Η Ελλάδα προοδεύει όχι στα λόγια αλλά στην πράξη, αυτή είναι η αλήθεια του έργου μας, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής κατά την ομιλία του στη γέφυρα του Βενέτικου στα Γρεβενά, αμέσως μετά την επίσκεψή του στην Εγνατία οδό, η οποία παρεδόθη στην κυκλοφορία.
«Σήμερα -τόνισε- παραδίδεται στην κυκλοφορία το σημαντικότερο οδικό έργο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Η Εγνατία Οδός ενώνει την Ανατολή με τη Δύση. Αλλάζει την εικόνα στη Βόρειο Ελλάδα. Αλλάζει το χάρτη της χώρας. Μικραίνει τις αποστάσεις μεταξύ 5 περιφερειών της πατρίδας μας. Βγάζει την κάποτε «ξεχασμένη» Ελλάδα από την απομόνωση. Δημιουργεί νέες και πολύ μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης. Φέρνει τη Θεσσαλονίκη ξανά στο επίκεντρο των Βαλκανίων».
«Το 2004», επεσήμανε ο κ. Καραμανλής, «βρήκαμε έτοιμο λιγότερο από το μισό έργο της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της. Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση προσπαθούσε να δημιουργήσει μια "εικονική πραγματικότητα", τάζοντας συνεχώς ότι θα ολοκληρώσει το έργο. Η αλήθεια όμως ήταν ότι απέμενε να γίνει το δυσκολότερο κομμάτι του»
«Εμείς -σημείωσε- κάναμε μια επιλογή ευθύνης: Να μείνουμε μακριά από παιχνίδια εντυπώσεων. Να δουλέψουμε εντατικά για να ολοκληρώσουμε και να παραδώσουμε το εθνικής σημασίας αυτό έργο. Δεν είπαμε τίποτα που δεν μπορούσαμε να υλοποιήσουμε. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς μου είπε ότι το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε περίπου 5 χρόνια από τη μέρα που αναλάβαμε. Του ζήτησα να κάνει ό,τι μπορεί για να πετύχουμε αυτό το στόχο, που τότε σε πολλούς έμοιαζε ανέφικτος. Με μεθοδική και συστηματική, επίπονη προσπάθεια, τα καταφέραμε».
Με το έργο της Εγνατίας αλλάζει η ζωή των κατοίκων της περιφέρειας, είπε ο πρωθυπουργός κάνοντας λόγο για σπάνιο από τεχνικής άποψης έργο, ενώ δήλωσε διπλά υπερήφανος για την κατασκευή του με τεχνικά άψογο τρόπο, αλλά και σεβασμό στο περιβάλλον.
Ο Κώστας Καραμανλής συνεχάρη προσωπικά τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά και όσους συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του έργου, ενώ έδωσε συγχαρητήρια και σε όσους εργάστηκαν επί προηγούμενων κυβερνήσεων για το μεγάλο -εθνικό, όπως το χαρακτήρισε- έργο της Εγνατίας.
Δεσμευθήκαμε ότι στο επίκεντρο της πολιτικής μας θα είναι η ελληνική περιφέρεια, η δέσμευση αυτή έγινε πράξη, τόνισε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως βρίσκεται σε εξέλιξη το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων υποδομής που έχει γνωρίσει ο τόπος, με έργα ύψους 19δισ. ευρώ μόνο από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Η Ελλάδα προοδεύει όχι στα λόγια αλλά στην πράξη, αυτή είναι η αλήθεια του έργου μας, κατέληξε στην ομιλία του κ. Καραμανλής.
Ακολούθως ο πρωθυπουργός επρόκειτο να επισκεφθεί τα έργα στη Γέφυρα Μετσόβου και στη Σήραγγα του Δρίσκου.
Το μεσημέρι, ο πρωθυπουργός θα φτάσει στην Ηγουμενίτσα, όπου θα επισκεφθεί τα έργα επέκτασης και αναβάθμισης του Λιμανιού, καθώς και το Δημαρχείο.
Γ. Σουφλιάς: Τα έργα δεν ανήκουν σε κανέναν. Ανήκουν σε ολόκληρο τον ελληνικό λαό
Με το έργο που δίνουμε σήμερα στην κυκλοφορία (σ.σ. το τμήμα Ιωάννινα - Γρεβενά) ολοκληρώνεται η Εγνατία και για πρώτη φορά μπορεί κανείς να τη διατρέξει από τη μία της άκρη ως την άλλη, υπογράμμισε από την πλευρά του ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς.
