ΜotoGP: Εκρηκτικό φινάλε

Κυριακή, 06 Νοεμβρίου 2011 18:00
UPD:07/11/2011 02:13

A- A A+

Ο Κέισι Στόνερ πέτυχε την δέκατη του φετινή νίκη κυριολεκτικά στο νήμα καθώς πέρασε λίγο πριν τον τερματισμό τον Μπεν Σπις που είχε την πρωτοπορία. Ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής «έκλεψε» από τον Αμερικανό τη δεύτερη καρό σημαία στην καριέρα του, δευτερόλεπτα πριν το τέλος του αγώνα, στην ευθεία του τερματισμού. Η διαφορά τους ήταν μόλις 0,015 δευτ.

Στην τελευταία στροφή του αγώνα, ο Σπις που είχε την πρωτοπορία μετά από μία εντυπωσιακή προσπάθεια να ανέβει στην πρώτη θέση, «κρατήθηκε» περισσότερο με αποτέλεσμα ο Στόνερ να επιταχύνει και να περάσει μπροστά λίγο πριν πέσει η καρό σημαία.

Αυτή ήταν η 16η φορά που ο αναβάτης της Repsol Honda βρίσκεται στο πόντιουμ μέσα σε μία χρονιά, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ των Βαλεντίνο Ρόσι και Χόρχε Λορένθο, αντίστοιχα. Για 40ή φορά ο Στόνερ ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, δύο δηλαδή περισσότερες από τους ομόσταυλούς του Χόρχε Λορένθο και Ντάνι Πεντρόζα καθώς επίσης μία παραπάνω από τον Κάρλο Ουμπιάλι στη κατάταξη με τους νικητές όλων των εποχών στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας. Η πρώτη θέση του Στόνερ στη Βαλένθια είναι η 33η στην καριέρα του στα MotoGP, αριθμός που είναι μεγαλύτερος κατά δύο νίκες από τον Εντι Λόσον στη «μεγάλη κατηγορία», γεγονός που τον τοποθετεί στην πέμπτη θέση μεταξύ των αναβατών με τις περισσότερες νίκες στην κατηγορία πίσω από τους Βαλεντίνο Ρόσι, Τζιάκομο Αγκοστίνι, Μικ Ντούχαν και Μάικ Χέιλγουντ.

Με τη σημερινό αποτέλεσμα ο Στόνερ δήλωσε ευτυχισμένος. «Η καρδιά μου ήταν στο λαιμό μου! Οταν είσαι πρώτος στον αγώνα, δε μπορείς να γνωρίζεις πόσο πρέπει να πιέσεις. Ετσι κι εγώ ελάττωσα ρυθμό για να βεβαιωθώ ότι θα τερματίσω στον αγώνα, σκεπτόμενος ότι εάν με περάσουν θα μείνω μαζί τους. Στη συνέχεια βγαίνοντας από την πίσω ευθεία, έκανα ένα μικρό λάθος. Εβαλα νεκρά αντί για πρώτη ταχύτητα με αποτέλεσμα ο Μπεν να με περάσει. Προσπάθησα να τον ακολουθήσω, αλλά η οδήγησή του ήταν πολύ καλή και γρήγορη ενώ έδειχνε περισσότερο σίγουρος στις καιρικές συνθήκες από εμένα. Στο πρώτο μισό της πίστας στον τελευταίο γύρο, δημιούργησε μία μικρή απόσταση, αλλά γνώριζα ότι ήμασταν ταχύτεροι στο δεύτερο μισό. Σκέφτηκα τότε ότι δεν έχουμε πάρει κάποιο ρίσκο όλη τη χρονιά και τώρα ίσως είναι η στιγμή να πάρουμε ένα και να δούμε τι θα γίνει. Ηξερα ότι είχα καλύτερη γραμμή στην τελευταία στροφή. Ετσι έβαλα το κεφάλι μου κάτω και κατευθύνθηκα για την γραμμή του τερματισμού. Ηταν απίστευτο το να κερδίζεις πάνω στο νήμα. Μου το έχουν κάνει στο παρελθόν, αλλά εγώ δεν το είχα κάνει σε κάποιον! Λυπάμαι για τον Μπεν (σ.σ. Σπις), είχε έναν εκπληκτικό αγώνα και πολύ μεγάλα ευχαριστώ στην ομάδα μου για την σκληρή της δουλειά αυτή τη χρονιά», δήλωσε ευτυχισμένος ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής των Moog.

Το GP πάντως στη Βαλένθια, αρχικά φαινόταν βαρετό ή τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στην κατάσταση στην κορυφή. Ο Στόνερ που είχε και την πολ ποζίσιον έφυγε μπροστά σε ένα μοναχικό, όπως εξελισσόταν, αγώνα. Πίσω του οι Ντοβιντσιόζο, Πεντρόζα και Μπις έδιναν μία ωραία γεύση.

Στον 24ο γύρο όμως όλα άλλαξαν άρδην. Η βροχή χάλασε τα όποια πλάνα των αναβατών με τον Σπις να την εκμεταλλεύεται και να περνάει τους Πεντρόζα κια Ντοβιντσιόζο, αντίστοιχα. Με μόλις δύο γύρους να απομένουν, ο Αμερικανός αναβάτης της Yamaha, εκμεταλλευόμενος ένα λάθος του Στόνερ, ο οποίος έβαλε νεκρά αντί για πρώτη ταχύτητα, πήρε... κεφάλι στον αγώνα. Κι ενώ όλα έδειχναν ότι θα έπαιρνε τη νίκη, ο Στόνερ είχε καλύτερη γραμμή από την εξωτερική στην τελευταία στροφή και «άρπαξε» στο δευτερόλεπτο τη νίκη από τον ομοεθνή του.

Ο Σπις που αναρρώνει από τραυματισμό, δηλώνει ευχαριστημένος από τη σημερινή επίδοσή του. «Οι συνθήκες σήμερα ήταν πραγματικά δύσκολες. Με τη βροχή δεν ήταν εύκολο να γνωρίζεις πόσο θα έπρεπε να πιέσεις. Επομένως εγώ ήμουν συγκεντρωμένος στο να τελειώσω τον αγώνα. Μπορέσαμε να ακολουθήσουμε τους Ντάνι (σ.σ. Πεντρόζα) και Ντόβι (Αντρέα Ντοβιντσιόζο) και τελικά να τους περάσουμε. Στη συνέχεια περάσαμε και τον Κέισι, όταν έκανε ένα μικρό λάθος. Οταν δεν υπάρχει κάποιος αναβάτης μπροστά σου, δεν έχεις κάποιο κριτή ώστε να είσαι σε θέση να γνωρίζεις πόσο γλιστράει η πίστα, επομένως είναι δύσκολο να υπολογίσεις την ταχύτητα στον τελευταίο γύρο. Είμαι πολύ ευχαριστημένος. Κάναμε μεγάλη προσπάθεια στο τέλος και τερματίσαμε σε καλή θέση. Αν σκεφτούμε πως ήταν ο τελευταίος μήνας, η σημερινή θέση είναι ωραίος τρόπος να τελειώνεις τη χρονιά. Θα δώσουμε βαρύτητα στις δοκιμές και θα στοχεύσουμε να είμαστε στο βάθρο των νικητών και περισσότερο ανταγωνιστικοί την επόμενη χρονιά», δήλωσε ο Μπεν Σπις μετά το τέλος του αγώνα, ευχαριστώντας τη Yamaha και τους μηχανικούς του που έστησαν πολύ καλά τη μοτοσικλέτα του για τον αγώνα.

Στην τρίτη θέση του τελευταίου αγώνα της φετινής χρονιάς τερμάτισε ο Αντρέα Ντοβιντσιόζο, κατακτώντας την αντίστοιχη θέση στη βαθμολογία του πρωταθλήματος αναβατών. Αυτή είναι μεγαλύτερη μέχρι στιγμής επιτυχία στην γενική κατάταξη για τον Ιταλό αναβάτη της Repsol Honda ενώ με τη σημερινή του επίδοση, ανέβηκε για έβδομη φορά φέτος στο βάθρο των νικητών.

«Είμαι ευτυχισμένος για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα. Είναι ένα υπέροχο επίτευγμα που προέκυψε μέσα από σκληρή δουλειά κατά την διάρκεια της χρονιάς. Πριν έρθω εδώ γνώριζα ότι είχα μικρές πιθανότητες να τερματίσω εμπρός από τον Ντάνι (σ.σ. Πεντρόζα), διότι εδώ ανέκαθεν ήταν πολύ γρήγορος. Επίσης ο Ντάνι ήταν ταχύτερος από εμένα όλο το διήμερο. Επομένως έπρεπε να έχω μια καλή στρατηγική για να τον κερδίσω. Γνωρίζοντας αυτό, είχα τη μαλακή γόμα και ήξερα ότι δε θα μπορούσα να πιέσω αρκετά για 30 γύρους. Προσπάθησα όσο ήταν πίσω μου να τον σταματήσω, αλλά κάθε φορά με προσπερνούσε και με τη σειρά μου τον περνούσα κι εγώ. Ηταν μία ωραία μάχη, με τη βροχή να παρουσιάζεται 7-8 γύρους πριν από το τέλος. Ηθελα να πιέσω περισσότερο για τη νίκη, διότι είμαι καλός σε αυτές τις επικίνδυνες συνθήκες, ωστόσο η τρίτη θέση στο πρωτάθλημα ήταν πολύ σημαντική. Ετσι αποφάσισα να μη ρισκάρω. Στην τελευταία στροφή σκέφτηκα τον Μάρκο και ότι στο τέλος πέτυχα εδώ, σε μία πίστα που πάντα είχα προβλήματα. Ο Μάρκο με βοήθησε σε αυτή την απαιτητική αποστολή. Αντίο Μάρκο», υπογράμμισε ο Αντρέα Ντοβιντσιόζο.

