Αναγκαίο κρίνει το ΤΕΕ τον συστηματικό έλεγχο του οδικού δικτύου της χώρας για να αποτραπούν και άλλες επικίνδυνες κατολισθήσεις, όπως αυτή στα Τέμπη, «όχι μόνο για να αποτραπούν επικίνδυνα γεωλογικά φαινόμενα, αλλά, κυρίως, για να αποφευχθούν αποκλεισμοί περιοχών με εξαιρετικά επαχθείς συνέπειες».
Το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ έχει καταγράψει μια σειρά από κρίσιμες θέσεις του οδικού δικτύου στις οποίες η γεωλογική αστάθεια ή άλλοι σοβαροί παράγοντες μπορεί να οδηγήσουν σε νέες διακοπές της κυκλοφορίας και στη συνεπαγόμενη ανάγκη χρήσης παρακαμπτήριων οδών.
Για το λόγο αυτό καλεί την Πολιτεία μέσω των Υπηρεσιών Συντήρησης να ελέγξει τα σημεία αυτά, ταυτόχρονα, όμως, να εντοπίσει τις παρακαμπτήριες οδούς, οι οποίες, σε ένα ενδεχόμενο κατολίσθησης ή κατάπτωσης θα δεχτούν τους μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, που θα προκύψουν.
Το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, πέρα από τα σημεία που ήδη έχει καταγράψει με βάση παλαιότερα περιστατικά, έχει ξεκινήσει, σε συνεργασία με τα Περιφερειακά Τμήματα του ΤΕΕ την καταγραφή και άλλων σημείων του εθνικού και επαρχιακού δικτύου, ώστε να υποστηριχθεί το δύσκολο έργο των αρμόδιων υπηρεσιών.
Επισημαίνεται ότι της κατολίσθησης στο 19ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – ¶ρτας, είχε προηγηθεί στον ίδιο άξονα, στην περιοχή Τερόβου, άλλη κατολίσθηση 09.11.2009, ενώ κατολίσθηση είχε σημειωθεί στις 27.10.2009 και στον γειτονικό εθνικό άξονα Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, στην περιοχή Ριζά. Εξάλλου, κατολίσθηση σημειώθηκε και στην οδό Ν. Φώκαια – ¶φυτος, της χερσονήσου της Κασσάνδρας, στις 20.12.2009, φαινόμενο που συνεχίστηκε ως σήμερα.
Τα περιστατικά αυτά αποδεικνύουν ότι βρισκόμαστε ενώπιον έξαρσης κατολισθητικών φαινομένων, επισημαίνει το ΤΤΕ και προσθέτει ότι «αυτό είναι επόμενο, λόγω της έντονης γεωμορφολογίας της χώρας μας, της γεωλογικής αστάθειας πολλών περιοχών, της έξαρσης καιρικών φαινομένων».
Με βάση τα στοιχεία που διαθέτει το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, τα σημεία που πρέπει άμεσα να διερευνηθούν είναι:
1. Ν.Ε.Ο. Κορίνθου – Πατρών, τμήμα Αιγίου – Πατρών, θέση Παναγοπούλα.
2. Ε.Ο. Ιωαννίνων – ¶ρτας, περιοχή Ηπειρωτικών Τεμπών.
3. Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Σερρών, περιοχή Λαχανά.
4. Ε.Ο. Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, περιοχή Λυγιάς – γέφυρα Δέσπως.
5. Ε.Ο. Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο
α. Περιοχή Μακρακώμης.
β. Περιοχή Ανατολικής και Δυτικής Φραγκίστας.
γ. Περιοχή Παρακαμπυλίων (¶γιος Βλάσσης).
Οι περιοχές β και γ ανήκουν στο τμήμα Γέφυρα Επισκοπής – Αγρίνιο, ενώ η περιοχή α ανήκει στο τμήμα Καρπενήσι-Γέφυρα Επισκοπής.
6. Ε.Ο. Λιβαδειάς – ¶μφισσας , Είσοδος Δελφών – Κασταλία Πηγή. Θέση δυσμενής λόγω του Αρχαιολογικού χώρου με εμπλοκή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ).
7. Ε.Ο. Λαμίας – ¶μφισσας, τμήμα Θερμοπύλες – ¶μφισσα στη χιλιομετρική θέση 51.
Σαφώς μεγαλύτερος αριθμός επίμαχων σημείων εντοπίζεται στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 33.000 χιλιομέτρων, η συντήρηση του οποίου αποτελεί έργο των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.