Ένα αυτοκίνητο της ¶λφα Ρομέο του 1937, που σχεδιάστηκε ως αντίπαλο δέος στα υπεροχήματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έφθασε στην Αυστραλία για να εκτεθεί στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Μελβούρνης στα τέλη του μήνα.
Ελάχιστα ήταν γνωστά μέχρι πρόσφατα για την Aerospider, ένα μοντέλο το οποίο ήλπιζε ο ιταλός δικτάτορας στα τέλη της δεκαετίας του '30 να βοηθήσει στην αναζωογόνηση της φθίνουσας τότε ιταλικής βιομηχανίας.
"Αυτό το αυτοκίνητο είναι το τέρας Λοχ Νες για τον κόσμο της αυτοκίνησης", δήλωσε ο Πολ Μάθερς, εκπρόσωπος της Διεθνούς Έκθεσης Κλασικών Αυτοκινήτων της Μελβούρνης και πρόσθεσε: "Εδώ και πάρα πολλά χρόνια αυτό το αυτοκίνητο θεωρείτο μύθος, έως ότου ανακαλύφθηκε πριν από 10 χρόνια από το σημερινό ιδιοκτήτη του Τζόρτζ Γκεμπχάρτ".
Η Αεροδυναμική Σπάιντερ σχεδιάστηκε από τον κορυφαίο σχεδιαστή μηχανικό της ¶λφα Ρομέο, Βιτόριο Τζάνο, και κατασκευάστηκε μυστικά σε εργοστάσιο της Ουγγαρίας δύο χρόνια πριν από την έναρξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
"Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει μια απίστευτη ιστορία. Έχει ακόμα επάνω του τρύπες από σφαίρες", συνέχισε ο Μάθερς.
Η Aerospider κατασκευάστηκε από τους αδελφούς Τζίνο και Όσκαρ Γιάνκοβιτς, και έχει εξακύλινδρο κινητήρα 2,3 λίτρων. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο, που διέθετε ευέλικτο τιμόνι διεύθυνσης μπροστά από το κάθισμα του οδηγού και το πρώτο που είχε την αγωνιστική γραμμή του "πούρου".
Στα μέσα της δεκαετίας του '30 η ¶λφα Ρομέο είχε αρχίσει να χάνει την κυριαρχία της στους αγώνες αυτοκινήτου της Ευρώπης από το μεγάλο γερμανό ανταγωνιστή της, τη Daimler-Benz.
Ο Μάθερς κατέληξε ότι το αυτοκίνητο, η αξία του οποίου υπολογίζεται περίπου στα 100 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (περίπου 71 εκατομμύρια ευρώ) θα είναι ένα από τα σημαντικότερα εκθέματα της εκδήλωσης.
Γερμανικό Πρακτορείο, ΑΠΕ-ΜΠΕ