Ο Πεντρόζα μπορεί να έδωσε μάχες με τον ομόσταυλό του, αλλά έμεινε τελικά στην πέμπτη θέση και ολοκλήρωσε το φετινό πρωτάθλημα τέταρτος με 219 βαθμούς. Ο αναβάτης της Repsol Honda δεν είχε καλή αίσθηση, όπως είπε, της μοτοσικλέτας του. Ιδιως στη βροχή ο Πεντρόζα δυσκολεύθηκε αρκετά, κάτι που τόνισε ότι θα προσπαθήσει να βελτιώσει στην οδήγησή του.

Μπροστά του τερμάτισε ο Καλ Κρούτσλοου, ο οποίος απέσπασε και το βραβείο του ρούκι της χρονιάς. Ο νεαρός αναβάτης της Yamaha Tech 3 έδωσε κατά την διάρκεια του αγώνα μάχη με τον Κάρελ Αμπραχαμ (διεκδικητή του βραβείου ρούκι), με τον Τσέχο να πέφτει στον τελευταίο γύρο (στη στροφή 4) ενώ έκανε την επίθεσή του. Ετσι, ο Κρούτσλοου κέρδισε το συγκεκριμένο βραβείο και μαζί την τέταρτη θέση στον αγώνα που είναι η καλύτερη μέχρι στιγμής επίδοσή του.

Μετά το τέλος του αγώνα δήλωσε ενθουσιασμένος τόσο με το έπαθλο που κέρδισε όσο και με την επίδοσή του. «Ηταν δραματικός ο τρόπος που τελείωσε η χρονιά, αλλά είμαι ενθουσιασμένος που κέρδισα το βραβείο του Ρούκι της χρονιάς. Το ίδιο ευχαριστημένος είμαι που τερμάτισα τέταρτος διότι ήταν ένας υπερβολικά δύσκολος αγώνας. Δεν ξέρω τι συνέβη στην πρώτη στροφή, αλλά βγήκα από εκεί έκτος και προσπαθούσα να πιέσω όσο περισσότερο μπορούσα. Ηταν πραγματικά έντονη η μονομαχία με τον Κάρελ μέχρι το τέλος και οι δύο δίναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε. Η πίστα έμοιαζε σα λαδωμένη και σου έδινε την εντύπωση ότι εύκολα θα μπορούσες να πέσεις. Οταν ξεκίνησε η βροχή, έβαλα κάτω το κεφάλι μου και συνέχιζα να πιέζω. Αρχισα να πλησιάζω τον Ντάνι πολύ γρήγορα και δεν ήξερα αν αυτό γινόταν επειδή εκείνος είχε κάποιο πρόβλημα ή εάν πίεζα πολύ εγώ. Έκοψα ταχύτητα και τότε με έφτασε ο Κάρελ. Κάπως έτσι φτάσαμε μέχρι τον τελευταίο γύρο, όπου έκανε ένα μικρό λάθος. Με χτύπησε από πίσω, αλλά κατάφερα να σταθώ στη μοτοσικλέτα και να ολοκληρώσω τη χρονιά στην καλύτερη θέση που έχω τερματίσει. Αυτό το αποτέλεσμα είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσω το σχεδιασμό του 2012», σημείωσε ο Κολ Κρούτσλοου.

Ο αντικαταστάτης του Χόρχε Λορένθο στη Yamaha, Κατσουγιούκι Νακασούγκα τερμάτισε έκτος, αφήνοντας πίσω του τον επίσης πολύ καλό Τζος Χέις που είχε πάρει τη θέση του τραυματισμένου Εντουαρτς στη Yamaha Tech 3.

