«Προσωπικές απόψεις» χαρακτηρίζουν κύκλοι της υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Αννας Διαμαντοπούλου, την πρόταση του υφυπουργού Γιάννη Πανάρετου για δημιουργία τοπικών κολεγίων (με απορρόφηση και των ΙΕΚ) ως ενδιάμεση βαθμίδα ανάμεσα στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σε ανάλογες δηλώσεις προέβη και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος: «Αυτό που γράφθηκε στο blog του κ. Πανάρετου είναι προσωπικές του ιδέες ... «Είναι γνωστό ότι την πολιτική σε ένα υπουργείο, την εφαρμόζει, την οριοθετεί και είναι υπεύθυνος ο εκάστοτε υπουργός, στην προκειμένη περίπτωση η υπουργός Παιδείας, κ. Διαμαντοπούλου».
Ο υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Γιάννης Πανάρετος.
Τόνισε ακόμη ότι αυτά που αναφέρονται στο blog του κ. Πανάρετου, «έτσι όπως γράφτηκαν, σαφώς και δεν αποτυπώνονται οι σκέψεις της κας υπουργού, καθώς και του πρωθυπουργού, τον οποίο δεν μπορεί να επικαλείται κανείς».
Ο κ. Πανάρετος δημοσιοποίησε την πρότασή του – χωρίς προηγουμένως να ενημερώσει την υπουργό - στο προσωπικό του blog με αφορμή την εμπειρία του από το θεσμό κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Καλιφόρνια.
«Η πρόταση αυτή διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 1995 από τον σημερινό Πρωθυπουργό στο πλαίσιο των συζητήσεων για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Έκτοτε δεν έχει συζητηθεί. Πιστεύω ότι σήμερα είναι περισσότερο επίκαιρη λόγω των πολλών προβλημάτων που συσσωρεύτηκαν στο διάστημα που μεσολάβησε», υποστηρίζει ο κ. Πανάρετος.
NΔ: Διαβούλευση με διαρροές και κείμενα ιδεών δεν γίνεται
«Στις συνεχείς και επιλεκτικές διαρροές του Υπουργείου Παιδείας για τις, εδώ και τέσσερις μήνες, σχεδιαζόμενες αλλαγές στην εκπαίδευση και τις πρακτικές απαξίωσης των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, προστίθενται τώρα οι αλληλοσυγκρουόμενες θέσεις υπουργού και υφυπουργού, σε ό,τι αφορά τα “κολέγια”. Θέσεις που αποκαλύπτουν ερασιτεχνισμό και επιτείνουν τη σύγχυση και την αγωνία εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων», σχολίασε η υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής ΑΆ Αθηνών, Ελίζα Βόζεμπεργκ και πρόσθεσε:
«Η υπουργός οφείλει να ακούσει πραγματικά όλους τους φορείς της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, να φέρει επιτέλους ολοκληρωμένη πρόταση για το σύνολο των αλλαγών που έχει εξαγγείλει, αλλά και να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος συζήτησης με όλους τους εμπλεκόμενους. Διαβούλευση δε μπορεί να γίνει με διαρροές και κείμενα ιδεών».
Σχέδια για νομιμοποίηση των κολεγίων
Σοβαρά προβλήματα ανακύπτουν από τις δηλώσεις του υφυπουργού Παιδείας κ. Γ. Πανάρετου σχετικά με τη σύσταση των λεγόμενων «τοπικών κολεγίων», τονίζει από την πλευρά του ο ΣΥΝ. «Οι προτάσεις του κ. υφυπουργού, που αφορούν τη θεσμοθέτηση μιας ενδιάμεσης εκπαιδευτικής βαθμίδας, διετούς διάρκειας, ανάμεσα στη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και ανακοινώνονται δημόσια χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά σχετική συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς, δείχνουν πώς εννοούν υψηλόβαθμα στελέχη του κυβερνώντος κόμματος το διάλογο και τη διαβούλευση, περί των οποίων κατά τα άλλα κόπτονται», αναφέρει σε ανακοίνωσή του, το τμήμα Παιδείας του κόμματος.
«Τα προβαλλόμενα σχέδια για τη δημιουργία διετών κολλεγίων αποσκοπούν στην εκ των υστέρων ηθική και ουσιαστική νομιμοποίηση των κολεγίων που ήδη λειτουργούν, παρά συμβάλλουν στην επίλυση ζωτικών προβλημάτων του εκπαιδευτικού συστήματος», προστίθεται στην ανακοίνωση.