Του Γιάννη Κανουπάκη
Το συμπαγές SUV της Mitsubishi το ASX (RVR ή Outlander Sport σε ορισμένες αγορές), διατήρησε το δικό του στιλ, πάνω στην ίδια βάση, χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές για πολλά χρόνια. Τώρα, ήρθε η ώρα της …μεταμόρφωσης και η λύση ήταν απλή: Ντύθηκε (για την Ευρώπη) Renault Captur! Βασισμένο στην πλατφόρμα Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance CMF-B, το νέο ASX θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Βαγιαδολίδ της Ισπανίας και θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Mitsubishi Motors σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές από τον Μάρτιο του 2023.
Η νέα γενιά ASX διαθέτει μια μεγάλη γκάμα επιλογών μετάδοσης κίνησης που ανταποκρίνεται στις ποικίλες ανάγκες του σήμερα στην Ευρώπη. Στην κορυφή της σειράς θα είναι το plug-in υβριδικό (PHEV) μοντέλο με βενζινοκινητήρα 1,6 λτ, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας εναλλάκτης-μίζα και ένας κύριος κινητήρας), ένα αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών και 10,5 kWh μπαταρία. Το πλήρες υβριδικό μοντέλο (HEV) αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λτ με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών και μια μπαταρία 1,3 kWh. Το ήπιο υβριδικό μοντέλο συνδυάζει έναν turbo άμεσου ψεκασμού 1,3 λτ με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT), και το βασικό μοντέλο διατίθεται με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρων και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Στο εσωτερικό, -πανομοιότυπο και εδώ με το Renault Captur-, ένας ευρύχωρος χώρος φόρτωσης και ο συρόμενος πίσω πάγκος ενισχύουν την άνεση των χρηστών. Ένα Smartphone-link Display Audio (SDA) βρίσκεται στο κέντρο του πίνακα οργάνων και το σύστημα Multi-Sense που ελέγχεται μέσω του SDA και επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη λειτουργία οδήγησης που ταιριάζει καλύτερα στις προτιμήσεις του. Επιπλέον, διατίθενται προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως η τεχνολογία υποβοήθησης οδήγησης μονής λωρίδας MI-PILOT για αυτοκινητόδρομους, η οποία ενσωματώνει το Adaptive Cruise Control (ACC) και το Lane Centering Assist (LCA), για την υποστήριξη της ασφαλούς οδήγησης.