Ο Αμπραχαμ παρά την πτώση του επανήλθε στον αγώνα και είδε την καρό σημαία από την όγδοη θέση ενώ ο Λόρις Καπιρόσι, στο τελευταίο GP της καριέρα του ήταν ένατος. Φανερά συγκινημένος ο Ιταλός αναβάτης της Pramac τόνισε πως ήθελε να ολοκληρώσει την καριέρα του με μία καλή θέση για να τιμήσει τον Μάρκο Σιμοντσέλι. «Τι μπορώ να πω, τώρα πραγματικά τελείωσε. Ηθελα να τελειώσω την καριέρα μου με κάτι ωραίο για να τιμήσω τον Μάρκο. Εβαλα τα δυνατά μου. Ευχαριστώ όλους όσους με υποστήριξαν. Τώρα θα αποσυρθώ!», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Μεγάλοι άτυχοι του τελευταίου αγώνα ήταν οι Αλβάρο Μπαουτίστα, Βαλεντίνο Ρόσι, Νίκι Χέιντεν και Ράντι ντε Πουνιέ, οι οποίοι εγκατέλειψαν, στην αρχή του αγώνα. Ηταν στην πρώτη στροφή όταν ο εμπρός τροχός της Suzuki του Μπαουτίστα ήρθε σε επαφή με τον πίσω τροχό της Honda του Αντρέα Ντοβιντσιόζο, με αποτέλεσμα ο αναβάτης της Suzuki να χάσει τον έλεγχο και να πέσει, παρασύροντας μαζί του τους Βαλεντίνο Ρόσι , Νίκι Χέιντεν και Ράντι ντε Πουνιέ. Και οι τέσσερις αναβάτες ολοκλήρωσαν άδοξα τον αγώνα αν και όλο ο τριήμερο βρίσκονταν υψηλά σε χρόνους και έδειχναν ότι έψαχναν μία θέση στο βάθρο των νικητών.

«Ηταν άσχημος τρόπος να τελειώσεις τη χρονιά. Πριν τον αγώνα περίμενα ότι θα έδινα μάχη για μία θέση στο βάθρο των νικητών! Σε όλες τις καιρικές συνθήκες ήμασταν γρήγοροι όλο το Σαββατοκύριακο και πίστευα ότι θα είχαμε έναν καλό αγώνα σήμερα. Στην πρώτη στροφή όλοι φτάσαμε μαζί. Εγώ βρισκόμουν ανάμεσα στους Αντρέα (σ.σ. Ντοβιντσιόζο) και Βαλεντίνο (σ.σ. Ρόσι). Δυστυχώς ο Αντρέα χτύπησε με τον πίσω του τροχό τον εμπρός δικό μου χωρίς να μπορώ να κάνω κάτι για να αποτρέψω την πτώση. Το χειρότερο είναι ότι χτύπησα και τρεις άλλους αναβάτες που έπεσαν κι αυτοί. Λυπάμαι για εκείνους, όπως επίσης για την ομάδα και τους θαυμαστές της», δήλωσε ο Αλβάρο Μπαουτίστα μετά το τέλος του αγώνα.

Ο Βαλεντίνο Ρόσι δήλωσε πολύ στεναχωρημένος που λόγω του συμβάντος δε μπόρεσε να τιμήσει τον Μάρκο Σιμοντσέλι στο γύρο του θριάμβου. «Δεν υπάρχει κάτι να πω για τη σημερινή ημέρα, κάτι περισσότερο από το ότι λυπάμαι υπέρ του δέοντος που δε μπόρεσα να τοποθετήσω το T-shit του Sic στο γύρο του θριάμβου. Πραγματικά είναι κρίμα. Ξεκίνησα καλά και όλες οι συνθήκες ήταν προς όφελός μας ώστε να έχουμε έναν καλό αγώνα, αλλά δυστυχώς ήμασταν άτυχοι και δε λάβαμε ούτε εδώ κάποιον βαθμό. Τερματίσαμε τη χρονιά μαζί με τον Sic, με εκείνον πάνω από εμένα στην κατάταξη. Ισως αυτό να είναι ο δικός μου φόρος τιμής σε εκείνον!», τόνισε ο Βαλεντίνο Ρόσι.

Ο έτερος αναβάτης της Ducati Νίκι Χέιντεν δεν κατάλαβε τι έγινε στην πρώτη στροφή και βρέθηκε εκτός πίστας και αγώνα, αν και όπως τόνισε, ένιωθε ότι η μοτοσικλέτα του ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και πως θα μπορούσε να δώσει μία αξιοπρεπή μάχη σήμερα. Στην γενική κατάταξη πάντως τερμάτισε στην όγδοη θέση με 132 βαθμούς, επτά λιγότερους από τον ομόσταυλό του Ρόσι.

