Ανακαλύφθηκε ο «υπόγειος κόσμος» του γαλαξία μας

Τετάρτη, 05 Οκτωβρίου 2022 14:12
UPD:14:12
NASA/ JPL-Caltech

Στη φωτογραφία εικονίζεται μια περιοχή του κέντρου του γαλαξία μας όπου σύμφωνα με τη νέα μελέτη εκεί έχουν βρει καταφύγιο αστρικά πτώματα.

Στη διάρκεια των περίπου 13,6 δις. ετών ύπαρξης του γαλαξία μας έχουν γεννηθεί, αναπτυχθεί και καταστραφεί σε εκρήξεις σουπερνόβα δισεκατομμύρια άστρα. Ένα ερώτημα που απασχολεί την επιστημονική κοινότητα εδώ και χρόνια είναι τι απέγιναν όλα αυτά τα αστρικά «πτώματα». Εξαφανίστηκαν; Αν δεν εξαφανίστηκαν που κρύβονται;

Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Monthly Notices of the Royal Astronomical Society» ερευνητική ομάδα χαρτογράφησε την ακριβή θέση εκατ. άστρων στον γαλαξία μας όταν αυτός ήταν σε τόσο νεαρή ηλικία που δεν είχαν ακόμη σχηματιστεί οι εντυπωσιακές του σπείρες. Οι προσομοιώσεις που έκαναν οι ερευνητές έδειξαν που μπορεί να κατέληξε ότι απέμεινε από αυτά μετά την έκρηξη σουπερνόβα. Η διαδικασία αυτή ήταν πολύ δύσκολη δεδομένου ότι ο γαλαξίας μας έχει αλλάξει πολύ στη διάρκεια της ζωής του. Έχει διαπιστωθεί ότι ο γαλαξίας μας έχει συγκρουστεί τουλάχιστον δέκα φορές με άλλους γαλαξίες και παρά το γεγονός ότι κατάφερε σε όλες τις γαλαξιακές μάχες που έδωσε να βγει νικητής εντούτοις κάθε τέτοια κοσμική διεργασία προκαλεί δομικές αλλαγές στο μέγεθος, το σχήμα και το περιεχόμενο σε ένα γαλαξία και το ίδιο συνέβη και στον δικό μας.

Δημιουργήθηκε ένας νέος χάρτης ο οποίος αποκαλύπτει ένα «γαλαξιακό υπόγειο κόσμο» γεμάτο μαύρες τρύπες και άστρα νετρονίου που είναι η συνήθης κατάληξη ενός άστρου μετά την έκρηξη. Σύμφωνα με τους ερευνητές τα υπολείμματα του 30% των άστρων του γαλαξία που καταστράφηκαν εκτοξεύτηκαν έξω από αυτόν. Τα υπόλοιπα αστρικά πτώματα κρύβονται σε διάφορες περιοχές του γαλαξία. Η μεγαλύτερη «κρυψώνα» τους βρίσκεται στο κέντρο του γαλαξία κοντά στην μεγάλη μαύρη τρύπα που υπάρχει εκεί. Η συνολική μάζα αυτού του υπόγειου κόσμου αντιστοιχεί όπως εκτιμούν οι ερευνητές στο 1% της μάζας του γαλαξία μας.

Naftemporiki.gr