«Το 2004, από τα 947 χιλιόμετρα της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της, έμεναν να κατασκευάσουμε τα 509 χιλιόμετρα, δηλαδή το 53,7% του έργου. Έχουμε ήδη παραδώσει 410 χιλιόμετρα, με τα οποία ολοκληρώθηκε ο κύριος άξονας της Εγνατίας και είναι έτοιμα τα 2/3 των κάθετων αξόνων. Και έως το τέλος του έτους, θα παραδώσουμε άλλα 76 χιλιόμετρα στους κάθετους άξονες», ανέφερε κατά την ομιλία του ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και συνέχισε:
« Το 2004 όταν παραλάβαμε, είχαν παραδοθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις 369 χιλιόμετρα στον κύριο άξονα και άλλα 69 χιλιόμετρα στους κάθετους άξονες. ¶θροισμα 438, δηλαδή 46,3% του συνολικού έργου. Εξ αυτών, τα 25 χιλιόμετρα στον κύριο άξονα -τα οποία μάλιστα ήταν ταυτόσημα με τμήμα της ΠΑΘΕ- και τα 24 στους κάθετους είχαν παραδοθεί έως το 1985.
Από το 1994 έως το 2004, παρέδωσαν 389 χιλιόμετρα. Δηλαδή κατά μέσο όρο 39 χιλιόμετρα το χρόνο. Εμείς παραδώσαμε 410 χιλιόμετρα στα 5 χρόνια, άρα μέσος όρος 82 χιλιόμετρα το χρόνο. Και πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και ότι το μεγαλύτερο μέρος του έργου που κατασκευάστηκε προ του 2004 ήταν στα πεδινά, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του έργου που κατασκευάσαμε μετά το 2004 ήταν στα ορεινά τμήματα, τα οποία σε αντιστοιχία εργασίας και κόστους είναι τουλάχιστον 1 προς 4, για να μην πω 1 προς 5. Βγάλτε λοιπόν τα συμπεράσματά σας».
«Κάποιοι -συμπλήρωσε- ισχυρίζονται ότι δήθεν το 2004 βρήκαμε έτοιμες μελέτες για τα τμήματα που δεν είχαν κατασκευαστεί. Απολύτως ανακριβές! Η αλήθεια είναι ότι στο 80% των τμημάτων που δεν είχαν κατασκευαστεί, δεν υπήρχαν οριστικές μελέτες. Μάλιστα παραλάβαμε ακόμα και τμήμα το οποίο κατασκευαζόταν με προμελέτη. Αναρωτιέμαι πώς ήταν δυνατόν να υπόσχονταν ότι θα είχαν έτοιμη την Εγνατία πρώτα το 2000 και μετά το 2004? Και τελικά μας έδωσαν το μισό έργο».
«Το μόνο που ήθελα με τα παραπάνω ήταν να αποκαταστήσω την αλήθεια. Εξάλλου, τα έργα δεν ανήκουν σε κανέναν. Ανήκουν σε ολόκληρο τον ελληνικό λαό. Και για το έργο που έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις ειλικρινά σας το λέω τις συγχαίρω θερμά», υπογράμμισε ο κ. Σουφλιάς, για να προσθέσει: «Έχουμε όμως και εμείς το δικαίωμα να είμαστε υπερήφανοι που υλοποιήσαμε το μεγαλύτερο και δυσκολότερο τμήμα του έργου».
Σχολιάζοντας την επίσκεψη του κ. Κώστα Καραμανλή στην Εγνατία Οδό, ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπακωνσταντίνου, σημείωσε ότι το ΠΑΣΟΚ παρέδωσε 402 χλμ. έτοιμο αυτοκινητόδρομο, που αντιστοιχεί -στον οριζόντιο άξονα- στο 60% του έργου.
Επίσης, όπως είπε, «παρέδωσε μία κατασκευαστική ωριμότητα τμημάτων σε ποσοστό 80% με 90%, δηλαδή περίπου άλλα 60 χλμ. Μια ωριμότητα μελετών για τα υπόλοιπα, στο 100%. Και ένα φορέα διαχείρισης, την Εγνατία Α.Ε., με άρτια, αποτελεσματική, πλήρως παραγωγική υποδομή».
«Πέρα από τις φιέστες καλό είναι να ξέρουμε και την πραγματικότητα», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής του Ευρωψηφοδελτίου του Κινήματος, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, αναφερόμενος στην επίσκεψη του πρωθυπουργού.