Καθυστερήσεις και σήμερα στο ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος»

Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2011 10:27
UPD:13:05

Καθυστερήσεις παρατηρούνται και σήμερα στις πτήσεις από και προς το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» μετά τη βλάβη που σημειώθηκε στο κέντρο ελέγχου της περιοχής Αθηνών τα ξημερώματα της Πέμπτης.

A- A A+

Καθυστερήσεις παρατηρούνται και σήμερα στις πτήσεις από και προς το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» μετά τη βλάβη που σημειώθηκε εξαιτίας ολιγόλεπτης διακοπής ρεύματος στο κέντρο ελέγχου της περιοχής Αθηνών (ραντάρ) τα ξημερώματα της Πέμπτης.

Το κέντρο ελέγχου όπου έγινε η διακοπή ρεύματος, αποτελεί το κεντρικό σύστημα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας. Το σύστημα δεν επανήλθε άμεσα, με αποτέλεσμα να σημειώνονται καθυστερήσεις σε πτήσεις.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Αγγελος Σωτηρόπουλος, σε δηλώσεις του στο ραδιοφωνικό σταθμό Radio 9, βλάβη υπέστησαν και τα δύο ups που στηρίζουν το σύστημα, παρ' όλο που οι πιθανότητες για κάτι τέτοιο είναι μία στο εκατομμύριο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Όπως έκανε γνωστό, ήδη η προμηθεύτρια εταιρεία προσπαθεί να επισκευάσει τουλάχιστον το ένα, αναγνώρισε ωστόσο πως αυτήν τη στιγμή το σύστημα δεν είναι αξιόπιστο και γι αυτό οι ελεγκτές δουλεύουν με μειωμένη χωρητικότητα, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων.

Με αφορμή την παρέμβαση του εισαγγελέα για την υπόθεση, και ερωτηθείς για το ενδεχόμενο δολιοφθοράς -δεδομένου ότι μία τέτοια διπλή βλάβη είναι ιδιαιτέρως απίθανο να συμβεί- ο κ. Σωτηρόπουλος απάντησε πως του είναι δύσκολο να φανταστεί ότι κάποιος θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων στον ελληνικό εναέριο χώρο, χωρίς ωστόσο να αποκλείσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Σημειώνεται ότι ο υπουργός Υποδομών, Γ. Ραγκούσης, έχει ζητήσει τη διεξαγωγή επείγουσας ένορκης διοικητικής εξέτασης για την εξακρίβωση των συνθηκών και των αιτίων που προκάλεσαν τη βλάβη του συστήματος Pallas, ενημερώνοντας ταυτόχρονα την προϊσταμένη εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Ελένη Ράικου, προκειμένου να προβεί στις δικές τις ενέργειες.

Από τα ξημερώματα, το ελληνικό FIR δουλεύει στη μισή του χωρητικότητα, ενώ ο αεροναυτικός εξοπλισμός της πρωτεύουσας δουλεύει με εφεδρικά συστήματα και τα ραντάρ των περιφερειακών δρομολογίων, με αποτέλεσμα να υπάρχει μειωμένη χωρητικότητα στον εναέριο χώρο και περιορισμός κυκλοφορίας.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή