Την αυστηρή επιθεώρηση σε πάνω από 130 αεροσκάφη τύπου Μπόινγκ 737, τα πιο παλιά του στόλου των αερομεταφορών, διέταξε η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας FAA για να εντοπιστούν πιθανές ρωγμές στην άτρακτο, σύμφωνα με οδηγία που δημοσιοποιήθηκε σήμερα.
«Εκδόθηκε αυτή η οδηγία για να εντοπιστούν και να επισκευαστούν πιθανές ρωγμές στην άτρακτο αεροσκαφών που ενδέχεται να προκαλέσουν αιφνίδιες θραύσεις και ταχεία αποσυμπίεση του θαλάμου των επιβατών στο αεροσκάφος», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της FAA.
Το μέτρο αυτό ελήφθη μετά από επεισόδιο που σημειώθηκε σε ένα Β737 των Southwest Airlines στις 13 του περασμένου Ιουλίου, μισή ώρα μετά την απογείωσή του. Η καμπίνα υπέστη ξαφνική αποσυμπίεση που προκλήθηκε από μια τρύπα στο ταβάνι στο πίσω μέρος του αεροσκάφους. Επιβάτες ανέφεραν ότι είδαν πως η τρύπα αυτή είχε άνοιγμα 30 εκατοστών.
Το αεροσκάφος που μετέφερε 126 επιβάτες και είχε πενταμελές πλήρωμα και εκτελούσε την πτήση Νασβίλ (Τενεσί)-Βαλτιμόρη (Μέριλαντ) προχώρησε σε αναγκαστική προσγείωση.
Αυτός ο τύπος αεροσκάφους Β737-300 βγήκε από την αλυσίδα παραγωγής το 1994 και σύμφωνα με τα αρχεία της FAA ένας τεχνικός έλεγχος που έγινε τον Ιανουάριο του 2009 αποκάλυψε οκτώ ρωγμές που ήταν αναγκαίο να επιδιορθωθούν.
Αμέσως μετά το περιστατικό αυτό, η εταιρεία Southwest Airlines έλεγξε και τα 181 αεροσκάφη αυτού του τύπου (Β737-300) του στόλου της πριν επαναρχίσουν οι πτήσεις τους.
Το 2008 η εταιρεία Southwest εντόπισε ραγίσματα σε τουλάχιστον μισή ντουζίνα από τα αεροσκάφη της τύπου Β737 και αναγκάστηκε να πληρώσει ένα πρόστιμο 7,5 εκατομμυρίων δολαρίων που της επέβαλε η FAA γιατί καθυστέρησε να κάνει ελέγχους στα αεροσκάφη της.
Η οδηγία της FAA αφορά ορισμένα παλιά μοντέλα αεροσκαφών τύπου Β737-300, Β737-400 και Β737-500.
Πηγές: ΑΠΕ - ΜΠΕ, Γαλλ. Πρακτορείο