ΝΔ: Καθαρά εισπρακτικό το μέτρο της αύξησης των τελών κυκλοφορίας

Δευτέρα, 02 Νοεμβρίου 2009 20:31
A- A A+

Για παραπλάνηση του ελληνικού λαού με απίστευτες ανακρίβειες κάνει λόγο ο εκπρόσωπος της ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος, σχολιάζοντας τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για την απόσυρση και τα τέλη.

Όπως τονίζει «η κυβέρνηση Παπανδρέου καταργεί ένα πολύ καλά μελετημένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα μέτρων μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και το αντικαθιστά με το καθαρά εισπρακτικό μέτρο της αύξησης των τελών κυκλοφορίας».

«Η αύξηση αυτή θα είναι έσοδο του προϋπολογισμού και δεν θα διατίθεται για την απόσυρση των οχημάτων, όπως προβλεπόταν στο δικό μας πρόγραμμα», προσθέτει σημειώνοντας πως «έτσι φαίνεται ότι αντιλαμβάνεται η Κυβέρνηση το περιβάλλον και την πράσινη ανάπτυξη».

Κατηγορεί μάλιστα την κυβέρνηση πως «στερείται όχι μόνο πολιτικής και προγράμματος, αλλά και περιβαλλοντικής ευαισθησίας».

Αναφερόμενος στην πολιτική που είχε δρομολογήσει η ΝΔ, επισημαίνει: «Η δική μας πολιτική υλοποιείτο με μια καλά μελετημένη δέσμη μέτρων με αλληλοεξαρτώμενα κίνητρα και αντικίνητρα: περιβαλλοντικά τέλη, απόσυρση παλαιών οχημάτων και αγορά νέων καθαρών, πράσινος δακτύλιος. Παρόμοια προγράμματα εφαρμόζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

«Μέτρα επιστημονικά τεκμηριωμένα και με μετρήσιμη περιβαλλοντική απόδοση. Η μελέτη των μέτρων που προηγήθηκε και η οποία δημοσιοποιήθηκε υπολογίζει μείωση από 20% έως 35% των εκπεμπόμενων ρύπων έως το 2012 και από 50% έως 60% έως το 2015», προσθέτει.

Σημείωσε ακόμη ότι «η αναγκαιότητα των μέτρων έχει στηριχθεί σε πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες για όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας μας που όλες έχουν δείξει ότι ποσοστό άνω του 70% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις αστικές περιοχές οφείλεται στην αστική κυκλοφορία. Κυρίως αυτή οφείλεται στον υψηλό μέσο όρο ηλικίας των οχημάτων (άνω των 12 ετών για επιβατικά και 17 ετών για φορτηγά) και σε κυκλοφοριακά προβλήματα».

Επέκρινε δε την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τονίζοντας ότι «αγνοεί εντελώς αυτές τις μελέτες, αγνοεί την τεράστια περιβαλλοντική παράμετρο της ρύπανσης από την κυκλοφορία και αγνοεί και τις δεσμεύσεις της Ελλάδας απέναντι στους Διεθνείς Οργανισμούς και την Ε.Ε.»

Διερωτάται δε «τι κάνει η Υπουργός Περιβάλλοντος πέραν των διαψεύσεων των δηλώσεων της προηγούμενης ημέρας».

«Δεν χρειάζεται μόνον να είναι αυτόνομο το Υπουργείο Περιβάλλοντος πρέπει να είναι και ισχυρό», υπογραμμίζει ο κ. Κουμουτσάκος.

Υποστηρίζει ακόμη ότι «δεν είναι αλήθεια ότι υπάρχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος από τα μέτρα».

«Το κόστος των μέτρων που προέβλεπε η απόφασή μας δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό αφού το όλο πρόγραμμα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο. Οι δαπάνες της δέσμης των μέτρων της απόφασής μας θα καλύπτονταν από την αύξηση των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας, του Φ.Π.Α. και των επιπλέον τελών ταξινόμησης από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων. Υπάρχει η σχετική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία ακριβώς προέβλεπε ότι δεν επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός», αναφέρει.

Σε ό,τι αφορά τον πράσινο δακτύλιο, που προβλεπόταν ότι θα μπει σε εφαρμογή τον Σεπτέμβριο του 2011, επεσήμανε ότι «αποτελεί ένα αντικίνητρο για την κυκλοφορία των παλαιών οχημάτων και κίνητρο για τα μικρά και φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα».

Για το επιχείρημα, τέλος, της έλλειψης εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, ο κ. Κουμουτσάκος σημειώνει: «το μόνο που μπορούμε να πούμε ότι στερείται σοβαρότητας».

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή