F1: Τέσσερις διεκδικητές για έναν τίτλο στο Αμπου Ντάμπι

Σάββατο, 13 Νοεμβρίου 2010 12:30
UPD:14/11/2010 19:27

A- A A+

Μια από τις πιο αμφίρροπες σεζόν στην ιστορία της Formula 1 φτάνει στο τέλος της αυτή την Κυριακή, όταν στο Αμπου Ντάμπι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων κυματίσει για τελευταία φορά φέτος η καρό σημαία του τερματισμού.

Μπορεί στους κατασκευαστές η ομάδα της Red Bull να έκανε περίπατο και με το 1-2 που πέτυχε στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας να πήρε εύκολα τον τίτλο. Ωστόσο οι δυο πιλότοι της, Μαρκ Γουέμπερ και Σεμπάστιαν Φέτελ, θα πρέπει να δώσουν σκληρή «μάχη» με τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Φερνάντο Αλόνσο της Ferrari και το μεγάλο αουτσάιντερ, τον βρετανό Λούις Χάμιλτον της McLaren, για να φτάσουν στην κατάκτηση του 61ου πρωταθλήματος των οδηγών.

Το εντυπωσιακό φινάλε της φετινής σεζόν παραδέχονται και άνθρωποι οι οποίοι έχουν ζήσει για χρόνια από κοντά τον κόσμο της Formula 1, όπως υπεύθυνος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό συντάκτης των New York Times Μπραντ Σπάρτζεον.

O υπεύθυνος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό συντάκτης των New York Times Μπραντ Σπάρτζεον.

«Ο τελικός που έχουμε μπροστά μας είναι ένας από τους πιο ασυνήθιστους που έγιναν ποτέ. Πρώτη φορά τέσσερις οδηγοί έχουν μείνει στη διεκδίκηση του τίτλου και όπως συμβαίνει συχνά στη Formula 1, το ίδιο το άθλημα έχει βοηθήσει στο να δημιουργηθεί μια ολόκληρη παραφιλολογία, που ενδιαφέρει μια μερίδα του κόσμου πολύ περισσότερο σε σχέση με την καθ' αυτή μάχη για το πρωτάθλημα», σχολίασε στο naftemporiki.gr.

Τα δεδομένα

Με την πρώτη θέση να δίνει 25 βαθμούς, τη δεύτερη 18, την τρίτη 15, την τέταρτη 12, την πέμπτη 10, την έκτη 8, την έβδομη 6, την όγδοη 4, την ένατη 2 και τη δέκατη 1 το προβάδισμα μέχρι στιγμής διατηρεί ο Ισπανός πιλότος της «σκουντερία». Ο Αλόνσο, χάρη στους 246 πόντους που έχει συγκεντρώσει, θέλει να τερματίσει τουλάχιστον δεύτερος. Αν τα καταφέρει, τότε ανεξαρτήτως του τι κάνουν οι υπόλοιποι συνδιεκδικητές του τίτλου, θα ανακηρυχθεί για 3η φορά στην καριέρα του Παγκόσμιος Πρωταθλητής μετά το 2005 και το 2006.

Ο Αλόνσο, χάρη στους 246 πόντους που έχει συγκεντρώσει, θέλει να τερματίσει τουλάχιστον δεύτερος.

Το δίδυμο της Red Bull μπορεί να μη μετράει κανέναν τίτλο στην καριέρα του, όμως για να βρεθεί σε θέση να κυνηγάει μέχρι την τελευταία κούρσα τον τίτλο, έπρεπε εκτός του πολύ μεγάλου ταλέντου του, να έχει την τύχη να πιλοτάρει και το γρηγορότερο όχημα της φετινής σεζόν. Η RB6, όπως αυτό αποκαλείται, έδωσε πέντε νίκες στον Φέτελ και τέσσερις στον Γουέμπερ. Οι αριθμοί αυτοί θα έχουν τη σημασία τους στην περίπτωση που ο Γερμανός τερματίσει πρώτος, ο Αυστραλός τον ακολουθήσει δεύτερος και ο Αλόνσο για κάποιο λόγο μείνει εκτός πεντάδας. Τότε οι δυο ομόσταβλοι θα βρεθούν ισόβαθμοι στην κορυφή, όμως ο γνωστός και ως «μικρός Σουμάχερ» Φέτελ θα πάρει το πρωτάθλημα, λόγω των περισσότερων νικών του.

Τι παθαίνουν οι Βρετανοί;

Περιορισμένες, αλλά υπαρκτές, πιθανότητες έχει και ο Χάμιλτον, ο οποίος όμως θέλει ένα συνδυασμό πάνω από δυο αποτελεσμάτων για να φτάσει στον πολυπόθητο στόχο του. Οπως και ο Αλόνσο, έχει στεφθεί και στο παρελθόν Παγκόσμιος Πρωταθλητής (το 2008), αλλά το θέμα είναι αν έχει το ψυχικό σθένος να επαναλάβει την επιτυχία του. Σε πρόσφατο άρθρο του στον βρετανικό Guardian ο γνωστός αθλητικογράφος Ρίτσαρντ Γουίλιαμς αναρωτήθηκε, αν οι Βρετανοί οδηγοί -που συνολικά έχουν κερδίσει τους περισσότερους από κάθε άλλη χώρα τίτλου (οκτώ στο σύνολο, έναντι τριών της Βραζιλίας ή της Φινλανδίας)- πάψουν ποτέ να αρκούνται στο ένα πρωτάθλημα. Μέχρι στιγμής μόνο ο Γκρέιαμ Χιλ, πατέρας του επίσης πρωταθλητή Ντέιμον Χιλ, κατέκτησε δυο, τη δεκαετία όμως του 1960.

Περιορισμένες, αλλά υπαρκτές, πιθανότητες έχει και ο Λιούις Χάμιλτον.

Ηθικά διλήμματα

Το μεγάλο ερώτημα, όμως, που απασχολεί τον «σύγχρονο» κόσμο της Formula 1 είναι τι θα πράξει ο Φελίπε Μάσα. Ο Βραζιλιάνος έτερος πιλότος της Ferrari διαβεβαιώνει πως θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του, ώστε ο τίτλο να καταλήξει στον ομόσταβλό του. Ηδη όμως θεωρούν οι περισσότεροι πως έχει βοηθήσει υπέρ του δέοντος τον συμπαίκτη του με το να του παραχωρήσει την πρωτιά και μαζί επιπλέον επτά βαθμούς στο Γκραν Πρι του Χόκενχαϊμ τον περασμένο Ιούλιο.

Το μεγάλο ερώτημα, όμως, που απασχολεί τον «σύγχρονο» κόσμο της Formula 1 είναι τι θα πράξει ο Φελίπε Μάσα.

«Ολοι ξέρουν πως ο Αλόνσο έχει το πλεονέκτημα αυτή τη στιγμή επειδή προηγείται με οκτώ πόντους διαφορά του δεύτερου. Οι επτά από τους οποίους όμως του χαρίστηκαν στη Γερμανία με μια παράνομη κίνηση», σημειώνει ο κ. Σπάρτζεον. Με άλλα λόγια δηλαδή, το αν θα είναι νικητής ο Ισπανός, δεν του εξασφαλίζει απαραίτητα και μια ηθική αναγνώριση της ανωτερότητάς του.

Στη Red Bull πάλι δεν θέλουν να μπαίνουν σε τέτοια διλήμματα και όπως είπαν, δεν θα δώσουν καμία εντολή στους δυο πιλότους τους. Ακόμα και αν έτσι ούτε ο ένας, ούτε ο άλλος φτάσουν στην κατάκτηση του τίτλου.

Αν είχαν, βέβαια, επιλέξει να ακολουθήσουν στα χνάρια της Ferrari, τώρα ο Γουέμπερ ίσως είχε πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες επιμένει ο δημοσιογράφος των New York Times. «Θα μπορούσε και ο Γουέμπερ να είχε πάρει επτά πόντους που δεν θα άξιζε, αν είχε πάρει εντολή ο Φέτελ να τον αφήσει. Γι αυτό και πλέον, αν ο Αλόνσο πάρει το πρωτάθλημα με λιγότερους από επτά βαθμούς, το ερώτημα θα διαμορφώνεται ως εξής: Το πήρε άδικα γιατί έκλεψε ή το έχασε ο Γουέμπερ που και αυτός δεν έπραξε αναλόγως;»

Αραβική νύχτα

Πέρα από τα ηθικά διλήμματα, πάντως, το σκηνικό για το 19ο και τελευταίο Γκραν Πρι της φετινής σεζόν θα είναι πέρα για πέρα μεγαλοπρεπές. Στην πίστα Γιάς Μαρίνα του Αμπου Ντάμπι, που κόστισε περί τα 900 εκατομμύρια ευρώ, το σύνθημα της εκκίνησης θα δοθεί λίγο αφότου δύσει ο ήλιος, προκειμένου τα χιλιάδες φώτα που θα ανοίξουν να κάνουν τη νύχτα-μέρα. Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο, όμως, είναι πως η διαδρομή περνάει από το τεχνητό νησί Γιάς (εξ ου και το όνομα της πίστας) για του οποίου την κατασκευή χρειάστηκαν 36 δις δολάρια.

Tο σκηνικό για το 19ο και τελευταίο Γκραν Πρι της φετινής σεζόν θα είναι πέρα για πέρα μεγαλοπρεπές.

Στα αξιοσημείωτα επίσης και το γεγονός πως για τελευταία φορά μετά από 13 χρόνια οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ελαστικά της Bridgestone. Από το 2011 μοναδικός προμηθευτής θα είναι η Pirelli.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή





    Αθλητικές Μεταδόσεις