Με ποιοτικά κριτήρια θα προχωρήσουν οι ευρείες αλλαγές και παρεμβάσεις στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αναφέρει ο υφυπουργός Παιδείας Ιωάννης Πανάρετος σε έγγραφο του, που διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Ηρους Διώτη και Τάσου Κουράκη.
Με αφορμή ερώτηση των δύο βουλευτών σχετικά με το ενδεχόμενο συγχώνευσης του Πανεπιστημίου με το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, ο υφυπουργός αναφέρει ότι «στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να προχωρήσει σε ευρείες θεσμικές αλλαγές στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, οι οποίες θα αφορούν στο μοντέλο Διοίκησης των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο σπουδών και τη διεθνοποίησή τους, καθώς επίσης και στη λειτουργική τους ενοποίηση, δηλαδή στη θεματική και χωροταξική τους αναδιάρθρωση».
Ο κ. Πανάρετος υπογραμμίζει ότι «οι θεσμικές αυτές αλλαγές και παρεμβάσεις θα γίνουν με ποιοτικά κριτήρια και θα επιφέρουν σημαντική αναθεώρηση του ισχύοντος και αναδιαμόρφωση του υφιστάμενου χάρτη κατανομής των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης».
Τόσο η αναβάθμιση των Ιδρυμάτων όσο και η χωροταξική αναδιάρθρωση και ανάπτυξή τους, θα είναι αποτέλεσμα του διαλόγου σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο», συμπληρώνει.
Σχετικά με το ενδεχόμενο συγχώνευσης του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, ο υφυπουργός δηλώνει ότι «καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί, ούτε έχουν διατυπωθεί σκέψεις από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας».
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη και Τάσος Κουράκης που είχαν καταθέσει πάντως ερώτηση στη Βουλή, είχαν επισημάνει ότι «κατά την ανοιχτή διαβούλευση που έλαβε χώρα την 1η Δεκεμβρίου 2010, ο Πρόεδρος της Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, παρουσίασε ως μονόδρομο τη συγχώνευση των Τμημάτων Μηχανολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με το ΤΕΙ, λόγω της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης του πανεπιστημίου».
Οι βουλευτές έχουν επίσης επισημάνει ότι το πανεπιστήμιο φέτος υποχρεώθηκε σε μείωση 30% του προϋπολογισμού του σε σχέση με πέρυσι και πως προβλέπεται περαιτέρω μείωση του ιδίου μεγέθους για τον επόμενο χρόνο, με ενδεχόμενο να πάψουν να είναι βιώσιμα τα Τμήματα.