Από το Σεπτέμβριο οι αλλαγές με το Νέο Λύκειο

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011 15:46
UPD:19:05

Λιγότερα μαθήματα, νέο τρόπο διδασκαλίας με περισσότερες ώρες διδασκαλίας για κάθε μάθημα, εισαγωγή της ερευνητικής εργασίας και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, και εξετάσεις χωρίς καθορισμένη εξεταστέα ύλη, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο για το «Νέο Λύκειο» που παρουσίασε σήμερα η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.

A- A A+

Λιγότερα μαθήματα, νέο τρόπο διδασκαλίας με περισσότερες ώρες διδασκαλίας για κάθε μάθημα, εισαγωγή της ερευνητικής εργασίας και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, και εξετάσεις χωρίς καθορισμένη εξεταστέα ύλη, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο για το «Νέο Λύκειο» που παρουσίασε σήμερα η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.

Η αρχή για το νέο σύστημα θα γίνει από το Σεπτέμβριο με τους μαθητές της Α' Λυκείου όπου καταργούνται πλέον επιστημονικά πεδία και κατευθύνσεις. Οι μαθητές θα έχουν πλέον επτά βασικά μαθήματα, μεταξύ των οποίων η ελληνική Γλώσσα, η Ιστορία και τα Θρησκευτικά, που θα είναι υποχρεωτικά.

Α. Διαμαντοπούλου: Ισχυρή αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα το Λύκειο

Α. Διαμαντοπούλου: Ισχυρή αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα το Λύκειο

Η πρώτη τάξη θεωρείται «γέφυρα» γενικής κατάρτισης και παιδείας για τις επόμενες τάξεις, ενώ γενικότερος στόχος είναι το λύκειο να γίνει αυτόνομη μονάδα εκπαίδευσης. Στη δευτέρη τάξη του Λυκείου θα υπάρχουν δύο κατευθύνσεις, η θετική και η θεωρητική (ονομάζονται Α' και Β') και στην τρίτη τάξη θα προστεθεί μία ακόμη κατεύθυνση που θα αφορά στα οικονομικά.

Όσον αφορά το σύστημα των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ισχύσει απο το 2014) δεν ανακοινώθηκαν λεπτομέρειες, ωστόσο βασικές αρχές του είναι τα λιγότερα εξεταζόμενα μαθήματα, η μη καθορισμένη εξεταστέα ύλη (με τη μοφή που έχει σήμερα) και ο συνυπολογισμός της συνολικής επίδοσης του μαθητή, ενώ λόγο και ρόλο για τους φοιτητές που θα εισάγουν στις σχολές τους, θα έχουν και τα Ανώτατα Ιδρύματα, που θα κληθούν να θέσουν συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα.

Στο Νέο Λύκειο ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στο νέο μάθημα της ερευνητικής εργασίας που θα έχουν οι μαθητές και στις τρεις τάξεις. Όπως αναφέρθηκε, μέσα από ευρεία θεματολογία που θα αφορά στον πολιτισμό, την κοινωνία, το περιβάλλον κτλ, θα αντλείται η θεματολογία των παιδιών που θα εργάζονται ομαδικά πάνω στο ίδιο θέμα και στο τέλος θα συνθέτουν τις πληροφορίες και τις γνώσεις που έχουν πάρει από τις πηγές. Με αυτό τον τρόπο θα αναπτύσσεται τόσο η κριτική τους ικανότητα αλλά και η ικανότητα της ομαδικής συνεργασίας. Ο βαθμός στο μάθημα της ερευνητικής εργασίας θα προσμετράται στη συνολική επίδοση του μαθητή, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να συνυπολογίζεται και για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το λύκειο δεν είναι απλά ο προθάλαμος του Πανεπιστημίου ή του ΤΕΙ, υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας, αλλά μία αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα με λίγα μαθήματα, με επαρκή αριθμό ωρών διδασκαλίας στο σχολείο, που θα μπορούν να προετοιμάζουν πλήρως τον μαθητή να επενδύσει εκεί που έχει κλίση. Η μορφή και το είδος των εξετάσεων θα έχουν διαφορετικά και καινοτομικά στοιχεία που δεν θα απαιτούν αποστήθιση και αντιγραφή, πρόσθεσε η κ. Διαμαντοπούλου και διευκρίνισε πως η οργάνωση του λυκείου θα συζητηθεί ανεξάρτητα από το σύστημα των εξετάσεων, για το οποίο ισχύουν οι βασικές αρχές που έχουν διατυπωθεί και θα συζητηθούν αφού έχει ολοκληρωθεί η συζήτηση για το λύκειο.

Προχειρότητα και έλλειψη σχεδιασμού καταγγέλλει η ΝΔ

Για βιασύνη, προχειρότητα και έλλειψη σχεδιασμού, έκανε λόγο ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Παιδείας της ΝΔ, Αρης Σπηλιωτόπουλος.

«Η υπουργός εξαγγέλλει ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ που ενισχύει την παραπαιδεία και τα φροντιστήρια. Ανακοίνωσε την εισαγωγή φοιτητών σε Σχολή, αλλά δεν γνωρίζει το σύστημα πρόσβασης και κρατά ως επτασφράγιστο μυστικό για τον εαυτό της τον τρόπο κατανομής των φοιτητών από την Σχολή σε τμήμα», σχολίασε σχετικά, επισημαίνοντας ότι οι αλλαγές προέκυψαν από προειλημμένες αποφάσεις και προσχηματικό διάλογο.

Το άγχος και τη σύγχυσή τους, πρόσθεσε ο τομεάρχης της ΝΔ, την μετακυλύουν σε μαθητές και γονείς, κατξηγορώντας την ηγεσία του υπουργείου ότι μεταβιβάζει έτσι τις ευθύνες του στα Πανεπιστήμια «για να σώσει τα προσχήματα».

ΚΚΕ: «Νέο Σχολείο» της αγοράς και της ημιμάθειας

Το «Νέο Λύκειο» είναι συστατικό στοιχείο του «Νέου Σχολείου» της αγοράς, της ημιμάθειας, του κατακερματισμού και των πολλών και μεγάλων ανισοτήτων, υποστήριξε το ΚΚΕ, σχολιάζοντας τις εξαγγελίες της υπουργού και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι πίσω από τις ωραίες λέξεις για το «Νέο και ελκυστικό Λύκειο», κρύβει τα αντιδραστικά και καταστροφικά μέτρα για τη μόρφωση των παιδιών του λαού..

Σύμφωνα με το Κομμουνιστικό Κόμμα, το «Νέο Λύκειο» έχει τη σφραγίδα νέων μεγαλύτερων ταξικών φραγμών στη μόρφωση, σηματοδοτεί την προσπάθεια του κεφαλαίου να σπρωχτούν τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας από πιο νωρίς στην ψευτοκατάρτιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για να γίνουν ακόμα πιο φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό. Πιο συγκεκριμένα το ΚΚΕ σημειώνει ότι:

- Το «Νέο Λύκειο» θα χαρακτηρίζεται από έντονη διαφοροποίηση. Θα δίνεται ένα πρόγραμμα αποσπασματικών γνώσεων σε ευθεία αντιστοιχία με τις δεξιότητες που θέλει το κεφάλαιο για εργατική δύναμη φθηνή και ευέλικτη. Η ταξικότητα εντός του Λυκείου θα εκφράζεται με την τοποθέτηση των μαθητών στη βάση των επιπέδων δυσκολίας-μαθημάτων εξειδίκευσης.

- Το «Νέο Λύκειο» αναβαθμίζεται ως εξεταστικό κέντρο και θα είναι πιο στενά προσαρμοσμένο στη διαδικασία πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Όχι μόνο δεν ενισχύεται ο υποτιθέμενος αυτόνομος μορφωτικός ρόλος του Λυκείου όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση αλλά αντίθετα ενισχύεται η από πιο νωρίς επιλογή σχολής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Το πλήθος από αξιολογικές δοκιμασίες στο Λύκειο, ο συνυπολογισμός του βαθμού σε Β και Γ Λυκείου, η είσοδος σε Σχολές στο πρώτο έτος και το ξεσκαρτάρισμα που θα προέλθει, θα οξύνουν τους ταξικούς φραγμούς και θα εντείνουν την ανάγκη φροντιστηρίου σε όλο το μήκος και το πλάτος του Λυκείου αλλά και του προπαρασκευαστικού έτους.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή