Οι διεθνείς και τοπικές εξελίξεις έμειναν σήμερα μακριά από τα περισσότερα διεθνή πρωτοσέλιδα, στα οποία κυριάρχησε ο αιφνίδιος θάνατος του «βασιλιά της ποπ». Το ίδιο συνέβη και σε τηλεοπτικά δίκτυα, στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, ενώ στα ραδιόφωνα σε όλο τον κόσμο ακούγονταν οι επιτυχίες του. Το ίντερνετ δέχθηκε «επίθεση» την ώρα που ακούστηκε για πρώτη φορά η είδηση του θανάτου του, με αποτέλεσμα τις χαμηλότερες ταχύτητες και προβλήματα στο Google λόγω της μαζικής αναζήτησης για τα νέα του σταρ.
«Ο Βασιλιάς τη Ποπ είναι νεκρός» ήταν ο βασικός τίτλος στο πρωτοσέλιδο της βρετανικής Independent, κάτω από μία ολοσέλιδη φωτογραφία.
«Παρά τα τραγικά του ελαττώματα που είχε σαν άνθρωπος, ο Τζάκσον μπορεί να θεωρηθεί ως ο μεγαλύτερος διασκεδαστής της γενιάς του, ο φυσικός διάδοχος του Φρανκ Σινάτρα και του Έλβις Πρίσλεϊ», γράφει ο Ρίτσαρντ Ουίλιαμς στην Guardian.
« O Τζάκσον ήταν ο σταρ που ο κόσμος δεν μπορούσε να αγνοήσει» γράφει στην ιστοσελίδα του το CNN, προσθέτοντας ότι «το επίπεδο της λατρείας συναγωνιζόταν αυτό του Έλβις Πρίσλεϊ και των Μπιτλς, αλλά ήταν ο πρώτος μαύρος σταρ που απέκτησε τόσους οπαδούς σε όλο τον κόσμο»
«Δεν είναι απαραίτητα ο καλύτερος δημιουργός δίσκων ούτε ο καλύτερος συνθέτης-στιχουργός, καθώς δεν έγραψε πολλά από τα τραγούδια του, αλλά όταν έπρεπε να στήσει ένα ζωντανό σόου έδινε σημασία στην κάθε λεπτομέρεια και εφάρμοζε τις ιδέες του με καταπληκτικό τρόπο. Για μένα εξακολουθεί να είναι ο καλύτερος σόουμαν που υπήρξε ποτέ», λέει στο BBC ο μουσικός κριτικός Πολ Γκαμπατσίνι.
«Του άρεσε να είναι γνωστός σαν Βασιλιάς τη Ποπ και μόνο πολύ λίγοι – ο Πρίσλεϊ, ο Σινάτρα, οι Μπιτλς – θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τον Μάικλ Τζάκσον σαν τον πιο επιτυχημένο διασκεδαστή της ποπ μουσικής όλων των εποχών», σύμφωνα με τους Times.
«Ποιον Μάικλ Τζάκσον θα θυμόμαστε; Τον αξεπέραστο διασκεδαστή, τον ταλαντούχο και αφοσιωμένο τραγουδιστή και χορευτή που χρησιμοποίησε επιδέξια το ρυθμό, τη μελωδία και την εικόνα για να δημιουργήσει και να προωθήσει το πιο επιτυχημένο άλμπουμ όλων των εποχών, το «Thriller»; Ή την παράξενη φιγούρα στην οποία μεταμορφώθηκε όταν απέτυχε να ικανοποιήσει τη φιλοδοξία του να δημιουργήσει ένα άλμπουμ με περισσότερες πωλήσεις από το «Thriller» και αφού τη λαμπερή φαντασίωση διαδέχθηκαν αποκαλύψεις των τάμπλοϊντ, πικρές διαμάχες και η μακριά δημόσια σιωπή που αναμενόταν να σπάσει τον επόμενο μήνα; Τελικά, ο σούπερ σταρ και ο ερημίτης δεν απείχαν και τόσο. Ο κ. Τζάκσον έχτισε τη φήμη του πάνω στο παράδοξο», γράφουν οι New York Times.
«Ο νεαρός τραγουδιστής εμφανίστηκε σε μία στιγμή που η μαύρη Αμερική αναζητούσε απεγνωσμένα μία ταυτότητα στην τέχνη», γράφουν οι Washington Times σε άρθρο για την επίδρασή του στη μαύρη κοινότητα των ΗΠΑ, το οποίο καταλήγει ότι παρά τη μεταμόρφωσή του, οι έγχρωμοι δεν σταμάτησαν ποτέ να τον αγαπούν.