Οι βασικοί άξονες της πολιτικής για τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους

Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2010 17:50
UPD:17:51
A- A A+

Τους βασικούς άξονες και τους στόχους της κυβερνητικής πολιτικής για τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, κατά την ομιλία του σε ημερίδα του ΤΕΕ με θέμα «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι-Πρόσφατες Εξελίξεις και Προοπτικές».

Αφού αναφέρθηκε στη σημασία του σιδηροδρόμου, ενός ασφαλούς, οικονομικού και οικολογικού μέσου μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε τα λάθη που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στον ΟΣΕ με τις αλλεπάλληλες διασπάσεις εταιριών, επανενώσεις, συγχωνεύσεις και επαναδιοργανώσεις, οι οποίες, όπως είπε, απέτυχαν, είτε επειδή τα μέτρα ήσαν εξαρχής λανθασμένα και ασύμβατα με τις ελληνικές ανάγκες, είτε επειδή οι διεταιρικές σχέσεις απεδείχθησαν εκ των υστέρων ανεπιτυχείς.

Αναπτύσσοντας την πολιτική που πρόκειται να εφαρμόσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ο κ. Μαγκριώτης, αφού τόνισε ότι η βασική προτεραιότητα είναι η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη/Προμαχώνας, που έχει τεράστια σημασία για την ελληνική οικονομία, σημείωσε ότι απαιτούνται υποδομές και αξιόπιστες υπηρεσίες που θα φέρουν ξανά το επιβατικό κοινό στο σιδηρόδρομο καθώς και η δημιουργία αξιόπιστης εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και ελέγχου, με προσβάσεις σε κομβικά σημεία της εμπορευματικής αγοράς, όπως είναι για παράδειγμα τα μεγάλα λιμάνια.

Σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού συστήματος ο υφυπουργός τόνισε ότι «στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, μια εταιρία σιδηροδρομικών έργων και μια κρατική σιδηροδρομική επιχείρηση. Αυτοί θα είναι αντίστοιχα ο σημερινός ΟΣΕ (με συγχώνευση με την ΕΔΙΣΥ), η ΕΡΓΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Στο πλαίσιο αυτό, το κράτος διαθέτει τα αναγκαία κονδύλια για τη συντήρηση και ανάπτυξη της σιδηροδρομικής υποδομής, την ευθύνη όμως για την αποδοτικότητα, τη διαφάνεια τη διαχείριση της χωρητικότητας και τη σωστή λειτουργία της υποδομής την έχει, ανά πάσα στιγμή, ο διαχειριστής της υποδομής.

Σχετικά με το βαρύ χρέος του ΟΣΕ, ύψους 10 δισ. ευρώ, ανέφερε ότι θα πρέπει να αξιοποιηθεί η τεράστια περιουσία του Οργανισμού, να γίνεται αυστηρός έλεγχος των δαπανών, ορθολογική χρήση των πόρων, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.

Στο σημείο αυτό ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη γίνει οι επιλογές για τους κατάλληλους ανθρώπους που θα διοικήσουν τον Όμιλο ΟΣΕ, χωρίς ωστόσο να αναφερθεί σε συγκεκριμένα ονόματα.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή