Αλλαγές στο δίκτυο της ΕΘΕΛ ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ στο πλαίσιο σχεδίου αλλαγών που έχει εκπονήσει για τα επίγεια μέσα μεταφοράς την περίοδο 2010-2013 με βάση τις συγκοινωνιακές ανάγκες της περιοχής ευθύνης του.
Τα σχέδια αναπροσαρμογής του δικτύου περιλαμβάνουν δεδομένα όπως:
*Τις επεκτάσεις των συγκοινωνιακών δικτύων των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακός)
*Την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών ώστε να προσαρμοστούν στις επεκτάσεις των δικτύων σταθερής τροχιάς, γεγονός που δημιουργεί επί πλέον ανάγκες δρομολόγησης λεωφορείων με μεγαλύτερη συχνότητα
*Την αύξηση του πληθυσμού και την πληθυσμιακή μετατόπιση προς τα νέα αναπτυσσόμενα προάστια. Έτσι, παρατηρείται μεγάλη αύξηση:
- στα βόρεια και βορειανατολικά προάστια (Μαρούσι, Πεύκη, Νέα Πεντέλη, Ηράκλειο, Μελίσσια, Βριλήσσια, Φιλοθέη, Κηφισιά, Εκάλη, Χολαργός, Παπάγου, Αγ. Παρασκευή, Χαλάνδρι),
- στις Ν.Α. περιοχές προς τη θάλασσα (Π. Φάληρο, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη) με ετήσιους ρυθμούς ελαφρώς υψηλότερους από την προηγούμενη ομάδα
- στα Μεσόγεια
- στα δυναμικά περιαστικά κέντρα όπως το Μενίδι, το Ζεφύρι και τα Ανω Λιόσια.
Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται στο δήμο της Αθήνας, στο δήμο Πειραιά και στους "προσφυγικούς" δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη, Μεταμόρφωση).
* Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για υψηλότερο επίπεδο προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης (συχνότερα δρομολόγια και μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, μικρότερες πληρότητες μέσα στα οχήματα, μικρά λεωφορεία στα τοπικά δίκτυα, μικρότερο μήκος περπατήματος προς/από τις στάσεις)
* Τους σημαντικούς πόλους έλξης μετακινήσεων που δημιουργούνται είτε από την ίδρυση και λειτουργία καινούργιων εγκαταστάσεων είτε από την μετεγκατάσταση υφιστάμενων σε νέες θέσεις (όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, υπουργεία, εμπορικές αναπτύξεις, η ανάπλαση του Βοτανικού και του Ελληνικού, εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο κέντρο κ.λπ.)
* Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για συγκοινωνιακή κάλυψη προς/από ποικίλους πόλους έλξης των μετακινήσεων και όχι μόνο προς το κέντρο της Αθήνας και ιδιαίτερα προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς,
* Την αύξηση του κόστους κατοχής και λειτουργίας ΙΧ αυτοκινήτου
* Την αύξηση του συνολικού αριθμού των μετακινήσεων στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ και ο στόχος για αύξηση του μεριδίου των αστικών συγκοινωνιών στις μετακινήσεις αυτές στο 45% του συνόλου στα επόμενα 3 έτη (2013).
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική συγκυρία, ο ΟΑΣΑ προχωρά στις παρακάτω δράσεις για τον εξορθολογισμό του δικτύου των Αστικών Συγκοινωνιών:
* τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών που διανύουν μεγάλες διαδρομές και κινούνται στο βεβαρυμένο κυκλοφοριακά κέντρο της Αθήνας με αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, σύνδεση με τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς και ταυτόχρονη περικοπή του τμήματός της διαδρομής τους που διέρχεται από το κέντρο της Αθήνας
* συγχώνευση γραμμών με παράλληλες ή όμοιες διαδρομές
* περιορισμό και συγχώνευση ορισμένων γραμμών με πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση
* ενίσχυση του συνδυασμένου τρόπου μετακίνησης
* βελτίωση των συνδέσεων (μεγαλύτερη συχνότητα, περισσότερα δρομολόγια) προς σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ, άρα βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη και συμβολή στην μείωση των περιβαλλοντικών ρύπων στο λεκανοπέδιο
* μείωση του λειτουργικού κόστους των αστικών συγκοινωνιών
* το ΜΕΤΡΟ, οι ΗΣΑΠ και το ΤΡΑΜ να είναι η ραχοκοκαλιά της σύνδεσης με το κέντρο της πόλης.
Για περισσότερες πληροφορίες το επιβατικό κοινό μπορεί να επικοινωνεί με το Τηλεφωνικό Κέντρο 185 του ΟΑΣΑ και στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.oasa.gr .