Τη σύσταση ανεξάρτητης αρχής, στα πρότυπα του ΑΣΕΠ, η οποία θα προκηρύσσει τις μελέτες των δημοσίων έργων, θα διενεργεί τους διαγωνισμούς και θα παρακολουθεί την κατασκευή τους, εξετάζει η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Στόχος του υπουργείου είναι η διαφάνεια, η καλύτερη ποιότητα, η καλύτερη τιμή και ο καλύτερος χρόνος.
Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών αναζητά λύσεις για τη μείωση των διοδίων στις υπό κατασκευή εθνικές οδούς. Το εγχείρημα είναι, ωστόσο, δύσκολο, καθώς χρειάζεται να γίνει επαναδιαπραγμάτευση με τις εταιρείες παραχώρησης και να υπάρξει έγκριση τόσο της ΕΕ όσο και του ελληνικού κοινοβουλίου. Οποιοδήποτε αποτέλεσμα επιτευχθεί για τα διόδια, αναμένεται στις αρχές του νέου έτους.
Σημαντικό επίσης πρόβλημα, όπως επισημαίνει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, είναι οι νέες αυξήσεις των διοδίων που προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, οι μεγαλύτερες εκ των οποίων θα εφαρμοστούν το 2010 και το 2011. Παράλληλα, χρειάζεται και εξορθολογισμός των σταθμών των διοδίων.
Επιταχύνεται δε η διαδικασία εγκατάστασης διοδίων στο δίκτυο της Εγνατίας Οδού, διότι το έργο έχει μεγάλο κόστος λειτουργίας και πολύ μεγάλες οφειλές από δανεισμό.
Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών προτίθεται ακόμη να συνεχίσει έργα, οι διαδικασίες δημοπράτησης των οποίων είχαν προχωρήσει, όπως οι αυτοκινητόδρομοι Αττικής και το αεροδρόμιο Καστελίου στο Ηράκλειο Κρήτης.
Έχει αποφασίσει δε, να δοθεί μικρή παράταση στις διαβουλεύσεις, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι επισημάνσεις των φορέων και να γίνουν όσες αλλαγές χρειαστούν στις μελέτες.
Προτίθεται επίσης να αλλάξει τον τρόπο ανάθεσης των μελετών και των έργων. Θα στηρίζεται πάντως στο μειοδοτικό σύστημα, καθώς και σε άλλα κριτήρια.
Τέλος, θα προκηρυχθεί νέα μελέτη για την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, ενώ η κάλυψη των θέσεων προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου των εποπτευόμενων οργανισμών θα γίνει με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την κάλυψη των θέσεων των γενικών γραμματέων των υπουργείων.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