Στην Τροχαία Λάρισας που διενεργεί την προανάκριση για τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας «Ιντερσίτι», το Σάββατο, παρουσιάστηκε σήμερα ο σταθμάρχης του επιβατικού σταθμού της Λάρισας.
Ο σταθμάρχης που σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία ευθύνεται για το γεγονός ότι η αμαξοστοιχία οδηγήθηκε σε παρακαμπτήριο αντί της ευθείας γραμμής, με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί, απολογήθηκε με υπόμνημα το οποίο κατέθεσε ο δικηγόρος του και στη συνέχεια αφέθηκε ελεύθερος, λόγω παρέλευσης του αυτόφωρου.
Ο 50χρονος σταθμάρχης ανέλαβε το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί, ωστόσο έπερριψε ευθύνες και στον συνάδελφό του του σταθμού Παλαιοφαρσάλου, καθώς και στους δύο μηχανοδηγούς.
Σύμφωνα με το δικηγόρο του, μεταξύ άλλων στο υπόμνημα αναφέρονται τα εξής:
- Ο σταθμάρχης παραδέχεται ότι έπρεπε να ελέγξει και να διαπιστώσει ότι η αμαξοστοιχία "Ιντερσίτι 74", φθάνοντας στον εμπορικό σταθμό του Μεζούρλου Λάρισας, οδηγείτο σε παρακαμπτήριο (τρίτη γραμμή) αντί της κυρίας γραμμής. Οπως παραδέχθηκε νωρίτερα, είχε χρησιμοποιήσει την τρίτη γραμμή για να διέλθει εμπορική αμαξοστοιχία και δεν επανέφερε τα "κλειδιά" της διασταύρωσης (σ.σ.: ο χειρισμός γίνεται ηλεκτρονικά), έτσι ώστε το τρένο να συνεχίσει ευθεία την πορεία του.
- Ωστόσο, στηριζόμενος στις δικλείδες ασφαλείας που σε κάθε περίπτωση έχει ο ΟΣΕ, επιρρίπτει μερίδιο ευθύνης τόσο στον σταθμάρχη του σταθμού Παλαιοφαρσάλου -ο οποίος επέτρεψε την κίνηση του τρένου προς Λάρισα, παρότι δεν είχε λάβει σχετικό σήμα του συναδέλφου του- όσο και στους δύο μηχανοδηγούς του τρένου οι οποίοι όφειλαν να δουν το φωτεινό σήμα εισόδου στην παρακαμπτήριο και να μειώσουν ταχύτητα.
Τέλος, ο σταθμάρχης ζήτησε να εξεταστούν ο ταχογράφος της αμαξοστοιχίας, καθώς και τα τηλεγραφήματα και οι ηχογραφημένες συνομιλίες μεταξύ του ιδίου και των μηχανοδηγών του τρένου.
Εν τω μεταξύ, από τους 28 τραυματίες του ατυχήματος, στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας εξακολουθεί να νοσηλεύεται μια 37χρονη πολυτραυματίας, ενώ δύο ακόμη συνεπιβάτες της έλαβαν χθες εξιτήριο.