Στις κακές καιρικές συνθήκες, αλλά και σε πιθανό ανθρώπινο λάθος αποδίδει η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων την πτώση του ελικοπτέρου SX-HDT του ΕΚΑΒ στις 14.1.2001, ανοιχτά του Σουνίου, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους οι δύο χειριστές, η γιατρός, ο νοσηλευτής και ο ασθενής που μετέφερε από την Πάτμο.
Ως πιθανά αίτια του δυστυχήματος το πόρισμα αναφέρει τη συνέχιση της πτήσης νύχτα και υπό δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες, την παραγνώριση της επικρατούσας κακοκαιρίας και την πιθανή απώλεια προσανατολισμού στο χώρο, η οποία οδήγησε σε αδυναμία ελέγχου της πτήσης. Σημειώνεται ότι το ελικόπτερο δεν διέθετε Συσκευή Καταγραφής Φωνής Θαλάμου Διακυβερνήσεως.
Σύμφωνα με το πόρισμα, ο κυβερνήτης διέθετε όλα τα απαιτούμενα πτυχία εν ισχύι, ασκούσε δε τα καθήκοντά του από την Ιταλία, όπου βρίσκεται η έδρα της Helitalia, διέθετε επαρκή πείρα στην εναέρια μεταφορά σε χερσαίους ή παράκτιους χώρους της Ιταλίας, όχι όμως και στις ιδιάζουσες τοπικές και καιρικές συνθήκες του, νησιωτικού κυρίως, ελληνικού χώρου.
Η επιτροπή σημειώνει στο πόρισμά της ότι η Helitalia δεν είχε εγκαταστήσει στην Ελλάδα πλήρως οργανωμένη Επιμελητεία Πτήσεων, δεν είχε θεσπίσει εταιρικά όρια ανέμου και αναταράξεων και δεν είχε εγκαταστήσει σταθμούς UHF και VHF, ούτε σύνδεση on-line με την ΕΜΥ.
Το πόρισμα της επιτροπής εστάλη, σύμφωνα με το νόμο, στον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, στον αρμόδιο εισαγγελέα που ερευνά την υπόθεση, στο Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας, στην Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, στην ΥΠΑ και στην Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων της Ιταλίας, που είναι η χώρα κατασκευής και εκμετάλλευσης του ελικοπτέρου.
Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελής διαβίβασε το πόρισμα στην ΥΠΑ, για να διερευνηθεί αν προκύπτουν παραλείψεις ή ευθύνες στελεχών της ΥΠΑ, να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη διενέργεια διοικητικής εξέτασης, την επιβολή διοικητικών και πειθαρχικών ποινών και την αποστολή στον αρμόδιο εισαγγελέα όλων των σχετικών στοιχείων.