Προς μια νομοθεσία η οποία θα κατοχυρώνει τα δικαιώματα αποζημίωσης των επιβατών πλοίων σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης των δρομολογίων, κατευθύνεται η ΕΕ, μετά τη συμβιβαστική συμφωνία στην οποία κατέληξαν οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ που συνεδρίασαν την Παρασκευή στο Λουξεμβούργο.
Συγκεκριμένα, η εν λόγω νομοθεσία προβλέπει ότι σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης του πλοίου, οι επιβάτες θα μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση ισοδύναμη με το 25% ή το 50% της τιμής του εισιτηρίου τους. Επιπλέον, σύμφωνα με την απόφαση των υπουργών της Ε.Ε., σε περίπτωση που η αναχώρηση του πλοίου καθυστερήσει περισσότερες από δύο ώρες ή ακυρωθεί (με ευθύνη της εταιρείας), η ναυτιλιακή εταιρεία υποχρεούται να προσφέρει ελαφρά γεύματα και αναψυκτικά στους επιβάτες, καθώς και κατάλυμα σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, ενώ ο επιβάτης θα μπορεί να ζητήσει ακόμα και την επιστροφή του κόστους του εισιτηρίου.
Ο συμβιβασμός των Ευρωπαίων υπουργών έγινε στη βάση της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του Δεκεμβρίου του 2008, η οποία θεσπίζει δικαιώματα για τους επιβάτες πλοίων των οποίων τα δρομολόγια καθυστερούν ή ακυρώνονται.
Η νομοθεσία θα τεθεί σε ισχύ τρία χρόνια μετά την έγκρισή της.
ΑΠΕ-ΜΠΕ