Αϊτή: Η τεχνολογία στην υπηρεσία των σεισμόπληκτων

Τρίτη, 02 Φεβρουαρίου 2010 15:59

A- A A+

Με όπλο την τεχνολογία, επιστήμονες και εταιρείες απ’ όλο τον κόσμο σπεύδουν να κατασκευάσουν υπερσύγχρονα εργαλεία που θα βοηθήσουν τους σεισμόπληκτους στην Αϊτή. Όταν η είδηση του φονικού σεισμού έκανε το γύρο του κόσμου, διάφορες ομάδες και επιχειρήσεις ανά την υφήλιο «έπιασαν» αμέσως δουλειά.

Η διαδικτυακή πύλη Ushahidi, η οποία αρχικά χρησιμοποιήθηκε για την παρακολούθηση των επεισοδίων βίας στις εκλογές της Κένυας, δημιούργησε μια ειδική πύλη για την Αϊτή, Haiti.Ushahidi.com, όπου παρακολουθούνται τα περιστατικά, η αναζήτηση επιζώντων και οι επιχειρήσεις διάσωσης στην πληγείσα χώρα.

Οι εθελοντές που ασχολούνται με την πύλη παρακολουθούν τα μηνύματα κειμένου (sms) που στέλνουν οι κάτοικοι της Αϊτής ζητώντας βοήθεια ή τρόφιμα, ενώ πολλά από τα μηνύματα μεταδίδουν ειδήσεις. Σχεδόν όλοι όσοι βρίσκονται στην Αϊτή μπορούν να στείλουν μήνυμα στη διαδικτυακή τοποθεσία.

Μέχρι στιγμής έχουν σταλεί στο σύστημα περισσότερα από 19.000 μηνύματα στα Αγγλικά και το Κρεολικά, ενώ ο αριθμός μηνυμάτων αυξάνεται κατά 10% την ημέρα. Στόχος είναι η συγκέντρωση όλων των πληροφοριών σε έναν κοινό χάρτη με στόχο την άμεση μετάδοσή τους και την μελλοντική ανάλυση των τάσεων. Ήδη οι περισσότερες ανθρωπιστικές οργανώσεις και κρατικές υπηρεσίες παρακολουθούν τα στοιχεία της Ushahidi.

Πριν το σεισμό, η Αϊτή είχε χαρτογραφηθεί μόνο βάσει των οδικών αρτηριών. Την επόμενη ημέρα του σεισμού, το Πορτ-ο-Πρενς είχε χαρτογραφηθεί πλήρως στο Ushahidi. Υπό κανονικές συνθήκες, ένα τέτοιο εγχείρημα θα χρειαζόταν πολύ χρόνο και χρήμα. Χάρη στους εθελοντές, όμως, το φιλόδοξο σχέδιο έγινε πραγματικότητα σε μία μόλις ημέρα.

Πηγή: Forbes

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή