«Μετωπική» αυτή την ώρα μεταξύ τηλεοπτικών παρόχων και ΕΕΤΤ στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας

Τρίτη, 02 Φεβρουαρίου 2010 12:44
UPD:13:27

Με την παροδοχή ότι η πολιτεία ευθύνεται για την επί σειρά ετών μη ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού πεδίου, από την πλευρά του προέδρου της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, άρχισε η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας με θέμα την Ψηφιακή Τηλεόραση.

A- A A+

Με την παροδοχή ότι η πολιτεία ευθύνεται για την επί σειρά ετών μη ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού πεδίου, από την πλευρά του προέδρου της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, άρχισε η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας με θέμα την Ψηφιακή Τηλεόραση.

Από την πλευρά των καναλιών ο πρόεδρος του δ.σ. της Digea, Κώστας Κιμπουρόπουλος, εκτίμησε ότι η παραδοχή αυτή είναι προς τη θετική κατεύθυνση, ενώ τόνισε ότι η πολιτεία διαχρονικά στο κομμάτι ΜΜΕ έβλεπε ευκαιρία διασφάλισης του επικοινωνιακού περιβάλλοντος από την εκάστοτε εξουσία, αντιμετωπίζοντας τους τηλεοπτικούς σταθμούς, κάθε άλλο παρά ως επιχειρηματική δραστηριότητα που σχετίζεται με άυλες αξίες και με την παραγωγή μιας σειράς αγαθών τηλεοπτικών.

Η τελευταία ακύρωση προσπάθειας αδειοδότησης, έγινε και μόνο με την προσδοκία ότι η τότε κυβέρνηση θα μεταβάλει το θεσμικό πλαίσιο. Μπήκαμε στην περιπέτεια του βασικού μετόχου, εκτέθηκε διεθνώς η χώρα και στη συνέχεια πήγαμε στον 3592/07 ο οποίος πέρασε από την κρίση της Ε.Ε.

Έιμαστε νόμιμοι και αντλούμε την νομιμότητα μας από τον ισχύοντα νόμο, επισήμανε ο κ. Κιμπουρόπουλος, αναφέροντας παράλληλα ότι ο ισχύων μεταβατικός χάρτης συχνοτήτων, δίνει τη δυνατότητα στη χώρα να αρχίσει τη μετάβαση, δίνοντας ίσα δικαιώματα σε όλους τους σταθμούς εθνικούς και περιφερειακούς. Παράλληλα αναφερόμενος στις προθέσεις των ιδιωτικών καναλιών σχετικά με την εκχώρηση αδειών, τόνισε: «Εμείς διαρκώς σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις μας, όσο και στη λειτουργία μας, επιμένουμε μόνιμα στο οριοθετημένο πλαίσιο, χωρίς κρυφές ατζέντες που θα μεταβάλλουν διαρκώς τα δεδομένα. Πρέπει η αγορά να λειτουργήσει με όρους κοινής λογικής. Χωράει συγκεκριμένους παίκτες και το μόνο έσοδό της είναι μια πίτα 450 εκατ. ευρώ, όταν η ΕΡΤ έχει ένα ανατάλλαγμα 350 εκατ ευρώ, με συμμετοχή στην διαφημισιτκή πίτα και με έκτακτες εισφορές από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Θα πρέπει να γίνει το αυτονόητο στην Ελλάδα και να οριοθετηθεί επιτέλους το τηλεοπτικό πεδίο. Πολλές φορές κάνουμε λόγο για το περιεχόμενο, ωστόσο θα πρέπει να αναλογιστούμε ποιο θα ήταν το περιεχόμενο σε ένα οριοθετημένο περιβάλλον. Τα ΜΜΕ οφείλουν να παίξουν το διακριτό τους ρόλο και να ασκήσουν τον δημοσιογραφικό έλεγχο και να εμπλουτίσουν το δημόσιο διάλογο."

Ο κ. Κιμπουρόπουλος αναφεφόμενος περαιτέρω στα όσα λέγονται περί της αξίας της ψηφιακής τηλέορασης, ανέφερε ότι: την 1η Δεκεμβρίου, ο κ. Κανέλλος αναφέρθηκε σε μια μελέτη που έγινε στην ΕΕ από την κα Ρέντινγκ όπου έγινε αποτίμηση υπό ορισμένες υποθέσεις για το ποιά θα είναι η παραγωγή αξιών εφόσον υπαρξει εναρμονισμένη δέσμευση του φάσματος. Σε περίοδο 15 ετών η παραγώμενη αξία θα αναχθεί σε 17 έως 44 δισεκατομμύρια ευρώ στο σύνολο της Ευρώπης για 15 χρόνια. Μια αναγωγή του πράγματος αυτού με πληθυσμιακά κριτήρια -και με δεδομένο ότι αυτό έιναι το καλύτερο σενάριο από πλευράς αγοράς- και εφόσον αναπτυχθούν όλες οι υπηρεσίες, τότε το μερίδιο που αναλογεί στην Ελλάδα είναι από 15 έως 30 εκατ ευρώ το χρόνο (τηλεπικοινωνίες και τηλεόραση). Σήμερα η αξία χρήστης του αναλογικού φάσματος, αποδίδει 15 εκατ ευρώ στο ελληνικό δημόσιο από τα τέλη που πληρώθηκαν απο΄τους τηλεοπτικούς σταθμούς χωρίς να επιβαρύνουν κανέναν.

Μπαίνουμε στην περιπέτεια της μετάβασης σε συνθήκες σκληρής οικονομικής κρίσης υπό αυτονότητες προυποθέσεις. Οι προϋποθέσεις αυτές, είναι η πολιτεία να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της:

1. Χάρτης συχνοτήτων, (12 -13 συχνότητες υπό την εποπτεία του ελληνικού δημοσίου)

2. Υπουργική απόφαση για τις επιμέρους αδειοδοτήσεις κεραιών και χρήσεως γης με γρήγορες διαδικασίες με απλές συντετμημένες διαδικασίες για την δημιουργία σημείων εκπομπής

3. Προεδρικό διάταγμα που θα ορίζει με κριτήρια, τον αριθμό των αδειών και τα κριτήρια αδειοδότησης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΣΡ Ιωάννης Λασκαρίδης, στη δική του παρέμβαση, απαντώντας στο ερώτημα γιατί δεν προχωρά η αρχή στην αδειοδότησης, ζήτησε από την πολιτεία να εκδώσει ένα υπουργικό διάταγμα και τρεις υπουργικές αποφάσεις που εκκρεμούν και στη συνέχεια η διαδικασία θα αρχίσει άμεσα.

Ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ κ. Λεωνίδας Κανέλλος στη δική του παρέμβαση ζήτησε τον διαχωρισμό του παρόχου δικτύου με τον πάροχο του περιεχομένου. "Έχουμε καταθέσει συγκερκιμένο σχήμα και πανευρωπαϊκά οι συχνότητες από το 790 ώς το 862 δίνονται για το ψηφιακό μέρισμα σύμφωνα με τις αποφάσεις των διεθνών οργανισμών. Ήδη εννέα κράτη έχουν αποφασίσει για την ανάπτυξη ασύρματων δικτύων για παροχή υπηρεσιών στην περιοχή αυτή. Υπάρχει ο κίνδυνος να σπαταληθεί πολύτιμο φάσμα, και εφόσον ένας δίαυλος μπορεί να μεταφέρει τέσσερα κανάλια δεν θα πρέπει να γίνει σπατάλη των συχνοτήτων και κάθε δίαυλος θα πρέπει να μεταφέρει τέσσερα κανάλια. Για να προλάβουμε τις προθεσμίες θα πρέπει άμεσα να προχωρήσουμε στις αδειοδοτήσεις, ενώ υπάρχει κίνδυνος να υπάρξει αλαλούμ από τις παράλληλες μεταδόσεις. Να καθοριστεί χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή μετατροπή στο ψηφιακό μοντέλο και να συσταθεί επιτροπή που θα ελέξγει τη μετάβαση αυτή. Επίσης θα πρέπει να συσταθεί ένας πάροχος δικτύου που θα εξυπηρετεί τους παρόχους περιεχομένου".

Ο κ. Κιμπουρόπουλος αναφερόμενος στα όσα είπε ο κ. Κανέλλος, επισήμανε ότι "ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ έχει μια κουλτούρα από το χώρο του Telecom. Η ΕΕΤΤ ως αρχή των τηλεπικοινωνιακών φορέων έχει μια γνώση και εμπειρία για αυτό το χώρο. Το να διαχειριστούν αυτό το χώρο είναι μια δύσκολη άσκηση αφού μεταφέρουν εμπειρίες από εκείνο το χώρο. Και εκεί οι αδειοδοτικές διαδικασίες για την τηλεφωνία δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα και δεν έχουν νομιμοποιηθεί. Σε όλη την Ευρώπη γίνεται σκληρή μάχη μεταξύ τηλεπικοινωνιακών φορέων με τους τηλεοπτικούς φορείς. Για πρώτη φορά ένας δυναμικός κλάδος (οι τηλεπικοινωνίες) συγκρούεται με τους τηλεοπτικούς φορείς για μετατόπιση."

Ο κ. Πάνος Κυριακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του STAR, από την πλευρά των τηλεοπτικών σταθμών επίσης ανέφερε ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το μέρος των συχνοτήτων τηλεοπτικών υπηρεσιών και για άλλες υπηρεσίες. Η αξία του φάσματος αλλάζει αν έχει διπλή χρήση (τηλεόραση και τηλεφωνία) και θα πρέπει να υπάρξει αναπροσαρμογή.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

Προτεινόμενα για εσάς