Αναρτήθηκαν στα λύκεια της χώρας οι βαθμολογίες των μαθημάτων των πανελλαδικών.
Όπως έγινε γνωστό από το γραφείο του υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων Ιωάννη Πανάρετου, οι υποψήφιοι μπορούν να βρίσκουν την βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα http://www.ypepth.gr/efarmoges/gel_vathm.php πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους Ελληνικούς χαρακτήρες.
Από την Τετάρτη και μέχρι τις 20 Ιουλίου η κατάθεση των μηχανογραφικών δελτίων. Πτώση στις περισσότερες σχολές προκύπτει από τις επιδόσεις των υποψηφίων στα λεγόμενα μαθήματα κλειδιά (Mαθηματικά Στοιχεία Στατιστικής, Αρχαία Ελληνικά, Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης). Σαφής πτώση των βάσεων στις σχολές μεσαίας και χαμηλής ζήτησης, «στο ύψος» τους οι πιο περιζήτητες σχολές.
Τη Δευτέρα δόθηκαν στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των υποψηφίων που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Η κλιμάκωση της βαθμολογίας δεν παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το 2009.
Μικρή μείωση εμφανίζεται στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν μεταξύ 18-20 (15,51% έναντι 16,69% για το έτος 2009). Αντίστοιχα, παρατηρείται μικρή αύξηση στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν μεταξύ 15-18 (19% έναντι 18,33% για το έτος 2009). Τέλος, μικρή αύξηση παρατηρείται στο ποσοστό των γραπτών που πήραν βαθμολογίες μεταξύ 0-5. (16,48% έναντι 15,7% το 2009).
Στις εξετάσεις προσήλθε το 98,4% του συνόλου των υποψηφίων (90.593 από 92.081 υποψηφίους). Το 2009 είχε προσέλθει το 98,01% (85.354 από 87.091).
Αναβαθμολογήθηκαν λόγω διαφοράς αΆ και βΆ βαθμολογητή 40.089 γραπτά (ποσοστό 7,08%). Παρατηρείται δηλαδή μείωση σε σχέση με το 2009. (Το 2009 είχαν αναβαθμολογηθεί 41.180 (ποσοστό 7,7%).
Υπήρξαν 210.114 γραπτά (37,09%) που βαθμολογήθηκαν κάτω από 10. Τα αντίστοιχα στοιχεία για το 2009 ήταν 192.367 γραπτά (35,97%).
NΔ: «Ενός κακού προηγηθέντος μύρια έπονται»
«Η εικόνα των βαθμολογικών επιδόσεων στις πανελλαδικές εξετάσεις καταδεικνύει ότι "ενός κακού προηγηθέντος μύρια έπονται"», σχολίασε η αρμόδια τομεάρχης της ΝΔ Ελίζα Βόζεμπεργκ και εξήγησε:
«Η κατάργηση της βάσης του 10 οδήγησε μέτριους μαθητές σε ελαστικοποίηση της προσπάθειάς τους, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί ο αριθμός των υποψηφίων οι οποίοι έγραψαν κάτω από τη βάση. Παρατηρείται, έτσι το φαινόμενο, χιλιάδες γραπτά -σχεδόν 18.000 περισσότερα απΆ ό,τι πέρυσι- να έχουν αξιολογηθεί με μονοψήφιους βαθμούς, ενώ αναμένεται να εισαχθούν φέτος 14.000 υποψήφιοι πιο πολλοί, λόγω του ανοίγματος των θυρών».
Σύμφωνα με την κ. Βόζενμπεργκ, η πολιτική αυτή, της ανεξέλεγκτης - ουσιαστικά - εισαγωγής σε Ανώτατες Σχολές οδηγεί στην υποβάθμιση των σπουδών και, παράλληλα, δίνει το «φιλί της ζωής» σε Τμήματα τα οποία δεν έχουν καμία σύνδεση με την αγορά εργασίας.
Είναι απορίας άξιον, καταλήγει η υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, πώς η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, την ώρα που εφαρμόζει αυτή τη συγκεκριμένη πολιτική, εξαγγέλλει… συγχωνεύσεις και καταργήσεις Τμημάτων.
ΣΥΝ: Το πτυχίο δεν εξασφαλίζει καλά αμειβόμενη εργασία
Η ανακοίνωση των βαθμολογιών είναι το προτελευταίο επεισόδιο στην μαραθώνια κούρσα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, μια κούρσα με τεράστιο ψυχολογικό και δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος για τους μαθητές/-τριες και τις οικογένειές τους, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ και επισημαίνει: «... Η απόκτηση διπλωμάτων και πτυχίων, πέρα από το αυτονόητο θετικό της ουσιαστικής μόρφωσης, δεν εξασφαλίζει, δυστυχώς, πρόσβαση σήμερα σε καλά αμειβόμενη εργασία, ενώ η πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση οδηγεί ολοένα και περισσότερους νέους στην ανεργία, στην υποαπασχόληση και στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις».