Δίκτυο Προαστιακού αποκτά η Βόρεια Ελλάδα

Σάββατο, 12 Απριλίου 2008 11:30
A- A A+

ΕΝΑ ΕΥΡΥ δίκτυο Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα φτάνει έως τη Λάρισα, την Κατερίνη, τη Χαλκιδική και την Πέλλα δημιουργείται στη Βόρεια Ελλάδα.

Από την 1η Ιουλίου, η ηλεκτροκίνηση θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τη Λάρισα και έτσι ο Προαστιακός θα συνδέει την Λάρισα με τη Θεσσαλονίκη, σε 1 ώρα και 25 λεπτά. Προβλέπεται επίσης να τεθούν σε ισχύ δρομολόγια EXPRESS (με 2 ενδιάμεσες στάσεις), οπότε ο χρόνος θα μειωθεί σε 1 ώρα και 8 λεπτά. Το κόστος του έργου επέκτασης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λιτόχωρο - Λάρισα ανέρχεται σε 51 εκατ. ευρώ.

Χθες, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης, μετά την επίβλεψη των έργων ανακαίνισης του σταθμού του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, ανέφερε ότι προχωρούν επίσης τα έργα προς Σέρρες και Κιλκίς με στόχο να λειτουργήσει και εκεί ο Προαστιακός.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν μελέτες σκοπιμότητας σε εξέλιξη, πρώτον για τη διαδρομή μέχρι Αμφίπολη και Καβάλα, δεύτερον προς την κατεύθυνση της Χαλκιδικής μέχρι τα Μουδανιά και τρίτον προς Πέλλα, μέχρι Αριδαία.

Πρόθεση του κ. Χατζηδάκη είναι με αυτό τον τρόπο να φέρει πιο κοντά όλες αυτές τις περιοχές στη Θεσσαλονίκη, κάνοντας πιο άνετες τις μετακινήσεις των Μακεδόνων και πιο αισθητή την παρουσία του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Παράλληλα, στη Σίνδο υπάρχει ήδη στη διάθεση του ΟΣΕ ένα μεγάλο οικόπεδο, 675 στρεμμάτων, το οποίο το ΥΜΕ σκοπεύει να κάνει Εμπορευματικό Κέντρο.

Πιστεύουμε ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα, ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, θα είναι έτοιμα τα τεύχη της προκήρυξης και θα προχωρήσουμε όπως προχωρούμε και στο Θριάσιο Πεδίο στην Αθήνα, για ένα έργο παραχώρησης. Δηλαδή θα κατασκευαστεί από ιδιώτες με διαγωνισμό που θα γίνει από την πλευρά του ΟΣΕ.

Το έργο αυτό είναι σημαντικό, διότι στηρίζει τη Θεσσαλονίκη ως εμπορευματικό κέντρο και είναι ενταγμένο στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις συνδυασμένες μεταφορές. Είναι κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό, θα έχει σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι.

Εξελίξεις στις ΔΕΚΟ του ΥΜΕ

Σε «καλό δρόμο» φαίνεται ότι βρίσκονται τα μεγάλα θέματα του υπουργείου Μεταφορών. Σύντομα αναμένεται να ανακοινωθεί η επίτευξη συμφωνίας με την Deutsche Telekom για τον ΟΤΕ, ενώ αισιοδοξία υπάρχει και για τη λύση του προβλήματος της Ολυμπιακής μέχρι το τέλος του έτους. Ταυτόχρονα, στην πρώτη γραμμή των μεταρρυθμίσεων παραμένει η δημιουργία των συνθηκών για την είσοδο στρατηγικών επενδυτών στις υπόλοιπες ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών και συγκεκριμένα στον ΟΣΕ και τα ΕΛΤΑ.

Συγκεκριμένα στον ΟΤΕ, οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τη γερμανική D.T. βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο στην κατεύθυνση της ισόρροπης σχέσης, στο μάνατζμεντ και τον έλεγχο των μετοχών από τις δύο πλευρές.

Μάλιστα, κορυφαία κυβερνητικά στελέχη που χειρίζονται το θέμα διατείνονται ότι «δεν πρόκειται να δώσουμε τα κλειδιά της επιχείρησης στους Γερμανούς, αλλά ούτε και τα αντικλείδια», αφού θα ληφθεί μέριμνα ώστε το Δημόσιο να συμμετέχει στις αποφάσεις στρατηγικής σημασίας.

Την προσεχή εβδομάδα αναμένονται εξελίξεις και από την πλευρά της DT, καθώς θα συνεδριάσει το Δ.Σ. της εταιρείας, ενώ σε περίπτωση που επέλθει τελικά συμφωνία, δεν αποκλείεται ο κ. Παναγής Βουρλούμης να παραμείνει στο τιμόνι του Οργανισμού για ένα σημαντικό διάστημα -μπορεί και ένα χρόνο- προκειμένου να γίνει ομαλά η μετάβαση στα νέα δεδομένα.

Ολυμπιακή

Επίσης, η ιδιωτικοποίηση της Ο.Α., που αποτελεί και προσωπικό πολιτικό στοίχημα του υπουργού Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη, φαίνεται ότι προωθείται με ταχείς ρυθμούς τόσο στο σκέλος της εξεύρεσης νομικής φόρμουλας για τη μετάβαση στο διάδοχο σχήμα με τη συναίνεση της Ε.Ε., όσο και στο επίπεδο της εξεύρεσης επενδυτή.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ενδιαφέρον του επενδυτή εστιάζεται στα δυναμικά τμήματα της εταιρείας όπως η τεχνική βάση, η επίγεια εξυπηρέτηση, τα slots και εμπορικό σήμα. Στο νέο σχήμα, το πτητικό έργο και το μέγεθος του προσωπικού θα περιοριστούν, στην κατεύθυνση της λειτουργίας της εταιρείας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Τέλος, κινητικότητα υπάρχει και στον τομέα της ταχυδρομικής αγοράς, όπου ήδη δρομολογούνται εξελίξεις για την είσοδο επενδυτών στις «Ταχυμεταφορές» θυγατρική των ΕΛΤΑ, με έκδηλο, το αυστριακό, το γερμανικό ενδιαφέρον.

ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή