Αννα Διαμαντοπούλου: Δείγμα ουσιαστικού διαλόγου από τους καθηγητές

Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2011 15:09
UPD:06/09/2011 11:52

Ευχαριστημένη από τα αποτελέσματα της σημερινής της συνάντησης με την ΠΟΣΔΕΠ, την ΟΣΕΠ-ΤΕΙ και την Ένωση Ελλήνων Ερευνητών εμφανίστηκε η υπουργός Παιδεία Αννα Διαμαντοπούλου, σημειώνοντας πως οι καθηγητές έδωσαν «δείγμα ουσιαστικού και σοβαρού διαλόγου».

A- A A+

Ευχαριστημένη από τα αποτελέσματα της σημερινής της συνάντησης με την ΠΟΣΔΕΠ, την ΟΣΕΠ-ΤΕΙ και την Ένωση Ελλήνων Ερευνητών εμφανίστηκε η υπουργός Παιδεία Αννα Διαμαντοπούλου, σημειώνοντας πως οι καθηγητές έδωσαν «δείγμα ουσιαστικού και σοβαρού διαλόγου».

«Με συγκεκριμένες προτάσεις, τεκμηριωμένες αντιρρήσεις, με θέσεις για μια σειρά ζητημάτων, θεωρώ ότι βάζουν τη βάση για μία πολύ ουσιαστική συζήτηση», τόνισε.

Η κ. Διαμαντοπούλου σημείσε επίσης ότι θεωερεί υποχρέωσή της να ανταποκριθεί «επί της ουσίας σε αυτά τα θέματα που ετέθησαν, στο βαθμό, βεβαίως, που δεν επηρεάζεται η γενική φιλοσοφία και πολιτική του νομοσχεδίου, που αφορούν στη λογοδοσία, στην ποιότητα, στην αξιολόγηση, στο "άνοιγμα" των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ στην κοινωνία».

Σε ανακοίνωσή τους πάντως οι καθηγητές Πανεπιστημίων και ΤΕΙ όπως και οι εκπρόσωποι της Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών κάνουν λόγο για «ασφυκτικά χρονικά περιθώρια», που δεν επιτρέπουν τον ουσιαστικό και σε βάθος διάλογο για όλο το φάσμα των μεγάλων θεμάτων, που τίθενται από το προσχέδιο νόμου. Επισημαίνουν παρ' όλα αυτά πως στη συνάντηση με την υπουργό τέθηκαν όλα τα ζητήματα και οι θέσεις των ομοσπονδιών όπως:

- η διατήρηση του Τμήματος ως βασικής ακαδημαϊκής μονάδας,

- η εκλογή των μονοπρόσωπων οργάνων (Πρύτανης, Κοσμήτορες, Πρόεδροι, κλπ) από τα μέλη ΔΕΠ όλων των βαθμίδων των αντιστοίχων μονάδων,

- η Διοίκηση ασκείται από τον Πρύτανη και τη Σύγκλητο,

- το Συμβούλιο Ιδρύματος ασκεί ελεγκτικό ρόλο και χαράσσει στρατηγική,

- η διαμόρφωση ενιαίων προσόντων για όλα τα πανεπιστήμια για κάλυψη θέσης καθηγητή οποιασδήποτε βαθμίδας,

- οι βασικές σπουδές για το πρώτο πτυχίο καλύπτονται οικονομικά από το κράτος, δηλαδή δεν υπάρχουν δίδακτρα,

- τα σύντομα προγράμματα σπουδών να αφορούν αποκλειστικά τη Σχολή Διά Βίου Μάθησης,

- η Πολιτεία να εγγυάται τη χρηματοδότηση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων για κάλυψη λειτουργικών δαπανών, ανάπτυξη υλικοτεχνικής υποδομής και μισθοδοσία προσωπικού,

- αναδιοργάνωση των μεταπτυχιακών σπουδών, και άλλα.

Οι καθηγητές τόνισαν την ανάγκη ύπαρξης, ενός συνολικού συνοδευτικού πλαισίου για τη μεταρρύθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, που στην παρούσα φάση θα πρέπει να περιλαμβάνει:

-Αποσαφήνιση των μεταβατικών διατάξεων με διασφάλιση όλων των ήδη υπηρετούντων και νεοεκλεγέντων συναδέλφων.

-Αμεσο διορισμό όλων των νεοεκλεγμένων μελών Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού.

-Δέσμευση για το νέο ειδικό μισθολόγιο των πανεπιστημιακών ως δημοσίων λειτουργών. Ζητούμε την άμεση συνάντηση των υπουργών Οικονομικών και Παιδείας με τις Ομοσπονδίες.

-Σαφή δέσμευση για μόνιμο εθνικό πρόγραμμα έρευνας, που θα προκηρύσσεται σε τακτά χρονικά διαστήματα σε όλους τους άξονες βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας.

-Επιτάχυνση της ροής χρηματοδότησης της έρευνας από το ΕΣΠΑ.

Εν τω μεταξύ, το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση θα εξεταστεί την Τρίτη σε συνάντηση του προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) Χρήστου Σπίρτζη, με τους πρυτάνεις των Πολυτεχνείων και τους κοσμήτορες των Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας.

Η συνάντηση είναι προγραμματισμένη να αρχίσει στις 12 το μεσημέρι, ενώ μετά το τέλος της - περίπου στις 3 μ.μ. - οι συμμετέχοντες σε αυτή θα προβούν σε ανακοινώσεις και θα απαντήσουν σε ερωτήματα των εκπροσώπων των Μέσων Ενημέρωσης.

Προτεινόμενα για εσάς


NAFTEMPORIKI TV

Δημοφιλή