Τη δυσαρέσκειά της για την απόφαση Συλλόγων διδακτικού προσωπικού να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις αντιδρώντας στην προωθούμενη μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση εξέφρασε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντούλου.
Όπως ανέφερε μιλώντας στο 1ο διεθνές συνέδριο με θέμα «Ψυχανάλυση και Ομάδα» που διοργανώνει ο Τομέας Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, «τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν ανακοινώσεις πανεπιστημιακών Σχολών, των οποίων οι Σύλλογοι ΔΕΠ πήραν απόφαση να απεργήσουν και να μην κάνουν μάθημα οι φοιτητές. Δηλαδή να τιμωρηθούν ποιοι; Και για ποιο λόγο; Γιατί θα αρχίσει ο διάλογος, για ενα νομοσχέδιο το οποίο δεν έχει κατατεθεί και γιατί απλά υπάρχει, αυτή τη στιγμή, ένα σχέδιο διαβούλευσης, για το οποίο καθένας μπορεί να εκφράσει τις απόψεις του;. Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις προτάσεις τις οποίες και περιμένουμε, αλλά θεωρώ ότι για όλους μας προτεραιότητα είναι η ομαλή λειτουργία των Πανεπιστημίων».
Στις προωθούμενες αλλαγές αντιδρούν και φοιτητές. Το απόγευμα ολοκληρώθηκε κινητοποίηση με συγκέντρωση στα Προπύλαια και πορεία προς τη Βουλή.
Οι φοιτητές, που στην πλειονότητά τους ανήκουν στην εξωκοινοβουλευτική αριστερά, φτάνοντας στη Βουλή, ανέφεραν σε δηλώσεις τους στους δημοσιογράφους ότι πρόθεσή τους είναι να κάνουν “κυλιόμενες” καταλήψεις, ώσπου να οπισθοχωρήσει -όπως ανέφεραν- η κυβέρνηση και να πάρει πίσω τη μεταρρύθμιση.
Ήδη, λίγες ημέρες πριν από την επέτειο του Πολυτεχνείου, έχουν αρχίσει οι καταλήψεις σε τμήματα. Οι φοιτητές ανέφεραν ότι υπό κατάληψη τελούν περίπου 30 τμήματα σ΄όλη τη χώρα.
Οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας
Εισαγωγή φοιτητών σε σχολές και ένταξη σε επιμέρους προγράμματα μετά το τέλος του πρώτου έτους, ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις τους, προτείνει μεταξύ άλλων το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Στις προτάσεις περιλαμβάνονται επίσης τα ακόλουθα:
- Ευέλικτα δομημένα προγράμματα σπουδών, για τα οποία έχει ευθύνη η σχολή, με ποιότητα διεθνούς εμβέλειας, που εξασφαλίζεται και με την εισαγωγή διαδικασιών πιστοποίησή τους από διεθνούς σύνθεσης επιτροπές επιστημόνων και με διδακτικό προσωπικό με επιστημονική αναγνώριση και αφιερωμένο στα καθήκοντά του.
- Το διδακτικό προσωπικό κρίνεται, αξιολογείται και εξελίσσεται με διαδικασίες που δεν επιτρέπουν σε κανέναν την αμφισβήτηση της επιστημονικής τους αξίας.
Τέλος, προτείνεται δημόσια ειδική υπηρεσία ή ανεξάρτητη αρχή αναλαμβάνει τη διαχείριση και κατανομή της δημόσιας χρηματοδότησης στα ιδρύματα, την κοστολόγηση των υπηρεσιών, την επεξεργασία σχετικών δεικτών και προτύπων και τη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων από τα ιδρύματα.