Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας δεσμεύτηκε σήμερα στη Βουλή ότι θα περιφρουρηθούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον ΟΣΕ και ότι οι περίπου 2.000 που έχει εκτιμηθεί ότι είναι πλεονάζον προσωπικό, σε σύνολο 6.500, δεν θα απολυθούν, αλλά θα μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση βουλευτών της ΝΔ, διαβεβαίωσε επίσης ότι το ποσοστό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες, είτε αφορά εμπορευματικές, είτε επιβατικές υπηρεσίες, δεν θα ξεπερνά το 49%.
Σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον της COSCO για τον Οργανισμό, επεσήμανε πως από τις συζητήσεις που έχει κάνει μέχρι σήμερα με εκπροσώπους της COSCO, δεν φαίνεται να δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενώ πρόσθεσε ότι διερευνήσει τις προθέσεις του Γάλλου ομολόγου του στη συνάντηση που θα έχει μαζί του την 1η Ιουλίου.
«Ο ΟΣΕ έχει καταντήσει μια νύφη που κανείς δεν θέλει να παντρευτεί», ανέφερε ο υπουργός, υποστηρίζοντας ότι «το πρόγραμμα εξυγίανσης του Οργανισμού που έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση είναι η καλύτερη πρόσκληση σε ιδιώτες που αξίζει να επενδύσουν».
«Το πρόβλημα που καλούμαστε να λύσουμε σε ένα συγκεκριμένο, δυσμενές, οικονομικό περιβάλλον, δεν θέλει εξωραϊσμούς αλλά δραστικές τομές», υπογράμμισε ο κ. Ρέππας.
Επιτέθηκε δε στη ΝΔ, κάνοντας λόγο για συνειδητή πολιτική της να απαξιώσει τον οργανισμό, για να έχει, όπως είπε, την τύχη της Ολυμπιακής.
Από την πλευρά τους οι επερωτώντες βουλευτές της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, Ευρυπίδης Στυλιανίδης, Κώστας Χατζηδάκης, και Κώστας Μουσουρούλης, καταλόγισαν στην κυβέρνηση καθυστερήσεις και αδράνεια, που επιβάρυναν, όπως υποστήριξαν, επιπλέον τον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα η λειτουργία του να κοστίζει ακριβά στους Έλληνες φορολογούμενους.
Κάλεσαν ακόμη την κυβέρνηση να υιοθετήσει το πακέτο μέτρων που είχε δρομολογηθεί για την εξυγίανση του Οργανισμού.
Σε παρέμβαση του ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «τροφός του σκανδάλου Siemens είναι ο ΟΣΕ». «Εκεί είναι ο πακτωλός των χρημάτων, εκεί είναι το μεγάλο πάρτι, από εκεί βγήκαν τα μεγάλα ηχηρά ονόματα», πρόσθεσε.
Ο πολύπαθος αυτός Οργανισμός είναι ομολογουμένως συνδεδεμένος με το σκάνδαλο της Siemens. Μην ξεχνάτε όμως ότι η Βουλή έκλεισε για να μην διερευνηθεί αυτή η υπόθεση. Και αν ήρθαν στο φως της δημοσιότητας στοιχεία που μέχρι σήμερα δεν ήταν γνωστά ήταν γιατί το ΠΑΣΟΚ πήρε πρωτοβουλία και ξανάνοιξε την υπόθεση, επεσήμανε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών.
Με τη σειρά του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση καταργεί σε όλες τις ΔΕΚΟ την έννοια της κοινής ωφέλειας και ότι η αλλαγή κανονισμού στον ΟΣΕ σημαίνει γενναία ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων.
Για διαχρονικές, συνειδητές, ευθύνες ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που οδήγησαν τον ΟΣΕ στην πλήρη απαξίωση του μίλησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Μουλόπουλος.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