Συνενώσεις 1.933 σχολείων το σχολικό έτος 2011-2012

Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011 11:35
UPD:17:56

Με συνενώσεις 1.933 σχολείων θα ξεκινήσει η σχολική χρονιά 2011-2012. Από τις συνενώσεις - συγχωνεύσεις προκύπτουν συνολικά 877 σχολεία.

A- A A+

Με συνενώσεις 1.933 σχολείων θα ξεκινήσει η σχολική χρονιά 2011-2012. Από τις συνενώσεις - συγχωνεύσεις προκύπτουν συνολικά 877 σχολεία.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, στα μεγάλα αστικά κέντρα -της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης- οι συνενώσεις αφορούν κυρίως στα συστεγαζόμενα σχολεία, ενώ στην περιφέρεια δίνεται έμφαση στις συνενώσεις ολιγοθέσιων σχολείων, μόνο εκεί όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Αναλυτικά οι συνενώσεις:

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: 1.523 σχολικές μονάδες σε 672. Από αυτές: 169 μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια, ενώ 98 ήταν ήδη σε αναστολή λειτουργίας και 18 χωρίς μαθητές.

Από τις συνενώσεις των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προκύπτουν: 120 νέα 6θέσια και 61 νέα 12θέσια σχολεία.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συνενώνονται 410 σχολικές μονάδες σε 205. Σε αυτές: το 30% των γυμνασίων είχαν μαθητικό δυναμικό μικρότερο από 35 μαθητές. Πάνω από το 50% των γενικών λυκείων που συνενώνονται είναι λυκειακές τάξεις. Ο αντίστοιχος αριθμός πέρυσι (για τη σχολική χρονιά 2010 - 2011) ήταν στο ένα δέκατο περίπου.

Oπως τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, οι συνενώσεις γίνονται κάθε χρόνο, ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα παραμένει σταθερός, έως 25 στην Πρωτοβάθμια, έως 25+10% στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης, αναφέρεται ότι οι συνενώσεις δεν επιφέρουν αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, πέραν του μέχρι σήμερα επιτρεπτού. Αντίθετα στα συνενωμένα σχολεία υπάρχει κατεύθυνση της πολιτικής ηγεσίας ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα να μην ξεπερνά τα 25 παιδιά στην Πρωτοβάθμια και τα 25 + 10% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Υπογραμμίζεται ότι οι συνενώσεις δεν οδηγούν σε υπερμεγέθη σχολεία. Ο συνολικός αριθμός των μαθητών στα υπό συνένωση σχολεία δεν ξεπερνά τα 400 παιδιά. Υπάρχουν ελάχιστες περιπτώσεις - 6 πανελλαδικώς- σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου τα σχολεία που προκύπτουν από τις συνενώσεις έχουν αριθμό μαθητών από 400 και άνω, αλλά χωρίς να ξεπερνούν τους 500.

«Ενώνουμε τα σχολεία μας. Ενώνουμε το εκπαιδευτικό μας δυναμικό, προς όφελος των μαθητών μας», δήλωσε σήμερα η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου. Υποστήριξε ακόμη ότι «η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού δημιουργεί εύρωστες εκπαιδευτικές μονάδες, που μπορούν να εφαρμόσουν όλες τις καινοτόμες δράσεις του Νέου Σχολείου».

Ε. Χριστοφιλοπούλου: Ενώνουμε τα σχολεία μας προς όφελος των μαθητών μας

Ε. Χριστοφιλοπούλου: Ενώνουμε τα σχολεία μας προς όφελος των μαθητών μας

«Εκεί όπου οι συνθήκες επιτρέπουν την ασφαλή και χωρίς ταλαιπωρία μεταφορά των μαθητών, ενώνουμε τα σχολεία, διατηρώντας όμως τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, όπως ισχύει και σήμερα», κατέληξε η υφυπουργός.

Για αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας τόσο σε ουσία όσο και σε επίπεδο υποδομών και πιο ορθολογικής αξιοποίησης των εκπαιδευτικών, μίλησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής.

Επιπλέον, ανέφερε ότι ο νέος σχολικός χάρτης προέκυψε με ξεκάθαρα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά κριτήρια που απαντούν και στα σύγχρονα δημογραφικά στοιχεία, αλλά και τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής της χώρας.

Ο κ. Πεταλωτής υποστήριξε ακόμη ότι έτσι δημιουργούνται σύγχρονες και εύρωστες εκπαιδευτικές μονάδες που θα μπορούν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τις λειτουργίες του νέου σχολείου και ότι παράλληλα αξιοποιείται το εκπαιδευτικό δυναμικό ακόμα καλύτερα.

Ερωτηθείς εάν θα καταργηθούν θέσεις εκπαιδευτικών και θα δημιουργηθούν σχολεία «μαμούθ», ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σημείωσε ότι «οι εκπαιδευτικοί δεν διατρέχουν κανέναν κίνδυνο» και πως «όσοι χρειάζονται, θα διορίζονται».

ΝΔ: Πλήγμα στην ελληνική περιφέρεια

Την αντίθεσή του στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων εξέφρασε ο γραμματέας της ΝΔ Ανδρέας Λυκουρέντζος, κάνοντας λόγο για ένα ακόμη πλήγμα στην ελληνική περιφέρεια.

«Οι υποβαθμίσεις, οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις σχολικών μονάδων, εμποδίζουν την ομαλή πρόσβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, δημιουργούν ανησυχία στους γονείς, τραυματίζουν την κοινωνική συνοχή και ζημιώνουν την οικονομική ζωή του τόπου μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Λυκουρέντζος υποστήριξε ακόμη ότι δεν προηγήθηκε ουσιαστικός διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς. «Κατόπιν σοβαρών πιέσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, οι υπηρεσιακοί παράγοντες υπέβαλαν εισηγήσεις στις οποίες δεν λαμβάνουν υπόψη τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής περιφέρειας», πρόσθεσε.

Τέλος, ο γραμματέας της ΝΔ υπογράμμισε ότι με τις αποφάσεις αυτές θα αυξηθεί αλματωδώς το κόστος μεταφοράς των μαθητών και ζήτησε την άμεση αναθεώρηση των αποφάσεων της υπουργού Παιδείας.

ΚΚΕ: Ισχυρό πλήγμα στο δικαίωμα της μόρφωσης

Σε ξεσηκωμό ενάντια στις καταργήσεις σχολείων κάλεσε από την πλευρά του γονείς εκπαιδευτικούς και συνδικάτα το ΚΚΕ.

Το Κομμουνιστικό Κόμμα χαρακτηρίζει τις συνενώσεις ισχυρό πλήγμα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού να μορφώνονται και αποφασιστικό βήμα στη διαμόρφωση του σχολείου της αγοράς. «Αυτό είναι το “νέο σχολείο της αγοράς” όπου χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, ανταλλάσσοντας τα ψίχουλα που θα πετούνε με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα», τονίζει σε ανακοίνωσή του.

ΛΑΟΣ: Τι θα διδάξουν στα παιδιά μας;

«Η μείωση των σχολείων κατά περίπου 60% είναι σίγουρο ότι θα μειώσει την αποτελεσματικότητα του λόγου για τον οποίο δημιουργήθηκαν», σχολιάζει ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Κ. Αϊβαλιώτης και συμπληρώνει: «Το σπουδαιότερο, όμως, είναι να δούμε στα εναπομείναντα σχολεία τι δάσκαλοι θα διδάσκουν και τι θα διδάξουν στα παιδιά μας».

Εκποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης καταγγέλλει ο ΣΥΝ

Επικρίσεις κατά της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας διατύπωσε ο Συνασπισμός με αφορμή τις ανακοινώσεις περί συνενώσεων σχολικών μονάδων, χαρακτηρίζοντας «σαθρό» το επιχείρημα ότι «δήθεν τα κριτήρια των συγχωνεύσεων είναι κυρίως παιδαγωγικά».

«Τέτοιοι ισχυρισμοί δεν πείθουν κανέναν. Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα μέτρα αυτά θα επιφέρουν, μεταξύ άλλων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, δημιουργία πολυδύναμων, μεγάλων και απρόσωπων σχολικών μονάδων και όξυνση των φαινομένων παραβατικότητας και βίας», επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΝ.

Όπως εκτιμά ο Συνασπισμός, το κλείσιμο σχολικών μονάδων, ιδίως στην περιφέρεια, θα δυσχεράνει την πρόσβαση των μαθητών στο σχολείο και θα ενισχύσει το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής.

Σημειώνει ακόμη ότι ο εξορθολογισμός που επικαλείται το υπουργείο Παιδείας δεν είναι παρά το φύλλο συκής που, όπως τονίζει, συγκαλύπτει τη στενά λογιστική αντίληψη του να εξοικονομηθούν πόροι, να περικοπούν οι δημόσιες δαπάνες, με τη μείωση των οργανικών και λειτουργικών θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών.

ΔΗ.ΣΥ.: Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου

Κριτική στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας άσκησε και η Δημοκρατική Συμμαχία. «Είναι προφανές ότι η αναβαθμισμένη και αποτελεσματική λειτουργία της Μέσης Εκπαίδευσης χρειάζεται πολύ πιο θεσμικές, ουσιαστικές και μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις από αυτές που ανακοινώνει το υπουργείο Παιδείας με τη συγχώνευση και κατάργηση 1.933 σχολείων σε όλη την Ελλάδα», δήλωσε ο υπεύθυνος του τομέα Παιδείας του κινήματος Γιώργος Κοντογιάννης.

«Χρειάζονται βήματα εξορθολογισμού προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά το πρωτεύον και ουσιαστικό κριτήριο είναι να ενισχυθεί η ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να υπάρξει μέριμνα για γεωγραφικές ιδιαιτερότητες και προβληματικές καταστάσεις, οι οποίες δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με ισοπεδωτικές λογικές».

Καταλήγοντας ο κ. Κοντογιάννης τόνισε ότι «η απόφαση αυτή, για την οποία ακολουθήθηκε η πάγια τακτική της Κυβέρνησης -προσχηματική διαβούλευση χωρίς ουσιαστικό διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς- ανοίγει τον ασκό του Αιόλου καθώς δημιουργεί τεράστια κοινωνικά και εκπαιδευτικά προβλήματα».

Κάλεσμα ΟΛΜΕ για αγωνιστική ετοιμότητα

Σε ετοιμότητα κάλεσε εν τω μεταξύ τους καθηγητές η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, προκειμένου σε συνεργασία με τους γονείς να αντιδράσουν στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.

Με ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία εκφράζει τη δυσαρέσκειά της για το γεγονός ότι «τη στιγμή που δημοσιεύονται στο τύπο αναλυτικά οι επικείμενες συγχωνεύσεις, η ΟΛΜΕ περιμένει ακόμη τις προτάσεις του Υπουργείου». Κατηγορούν επίσης την ηγεσία του υπουργείου ότι χρησιμοποιεί προσχηματικά τον διάλογο και τη διαβούλευση, προκειμένου να επικυρώσει ειλημμένες αποφάσεις, ενώ διαμηνύουν ότι δεν θα ανεχθούν να θυσιαστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης «για λογιστικούς λόγους».

«Με το στοίβαγμα των μαθητών σε 30άρια τμήματα, με την ταλαιπωρία των παιδιών των υποβαθμισμένων περιοχών και με την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών, δηλαδή με τη λογική των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων δεν υποστηρίζεται σε καμία περίπτωση η δημόσια δωρεάν Παιδεία. Δεν θα ανεχτούμε να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το ΔΝΤ και η τρόικα», αναφέρουν.

Εντός της εβδομάδας θα συνεδριάσουν οι κατά τόπους ΕΛΜΕ, ενώ το Σάββατο οι πρόεδροι των οργάνων θα πραγματοποιήσουν συνέλευση, προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.

Την ίδια ώρα, μαθητές του Γενικού Λυκείου Τσοτυλίου στην Κοζάνη, απάντησαν ήδη με κατάληψη στην προωθούμενη συγχώνευση του σχολείου τους.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή