«Η κυβέρνηση ούτε εκβιάζει ούτε εκβιάζεται», διεμήνυσε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, καλώντας τους ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων να αφήσουν ανοιχτό το δίαυλο επικοινωνίας που υπάρχει από το καλοκαίρι με το υπουργείο.
«Ζητήσαμε από τους ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων να κρατηθεί ανοικτός ο δίαυλος επικοινωνίας. Η αγορά πρέπει να μείνει ανοικτή. Αν βρεθούμε σε απεργιακές κινητοποιήσεις διαρκείας και στάσεις που οδηγούν σε αιχμαλωσία την ελληνική κοινωνία και στην αποδιοργάνωση των οικονομικών λειτουργιών δεν θα μείνουμε θεατές. Θα αναγκαστούμε να λάβουμε πρωτοβουλία και να μηδενίσουμε τη μεταβατική περίοδο», επεσήμανε ο κ. Ρέππας, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις εμπορευματικές οδικές μεταφορές στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Τόνισε ακόμη ότι όλοι οι οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων συμφωνούν με τη νέα ρύθμιση γιατί, όπως είπε, θα κάνει καλύτερες και πιο νόμιμες τις συνθήκες εργασίας τους.
Σημείωσε μάλιστα ότι οι κάτοχοι αδειών φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ είναι 33.000, ενώ συνολικά οι εργαζόμενοι οδηγοί φτάνουν τις 110.000.
Παράλληλα, απέρριψε το αίτημα των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης για 10ετή μεταβατική περίοδο και όχι τριετή όπως προβλέπει το νομοσχέδιο.
Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, ο εισηγητής της ΝΔ Δημήτρης Τσουμάνης δήλωσε ότι το κόμμα του θα συμβάλει εποικοδομητικά σε όποια προσπάθεια συμβάλει στην ανάπτυξη της οικονομίας, προσθέτοντας ωστόσο ότι η παρέμβαση της κυβέρνησης θα μπορούσε να είναι μια μεγάλη τομή στην ανάπτυξη και στην οικονομία, αλλά το νομοθέτημά της είναι ελλιπές.
Την έντονη αντίθεσή του εξέφρασε ο εισηγητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος κάνοντας λόγο για τελειωτικό χτύπημα όλων όσων κατέχουν άδειες φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ και για τη δημιουργία καρτέλ στην αγορά.
«Είμαστε θετικοί στη πρωτοβουλία για απελευθέρωση της αγοράς, αλλά η τελική μας ψήφος θα εξαρτηθεί από την πρόνοια που θα υπάρχει, στο μέτρο του δυνατού, για αυτούς που έχουν ήδη άδειες φορτηγών ΔΧ», ανέφερε ο εισηγητής του ΛΑΟΣ ¶δωνης Γεωργιάδης.
«Κύριος στόχος του νομοσχεδίου είναι η ελεύθερη πρόσβαση στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα, ο εξορθολογισμός, ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών στην χώρα μας, καθώς και η απελευθέρωση του κομίστρου στο πλαίσιο της κοινοτικής οδηγίας. Παράλληλα επιδιώκουμε οι εμπορευματικές μεταφορές να γίνουν αφενός βιώσιμες και αφετέρου ανταγωνιστικές», απάντησε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