«Πράσινο» στο άνοιγμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών

Από το Υπουργικό Συμβούλιο
Παρασκευή, 23 Ιουλίου 2010 17:31
UPD:17:59

Το πρώτο νομοσχέδιο προβλέπει το άνοιγμα του επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθεί τις εταιρείες οδικού μεταφορέα.

A- A A+

Μια σειρά νομοσχεδίων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τα οποία αφορούν μεταξύ άλλων στο άνοιγμα του κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, καθώς και στο άνοιγμα της αγοράς των συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων, ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο, το οποίο συνεδρίασε, υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού.

Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο νομοσχέδιο προβλέπει το άνοιγμα του επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθεί τις εταιρείες οδικού μεταφορέα. Σημειώνεται ότι οι άδειες ήταν κλειστές από το 1971 και αφορούν περίπου 30.000 φορτηγά οχήματα.

Οι εταιρείες οδικού μεταφορέα θα έχουν τη μορφή ΑΕ ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας τους θα περιλαμβάνονται οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους. Για τις παλιές άδειες, εξάλλου, ισχύει μια τριετία προσαρμογής έως το 2013.

Το δεύτερο νομοσχέδιο αφορά στην οδική ασφάλεια, όπου, εκτός από τα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, θα υπάρξει και «τακτοποίηση» στο χώρο των ΚΤΕΟ, καθώς σήμερα υπολογίζεται ότι 40% των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει ότι ένα όχημα δεν θα μπορεί να ασφαλίζεται, αν δεν προσκομίσει τα έγγραφα τεχνικού ελέγχου του, και αντίστροφα, δεν θα μπορεί περνά από ΚΤΕΟ αν δεν είναι ασφαλισμένο.

Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται το άνοιγμα της αγοράς των συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων, ενώ καταργείται η έως τώρα ισχύουσα απόσταση μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων και διατηρείται μόνο η απόσταση των τουλάχιστον 50 μέτρων λειτουργίας τους από χώρους μαζικής προσέλευσης και συνάθροισης.

Το τρίτο νομοσχέδιο αφορά τον εναέριο έλεγχο, καθώς όπως αρχικά έχει διαπιστωθεί, λόγω της ύπαρξης διαφορετικών FIR στην Ευρώπη, παρατηρούνται καθυστερήσεις, αλλά και μείωση της ανταγωνιστικότητας σε σχέση με άλλες χώρες όπως π.χ. οι ΗΠΑ, όπου υπαρχει ένα FIR. Μάλιστα, η τρέχουσα κατάσταση δυσχεραίνει την απόφαση της ΕΕ για την ύπαρξη «ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού».

Η ΕΕ ζητεί ακόμη μια δομή πολιτικής Αεροπορίας, η οποία θα κατευθύνει τις πτήσεις, ενώ εκτιμάται ότι οι αλλαγές αυτές θα επιφέρουν λιγότερη σπατάλη καυσίμων, αλλά και αλλαγή αεροδιαδρόμων.

Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπται, τέλος, και η ανάπτυξη και αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας με συμμετοχή και ιδιωτών.

Δ. Ρέππας: Νέο νομικό και θεσμικό πλαίσιο στον τομέα των μεταφορών και αερομεταφορών

«Διαμορφώνουμε ένα νέο νομικό και θεσμικό πλαίσιο όσον αφορά στην πολιτική στον τομέα των μεταφορών και αερομεταφορών, προκειμένου έτσι να ενισχύσουμε τον ανταγωνισμό και να βοηθήσουμε σε μια προοπτική ταχύτατης ανάπτυξης την ελληνική οικονομία», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

Αναφερόμενος στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές επεσήμανε ότι «για πρώτη φορά μετά το 1971 διαμορφώνουμε το πλαίσιο, ώστε να αναπτυχθεί η αγορά των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με τη χορήγηση αδειών βάσει συγκεκριμένων προϋποθέσεων, κάτι που μέχρι τώρα ήταν αδύνατον».

Ανάλογες είναι οι κινήσεις, όπως πρόσθεσε, και για την «ανάδειξη μιας πολιτικής για την οδική ασφάλεια, απελευθερώνοντας και τομείς της αγοράς που μέχρι σήμερα ήταν κλειστοί όσον αφορά στη λειτουργία των πρατηρίων υγρών καυσίμων ή πρατηρίων αερίων καυσίμων».

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, στόχος είναι η αντιμετώπιση της «ασυδοσίας που υπάρχει σήμερα στον τομέα του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, με συνέπεια απολύτως αρνητική για το επίπεδο οδικής ασφάλειας στη χώρα μας».

Αναφέρθηκε, τέλος, στην αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου, όπως είπε, «η νευραλγική αυτή κρατική υπηρεσία να ανταποκριθεί στις μεγάλες προκλήσεις του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού και διαμορφώνουμε το νέο πλαίσιο για την αξιοποίηση και ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων τα επόμενα χρόνια με την εμπλοκή και ιδιωτών επενδυτών».

«Πιστεύουμε ότι όλες αυτές οι πρωτοβουλίες θα οδηγήσουν πολύ σύντομα, όχι λόγω της εφαρμογής του μνημονίου αλλά λόγω της ανάγκης που έχει η χώρα να κερδίσει τον χαμένο χρόνο, στο να διαμορφώσουμε ένα νέο περιβάλλον οικονομικό, αναπτυξιακό και κοινωνικό», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή