Φρένο στις συζητήσεις για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία επιχείρησε να βάλει σήμερα η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου, διαβεβαιώνοντας ότι ο αριθμός των κενών δεν ξεπερνά τις 2.500.
Μιλώντας το πρωί σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού Mega η υπουργός εστίασε παράλληλα στις πρωτοβουλίες για την υποστήριξη της διδασκαλίας από το διαδίκτυο, αλλά και τις αλλαγές στο σύστημα των Πανελληνίων από το 2013.
Η κ. Διαμαντοπούλου παραδέχτηκε ότι η φετινή χρονιά ήταν η δυσκολότερη από πλευράς συνθηκών, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι το αποτέλεσμα ήταν το καλύτερο. «Όλη η δουλειά που έγινε ένα χρόνο - η αλλαγή του νόμου, της λειτουργίας των διευθύνσεων και των σχολείων, η επιστροφή 5.000 εκπαιδευτικών από τα γραφεία στα σχολεία, η σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η δυνατότητα για τους εκπαιδευτικούς να πάνε από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια, είχε αυτό το αποτέλεσμα», σημείωσε.
Διευκρίνισε επίσης ότι από τα 2.500 κενά που υπάρχουν, τα 1500 είναι σε 70 ειδικότητες και 1000 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. «Ανακοινώσαμε και 4.200 εκπαιδευτικούς ως πλεόνασμα, που σημαίνει ότι σχολεία και διευθύνσεις έχουν περισσότερους εκπαιδευτικούς, σε συγκεκριμένες ειδικότητες, από αυτούς που χρειάζονται», συμπλήρωσε.
Στόχος τα 25 παιδιά ανά τμήμα
Απαντώντας στις επικρίσεις για υπεράριθμα σχολικά τμήματα επανέλαβε ότι δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα με πάνω από 30 παιδιά, προσθέτοντας ότι ο στόχος του Υπουργείου είναι τα 25 παιδιά ανά τμήμα.
«Σύμφωνα με στοιχεία από τους περιφερειακούς Διευθυντές δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα πάνω από 30 παιδιά και μόνο ένα ποσοστό 7% των τμημάτων φτάνει στα 27-28 παιδιά», επισήμανε.
Σε ό,τι αφορά στη διανομή των βιβλίων, παρατήρησε ότι φέτος έχει πάει στα σχολεία ήδη το 92%, ενώ λείπει ένα μικρό ποσοστό, λόγω της απεργίας των φορτηγών μέσα στο καλοκαίρι. Υπενθύμισε εξάλλου ότι την περσινή χρονιά, το Δεκέμβρη είχε πάει το 53% των βιβλίων στα σχολεία.
Η κ. Διαμαντοπούλου υπογράμμισε τη σημασία του ρόλου δασκάλων και καθηγητών, επισημαίνοντας ότι «ο Έλληνας εκπαιδευτικός είναι η βάση της αλλαγής της κοινωνίας». Κατέστησε δε σαφές ότι «έχουν πληρωθεί όλοι οι ωρομίσθιοι και αναπληρωτές, και από την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, που έγινε πέρσι».
Ενίσχυση της ψηφιακής διδασκαλίας
Προανήγγειλε ακόμη την υποστήριξη της διδασκαλίας από το διαδίκτυο, έτσι ώστε για τη Β’ και Γ΄ Λυκείου ο μαθητής να μην χρειάζεται ούτε φροντιστήριο, ούτε βοήθεια», αλλά και για να μπορεί ο μαθητής στο γυμνάσιο να μπορεί να πάρει πιστοποίηση για την ξένη γλώσσα και την πληροφορική.
«Ανάπτυξη δεν γίνεται με νόμους, ανάπτυξη γίνεται με Παιδεία. Το Ψηφιακό Σχολείο αλλάζει πάρα πολλά πράγματα. Είμαστε 25οι στους 27 στη σχέση του σχολείου με την ψηφιακή εποχή», τόνισε.
Όπως έκανε γνωστό η υπουργός, στο Δημοτικό θα λειτουργήσουν φορητά εργαστήρια με υπολογιστές, που θα μπαίνουν στις τάξεις για να γίνεται το μάθημα, ενώ διαδραστικοί πίνακες θα εισαχθούν στη Β’ Γυμνασίου. «Όλα τα μαθήματα της Ε’ και ΣΤ΄ Δημοτικού, όλου του Γυμνασίου και του Λυκείου, θα είναι στο διαδίκτυο και εάν το παιδί μπει για παράδειγμα στο μάθημα της Φυσικής θα μπορεί να κάνει μόνο του το πείραμα από το σπίτι», συμπλήρωσε.
Σύνδεση της βαθμολογίας με τα πανεπιστήμια
Ερωτηθείσα σχετικά με τις προωθούμενες αλλαγές, η κ. Διαμαντοπούλου υπενθύμισε ότι από του χρόνου η Α’ Λυκείου θα έχει καινούργιο πρόγραμμα. «Τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου στην Α’ Λυκείου, θα φοιτήσουν σε μια Β΄ και Γ΄ Λυκείου τελείως διαφορετική, με πολύ λίγα μαθήματα. Θα έχουν τέσσερα υποχρεωτικά μαθήματα, στα οποία θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο», δήλωσε.
Έδωσε επιπλέον έμφαση στην αλλαγή της αξιολόγησης των μαθητών, αναφέροντας ότι θα υπάρχουν εσωτερικές εξετάσεις στο σχολείο και ότι ο βαθμός θα συνδέεται με τα πανεπιστήμια, που θα ορίζουν τα μαθήματα τα οποία απαιτούνται για την εισαγωγή- και τη στάθμιση της βαθμολογίας.
«Αυτό όμως σημαίνει αλλαγή και στα Πανεπιστήμια. Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας που συζητάμε για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια και στα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας», πρόσθεσε.
Μετεγγραφές φοιτητών
Όσον αφορά τέλος στις μετεγγραφές φοιτητών εξήγησε ότι η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα γίνει ηλεκτρονικά και ότι οι φοιτητές που θέλουν μετεγγραφή για Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα συμπληρώνουν αίτηση για ομοειδείς Σχολές και θα κατατάσσονται σε βάση τα μόριά τους».