«Είτε με την άνοδο είτε με την κάθοδο των βάσεων εισαγωγής το κόστος της εκπαίδευσης γίνεται κάθε χρόνο μεγαλύτερο για τη λαϊκή οικογένεια, ενώ η μόρφωση και τα άλλα δικαιώματα της νέας γενιάς υπονομεύονται ολοένα και βαθύτερα».
Τα παραπάνω αναφέρει το ΚΚΕ σε ανακοίνωση Τύπου σχετικά με την κατάσταση στην εκπαίδευση και το εξεταστικό σύστημα εξέδωσε σήμερα το ΚΚΕ με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Σύμφωνα με το ΚΚΕ, «οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης με τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ στην ανώτατη εκπαίδευση (Νόμος - Πλαίσιο, αξιολόγηση, μεταπτυχιακά - δύο κύκλοι σπουδών, αναγνώριση των ιδιωτικών ψευτοπανεπιστημίων κλπ.), όπως και οι αλλαγές στις άλλες εκπαιδευτικές βαθμίδες οδηγούν σε ακόμη μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης απ’ το νηπιαγωγείο ως το πανεπιστήμιο. Έρχονται να υλοποιήσουν τη στρατηγική της Λισσαβόνας και της Μπολόνιας για ολοκληρωτική ευθυγράμμιση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες κερδοφορίας των μονοπωλίων. Στο πλαίσιο αυτό η πραγματικά ανώτατη εκπαίδευση γίνεται κάθε μέρα και πιο απρόσιτη για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων».
Σε ό,τι αφορά το εξεταστικό σύστημα των πανελλαδικών, το ΚΚΕ επισημαίνει τα εξής:
«Το εξεταστικό σύστημα δεν μπορεί να βρει δίκαιη λύση:
• Αν δεν καθιερωθεί το Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο γενικής μόρφωσης, συνέχεια της δίχρονης προσχολικής αγωγής, σχολείο κοινό για όλους αδιάκριτα τους μαθητές ως την αποφοίτησή τους, που θα μορφώνει και θα καλλιεργεί ολόπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή ώστε να του επιτρέπει ελεύθερα να επιλέξει αν θα συνεχίσει στην Ανώτατη εκπαίδευση στην επαγγελματική Εκπαίδευση ή αν άμεσα θα εργαστεί.
• αν δεν συγκροτηθεί ένα σύστημα δημόσιας και δωρεάν επαγγελματικής μόρφωσης με κατάργηση των φτηνών υποκατάστατων της εφήμερης και πρόχειρης κατάρτισης, όπως τα λογής ΙΕΚ, ΚΕΣ, ΚΕΚ.
• αν η Ανώτατη Εκπαίδευση δεν γίνει πραγματικά ανώτατου επιπέδου, ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, χωρίς διάσπαση των προπτυχιακών σπουδών σε κύκλους δήθεν μεταπτυχιακούς και διαχωρισμούς των Ιδρυμάτων σε κατηγορίες, αν δεν προσανατολιστεί στο να υπηρετεί ενιαία τις ανάγκες της κοινωνικής και επιστημονικής εξέλιξης και όχι των μονοπωλίων.
• αν δεν εξαλειφθεί ο εφιάλτης της ανεργίας και δεν εξασφαλιστεί το δικαίωμα στη σταθερή εργασία με 5νθήμερο, 7ωρο, 35ωρο, ώστε κριτήριο για την επιλογή των σπουδών να πάψει να είναι η εξασφάλιση κάποιων καλύτερων προϋποθέσεων για οποιαδήποτε απασχόληση και να γίνουν τα πραγματικά ενδιαφέροντα και οι κλίσεις του καθενός».