Το παράδοξο της εξάπλωσης του διαδικτύου

Δευτέρα, 27 Απριλίου 2009 13:58
UPD:14:05
A- A A+

Την ώρα που το Facebook γνωρίζει τεράστια επιτυχία στην Τουρκία και την Ινδονησία και το YouTube διπλασιάζει την επισκεψιμότητά του στην Ινδία και τη Βραζιλία, τα στοιχεία της κερδοφορίας των διαδικτυακών εταιρειών δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

Παρότι οι ισχυρές επωνυμίες του διαδικτύου στηρίζουν την αλματώδη ανάπτυξή τους στις αναπτυσσόμενες χώρες, το κόστος εξάπλωσης στις περιοχές με περιορισμένο εύρος ζώνης είναι σημαντικά υψηλότερο. Ταυτόχρονα, στις χώρες αυτές οι ηλεκτρονικές διαφημίσεις τυγχάνουν μικρότερης ανταπόκρισης γεγονός που μεταφράζεται σε λιγότερα έσοδα.

Η αντίφαση αυτή έχει σοβαρές επιπτώσεις για την κερδοφορία πολλών διαδικτυακών τοποθεσιών κοινής χρήσης δεδομένων, κοινωνικών δικτύων ή διανομέων βίντεο. Σοβαρά εμπόδια ορθώνονται στα φιλόδοξα σχέδια των διαδικτυακών εταιρειών που οραματίζονται τον πλανήτη ως ένα παγκόσμιο διαδικτυακό χωριό, καθώς διαπιστώνουν ότι τα οικονομικά στοιχεία κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά είναι.

Πέρσι, η εταιρεία διανομής βίντεο Veoh που εδρεύει στο Σαν Ντιέγκο αποφάσισε να «μπλοκάρει» την πρόσβαση των χρηστών από την Αφρική, την Ασία, τη Λατινική Αμερική και την Ανατολική Ευρώπη εξαιτίας των απογοητευτικών προοπτικών κερδοφορίας και του υψηλού κόστους παροχής υπηρεσιών στις εν λόγω περιοχές. Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι οι χρήστες του διαδικτύου ανέρχονται σε 1,6 δισεκατομμύρια παγκοσμίως, λιγότεροι από τους μισούς, όμως, έχουν ικανοποιητικό εισόδημα για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μεγάλων διαδικτυακών διαφημιστών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του παραδόξου είναι η YouTube, η οποία σύμφωνα με τον αναλυτή Σπένσερ Γουάνγκ της Credit Suisse, ενδέχεται να καταγράψει ζημίες ύψους 470 εκατ. δολαρίων το 2009, οι οποίες θα οφείλονται εν μέρει στο υψηλό κόστος παροχής δισεκατομμυρίων βίντεο μηνιαίως.

Χωρίς να επιβεβαιώνει την παραπάνω εκτίμηση, ο διευθυντής ηλεκτρονικών πωλήσεων και εργασιών της YouTube, Τομ Πίκετ, δηλώνει ότι «ίσως αποφασίσουμε να θέσουμε ένα όριο στο κόστος εύρους ζώνης που είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε», υποβαθμίζοντας την ποιότητα των βίντεο και το εύρος ζώνης σε ορισμένες χώρες.

Το ενδεχόμενο παροχής βίντεο και φωτογραφιών χαμηλότερης ποιότητας σε κάποια τμήματα της υφηλίου εξετάζει και το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο Facebook με στόχο την περικοπή των δαπανών.

Πηγή: The New York Times

Προτεινόμενα για εσάς