθμιση την οποία κατέθεσε ο κ. Ρέππας προβλέπει τη διαγραφή των οφειλών του ΟΑΣΑ όχι μόνο προς το δημόσιο, όπως ίσχυε αρχικά, αλλά και προς το ΙΚΑ και τα άλλα Ασφαλιστικά Ταμεία.
Επιπλέον, απαλείφθηκε αναφορά που άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να ιδρύει ο ΟΑΣΑ ανώνυμες εταιρείες.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