Μεγαλεπήβολα τουρκικά σχέδια μόδας

Παρασκευή, 05 Φεβρουαρίου 2010 13:15

A- A A+

Η Εβδομάδα Μόδας της Κωνσταντινούπολης, που οργανώνεται φέτος για δεύτερη φορά, επιδιώκει να αποδείξει ότι η τουρκική μητρόπολη έχει τη δυνατότητα να γίνει μία από τις πρωτεύουσες του πρετ-α-πορτέ. Σε κάθε περίπτωση, επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον των ευρωπαίων επιχειρηματιών του κλάδου για τους τούρκους σχεδιαστές.

Απέναντι στον κινεζικό οδοστρωτήρα, η τουρκική κλωστοϋφαντουργική βιομηχανία, τέταρτη κατασκευάστρια ενδυμάτων στον κόσμο, πόνταρε εδώ και πολλά χρόνια στην ποιότητα των προϊόντων και την γειτνίαση με τις ευρωπαϊκές αγορές για να διατηρήσει τη θέση της.

Με αρκετή επιτυχία, αφού το ύψος των εξαγωγών της, στους τομείς του υφάσματος, της ραφής και του δέρματος, συνέχισε να αυξάνεται μέχρι το 2008 (23,9 δισεκατομμύρια δολάρια), παρά την κατάργηση το 2005 των ποσοστώσεων στις εισαγωγές κινεζικών προϊόντων, πριν από την παγκόσμια οικονομική κρίση το 2009, που έριξε τις τουρκικές εξαγωγές στα 19,9 δισεκατομμύρια.

Τώρα επιδιώκει να κάνει άλλο ένα βήμα επιβάλλοντας τους σχεδιαστές της στη διεθνή σκηνή.

"Στόχος μας είναι να κάνουμε την Kωνσταντινούπολη μία από τις πέντε μητροπόλεις της μόδας στον κόσμο μέχρι το 2023, τη χρονιά της εκατονταετηρίδας της τουρκικής δημοκρατίας", δήλωσε κατά την έναρξη της Εβδομάδας Μόδας ο Χικμέτ Τανριβέρντι, πρόεδρος της Ενωσης Εξαγωγέων πρετ-α-πορτέ και ραφής της Κωνσταντινούπολης.

"Σήμερα, η παραγωγή των ευρωπαϊκών οίκων πολυτελείας γίνεται στην Τουρκία. Κάποιες φορές ολόκληρες κολεξιόν ετοιμάζονται εδώ... Οι προσπάθειές μας σήμερα έχουν ως στόχο την αναγνώριση των δικών μας σχεδιαστών στην Ευρώπη και του γεγονότος ότι η Τουρκία δημιουργεί μόδα", δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Χικμέτ Τανριβέρντι.

Για να επιτύχει τους στόχους αυτούς, η Τουρκία φρόντισε να δημιουργήσει την απαραίτητη υποδομή, λέει η σχεδιάστρια Μέχτεπ Ελαϊντί.

"Εχουμε μία σειρά από πανεπιστήμια που διαθέτουν τμήματα Design, σε σημαντικό αριθμό, και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τη μόδα και τη δημιουργία", προσθέτει.

Για τους ξένους επαγγελματίες του χώρου της μόδας που βρίσκονται για τη διοργάνωση στην Κωνσταντινούπολη -200 επαγγελματίες από 18 χώρες αναμένεται να φθάσουν μέχρι αύριο- η φιλοδοξία της τουρκικής μητρόπολης να συναγωνισθεί στο Παρίσι, το Μιλάνο και τη Νέα Υόρκη είναι λίγο υπερβολική.

"Εάν ο στόχος είναι η κατάκτηση της ευρωπαϊκής αγοράς, υπάρχει ακόμη δρόμος", λέει η Αννα Λουΐζα Πεσόα, ιδιοκτήτρια ενός παρισινού show-room.

"Κατά την πρώτη Εβδομάδα Μόδας εξεπλάγην από την ποιότητα των επιδείξεων μόδας, των δημιουργών, την καλλιτεχνική δουλειά στην κατασκευή σε σχέση με άλλες ανάλογες διοργανώσεις", λέει η Σοφί Γκιγιό, διευθύντρια του Παρισινού Who's Next.

Ο Ντόναλντ Πόταρντ, καλλιτεχνικός πράκτορας για δημιουργούς μόδας ήλθε στην Κωνσταντινούπολη για να παρακολουθήσει τις "δονήσεις" της τουρκικής σκηνής.

Τα συμπεράσματά του είναι απολύτως θετικά. "Υπάρχει παντού δημιουργικότητα, πρέπει απλώς να συνδεθεί με μια τεχνική τελειοποίηση. Αλλά την τεχνική την έχουν οι Τούρκοι, διότι ξέρουμε ότι είναι από παλιά δεξιοτέχνες. Εδώ βρισκόμαστε στο πάντρεμα της Ανατολής και της Δύσης, μια ανάμεικτη ραπτική τέχνη που μπορεί να δημιουργήσει νέα και ενδιαφέροντα πράγματα".

ΑΠΕ-ΜΠΕ, Γαλλικό Πρακτορείο

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή