Στις 14 Φεβρουαρίου θα διακοπεί η λειτουργία της γραμμής του Μετρό από την Εθνική Αμυνα προς τη Δουκίσσης Πλακεντίας και το Αεροδρόμιο, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού της Αγίας Παρασκευής.
Η διακοπή των δρομολογίων προς Αεροδρόμιο θα διαρκέσει περίπου έξι μήνες και για την εξυπηρέτηση των επιβατών θα δρομολογηθούν λεωφορεία από Εθνική Αμυνα για το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου θα επιβιβάζονται στον Προαστιακό για να φθάσουν στο Αεροδρόμιο.
Οι εργασίες κατασκευής του κελύφους του σταθμού Αγίας Παρασκευής αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη Αυγούστου, οπότε και θα ανοίξει η γραμμή του Μετρό προς τη Δουκίσσης Πλακεντίας, ενώ παράλληλα θα τεθεί σε λειτουργία και ο σταθμός του Νομισματοκοπείου. Στις αρχές του 2010 θα παραδοθεί σε λειτουργία ο σταθμός Χολαργού και στα τέλη του ίδιου χρόνου ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής.
Οι τρεις αυτοί σταθμοί έχουν χαρακτηριστεί ιδιαίτερης συγκοινωνιακής σημασίας αφού με την ολοκλήρωσή τους προβλέπεται ότι θα εξυπηρετούν περισσότερους από 60.000 επιβάτες, οι οποίοι θα μετακινούνται από την Αγία Παρασκευή στο Σύνταγμα σε 12 λεπτά ενώ σήμερα χρειάζονται σε ώρες αιχμής με ΙΧ αυτοκίνητο τουλάχιστον 40 λεπτά.
Στο σταθμό Νομισματοκοπείο κατασκευάζεται επίσης, υπόγειος χώρος στάθμευσης, συνολικής χωρητικότητας 630 θέσεων ΙΧ αυτοκινήτων, καθώς και σταθμός μετεπιβίβασης από και προς λεωφορειακές γραμμές.
Επεκτάσεις
O υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν δοθεί σε λειτουργία οι δύο νέοι σταθμοί της επέκτασης του Περιστερίου στο Δημαρχείο και την Ανθούπολη. Επίσης, όπως είπε, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της επέκτασης προς Ελληνικό, μήκους 5,5 χιλιομέτρων, οι σταθμοί στο Ελληνικό και την Αργυρούπολη βρίσκονται στη φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων, ενώ συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η κατασκευή των σταθμών στην Ηλιούπολη και στον ¶λιμο. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του σταθμού του ΜΕΤΡΟ στο Χαϊδάρι.
Σε εξέλιξη είναι και ο διαγωνισμός για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς τα Δυτικά προάστια, με κατάληξη στον Πειραιά και την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου οι διαγωνιζόμενες τεχνικές εταιρίες θα καταθέσουν τις εκδηλώσεις ενδιαφέροντος. Η επέκταση αυτή είναι μήκους 7,6 χιλιομέτρων με έξι σύγχρονους σταθμούς.
Παράλληλα, προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς οι μελέτες για τη γραμμή 4 (γραμμή U) που θα έχει τη μορφή πετάλου, θα ξεκινά απο το Γαλάτσι θα φθάνει στο Πανεπιστήμιο και απο εκεί μέσω Παγκρατίου θα καταλήγει στο Μαρούσι. Η γραμμή αυτή θα έχει 20 σταθμούς και όπως είπε ο υπουργός, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν ανακοινώσεις όσο αφορά τον τρόπο χρηματοδότησης της κατασκευής της και γενικότερα για το σχετικό διαγωνισμό.
Τέλος, ο κ. Σουφλιάς δήλωσε ότι έχουν ξεκινήσει προμελέτες και για άλλες επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ, όπως για παράδειγμα απο το Περιστέρι στην Πετρούπολη και απο τον Πειραιά στον Αγ. Δημήτριο.
Νέοι συρμοί
Σε εξέλιξη εν τω μεταξύ βρίσκεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια 17 νέων συρμών, ύψους 155 εκατ. ευρώ και ο ανάδοχος αναμένεται να ανακηρυχθεί μέχρι τον Απρίλιο. Επίσης, μέχρι τον Ιούνιο θα έχει εγκατασταθεί κλιματισμός σε όλους τους παλαιούς συρμούς.
ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης
«Το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης βρήκε τη σειρά του. Ο Μετροπόντικας ξεκίνησε και τα προβλήματα που είχαν υπάρξει με αρχαιολογικά ευρήματα αλλά και με την Κοινοπραξία ξεπεράστηκαν», δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και ανακοίνωσε ότι πολύ σύντομα θα γίνει η δημοπράτηση και του έργου επέκτασής του προς την Καλαμαριά.