Εκνευρισμένος από το αποτέλεσμα ήταν ο Ράντι ντε Πουνιέ. Ο Γάλλος αναβάτης της Pramac θεωρούσε ότι θα είχε έναν καλό αγώνα σήμερα. «Είμαι θυμωμένος, απογοητευμένος και λυπημένος. Ηταν πραγματικά μια δυσάρεστη χρονιά. Ο Μπαουτίστα έπεσε προκαλώντας τη δική μου πτώση και άλλων τριών αναβατών. Ημουν πεπεισμένος ότι θα είχα έναν καλό αγώνα. Ηθελα να τελειώσω τη χρονιά με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ηταν ευχαρίστησή μου να είμαι teammate του Καπιρόσι στην τελευταία του χρονιά», υπογράμμισε ο Ράντι ντε Πουνιέ που τελείωσε το φετινό πρωτάθλημα πολύ χαμηλά (16ος) με μόλις 49 βαθμούς .

Αντιθέτως, η χρονιά ήταν άκρως επιτυχημένη πάντως για την ομάδα της Repsol Honda που έκανε το 3x3, καθώς επικράτησε στη βαθμολογία των ομάδων (528 βαθμοί έναντι 446 της Yamaha), στην κατάταξη των οδηγών (Στόνερ) και στους κατασκευαστές.

Σημείο αναφοράς ο γύρος που πραγματοποίησαν όλοι οι αναβάτες του αγώνα (από όλες τις κατηγορίες) με τις μοτοσικλέτες τους στη μνήμη του Μάρκο Σιμοντσέλι πριν την έναρη του GP. Μπροστά από τους αναβάτες ήταν ο Κέβιν Σβαντζ που οδηγούσε τη μηχανή με το νούμερο 58 του 24χρονου αναβάτη. Στην ευθεία του τερματισμού όλοι μαζί σταμάτησαν, αφήνοντας να ακούγονται ο ήχος από τις μοτοσικλέτες τους και τα βεγγαλικά. Αυτός ήταν ένας τρόπος με τον οποίον όλοι όσοι συμμετέχουν στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας τίμησαν τον Μάρκο Σιμοντσέλι.

Μoto2: Στον Μπραντλ ο τίτλος

O Στέφαν Μπραντλ κατέκτησε το πρωτάθλημα στην κατηγορία Moto2. Μετά την απουσία του Μαρκ Μαρκέζ, ο 21χρονος έγινε ο πρώτος Γερμανός αναβάτης που κερδίζει παγκόσμιο τίτλο μετά τον Ντιρκ Ράουντις στα 125 κ.εκ. το 1993. Αυτός είναι η πρώτη αντίστοιχη κατάκτηση για τον Μπραντλ που στον αγώνα είχε μία πτώση.

Μπορεί ο 21χρονος Γερμανός να στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά το σημείο του αγώνα ήταν η πρώτη νίκη του αναβάτη της Gresini Mικέλε Πίρο, μέσα σε κλίμα συναισθηματικής φόρτισης. Σε έναν αγώνα που η βροχή σε διάφορα σημεία της πίστας, δυσκόλεψε την προσπάθεια των αναβατών με αποτέλεσμα τις πολλές πτώσεις, ο Πίρο ήταν ο πιο σταθερός και πήρε τη νίκη. Μια νίκη που αφιέρωσε τον Μάρκο Σιμοντσέλι. Το αποτέλεσμα αυτό ήταν ένας φόρος τιμής στον άτυχο Ιταλό αναβάτη από την ομάδα του.

125 κ.εκ.: Παγκόσμιος τίτλος στον Τερόλ

Στη μικρή κατηγορία οι μάχες είναι πολύ συναρπαστικές. Στη Βαλένθια τρεις Ισπανοί βρέθηκαν στο βάθρο των νικητών, πανηγυρίζοντας εντός... έδρας. Ο Νίκο Τερόλ, μετά την εγκατάλειψη του Γιόχαν Ζάρκο, πανηγύρισε τον τίτλο στην κατηγορία, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στον αγώνα.

Πρώτος ήταν ο συμπατριώτης του Μάβερικ Βινάλες ενώ την τρίτη θέση κατέβαλε ο Χέκτορ Φαουμπέλ.

Ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής ολοκλήρωσε τη χρονιά με εννέα νίκες, 11 θέσεις στο βάθρο των νικητών και επτά πολ πoζίσιον.

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις