Ενιαίο επιτελικό κέντρο για την οδική ασφάλεια

«Πράσινο φως» για την αφαίρεση διαφημιστικών πινακίδων από ιδιωτικούς χώρους
Τετάρτη, 08 Σεπτεμβρίου 2010 11:53
UPD:12:43
EUROKINISSI /ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

A- A A+

Το σχέδιο νόμου για τη σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, Εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την Προστασία του Περιβάλλοντος, παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής.

Το νομοσχέδιο περιέχει και την κύρωση της σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΑΣΘ και άλλες σημαντικές διατάξεις για τα πρατήρια καυσίμων μέσα στον πολεοδομικό ιστό και τα συνεργεία για αυτοκίνητα με αέρια καύσιμα (υγραέριο, φυσικό αέριο).

Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο επιδιώκονται:

α) Θεσμικές και οργανωτικές παρεμβάσεις στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, προκειμένου η Πολιτεία να προγραμματίσει και να συντονίσει τις δράσεις που απαιτούνται για τη βελτίωση της

β) Ανάπτυξη συστήματος εποπτείας και επιμέρους ρυθμίσεις του θεσμού τεχνικού ελέγχου οχημάτων για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος

γ) Απελευθέρωση στη Λειτουργία Συνεργείων και Πρατηρίων Υγρών και Αερίων Καυσίμων

δ) Ρύθμιση θεμάτων οδικών μεταφορών

ε) Κύρωση Σύμβασης Μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΑΣΘ.

Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο δημιουργείται ένα ενιαίο επιτελικό κέντρο για την Οδική Ασφάλεια, το Ενιαίο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ) και παράλληλα συγκροτείται μία νέα οργανωτική μονάδα στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας, η οποία θα σχεδιάσει, θα υλοποιήσει και θα παρακολουθήσει τις δράσεις οδικής ασφάλειας, με βάση το στρατηγικό πλαίσιο που θα καταρτισθεί από το Ε.Σ.Ο.Α.

Επιπρόσθετα δημιουργείται θεσμός εποπτείας, ελέγχου και αναβάθμισης της λειτουργίας των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), δίνονται κίνητρα για τη διεξαγωγή ελέγχων σε όλα τα οχήματα και καθιερώνεται ο έλεγχος εκπομπών θορύβου μοτοσικλετών. Με τα κίνητρα για τον τεχνικό έλεγχο όλων των οχημάτων, επιδιώκεται ο έλεγχος και του υπολοίπου 30% του στόλου των οχημάτων που δεν ελέγχεται σήμερα και του συνόλου των κυκλοφορούντων μοτοσικλετών σε ό,τι αφορά στον εκπεμπόμενο θόρυβο.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αφορούν στις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον τεχνικό έλεγχο οχημάτων (ΚΤΕΟ και συνεργεία οχημάτων).

Όπως εκτιμάται, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις θα επιτευχθεί:

* Βελτίωση της οδικής ασφάλειας

* Μείωση του κοινωνικού κόστους λόγω της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας από τη μείωση των ατυχημάτων και κατΆ επέκταση των θυμάτων και των σοβαρών τραυματισμών, που επιφέρουν κοινωνικά και εργασιακά προβλήματα και διασάλευση της ισορροπίας του οικογενειακού περιβάλλοντος

* Αύξηση της απασχόλησης λόγω καθιέρωσης του νέου θεσμού του ελέγχου του θορύβου των μοτοσικλετών

* Μείωση της επιβάρυνσης του πολίτη διότι κατά την έκδοση του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) του οχήματος σε ΚΤΕΟ δεν θα απαιτείται πλέον και η έκδοση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) και δεν θα καταβάλλεται το αντίστοιχο αντίτιμο. Αυτό γίνεται διότι στον Τεχνικό Έλεγχο του οχήματος, οπωσδήποτε συμπεριλαμβάνεται και ο έλεγχος των καυσαερίων και έτσι το ΔΤΕ θα έχει και ισχύ ΚΕΚ για ένα έτος.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση σύστασης Εθνικού Συμβούλιου Οδικής Ασφάλειας (Ε.Σ.Ο.Α.) αποσκοπείται μεταξύ άλλων ο συντονισμός των δράσεων των Υπηρεσιών στον Τομέα της Οδικής Ασφάλειας.

Κύρωση σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ.

Με τη διάταξη αυτή κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου η από 8-4-2010 σύμβαση που καταρτίσθηκε μεταξύ των εκπροσώπων του ελληνικού Δημοσίου και του Ο.Α.Σ.Θ., με αντικείμενο την τροποποίηση και συμπλήρωση της από 30-4-2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., όπως αυτή εγκρίθηκε με το άρθρο 8 του ν. 2898/2001 (ΦΕΚ Α΄ 71 ) και συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε έκτοτε με την από 4-8-2003 συμπληρωματική οικονομική συμφωνία κατΆ εξουσιοδότηση του άρθρου 5 του ν. 2898/2001 και με την από 11-1-2008 σύμβαση που κυρώθηκε με το ν. 3652/2008 (ΦΕΚ Α΄ 45). Η προς κύρωση σύμβαση προσυπογράφηκε, λόγω των ρυθμίσεων αυτής, από τους εκπροσώπους του Συνεταιρισμού Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης (ΣΕΑΣΘ) και της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.

Η παρούσα κύρωση κρίνεται απαραίτητη για τη διεξαγωγή και βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, στοχεύοντας :

α. Στη βελτίωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης στους κατοίκους των εννέα Δήμων του Επαρχείου Λαγκαδά, που μετά την επέκταση της αστικής περιοχής του Ο.Α.Σ.Θ. που έγινε σε 15 Δήμους του Ν. Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο του 2003, κατΆ εφαρμογή των ρυθμίσεων του άρθρου 5 του ν. 2898/2001, η εξυπηρέτησή τους είχε επιδεινωθεί

β. Στη βελτίωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης στην υφιστάμενη αστική περιοχή, δια της προσθήκης και νέου αριθμού λεωφορείων, που κρίνονται αναγκαία και απαραίτητα έως την έναρξη λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ.

γ. Στη μείωση του κόστους μετακίνησης των κατοίκων των εννέα δήμων του Επαρχείου Λαγκαδά με τη συνδυασμένη χρήση των συγκοινωνιών για το σύνολο του νομού Θεσσαλονίκης μέσω του σύγχρονου σταθμού μετεπιβίβασης, που θα ιδρυθεί στο Δήμο Λαγκαδά.

Και πράσινο φως για την αφαίρεση διαφημιστικών πινακίδων από ιδιωτικούς χώρους

Κατά την ενημέρωση της κοινοβουλευτικής επιτροπής, ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι οι δικαστικές αρχές έδωσαν το πράσινο φως για την αφαίρεση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων και από ιδιωτικούς χώρους, όπως πολυκατοικίες, οικόπεδα, χωράφια κ.λπ.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή