Δύσκολο να είσαι δισεκατομμυριούχος και μέλος του διεθνούς τζετ σετ αυτές τις μέρες, καθώς όλα τα φώτα -αλλά και τα μάτια-πέφτουν επάνω σου.
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται έκρηξη παρακολούθησης πτήσεων των διασήμων μέσω διαδικτυακών εφαρμογών από παρατηρητές αεροπλάνων που δεν χάνουν την ευκαιρία να τους καταγγέλουν για περιττή πολυτέλεια που αυξάνει τις εκπομπές ρύπων.
Από την άλλη οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών αεροπλάνων διαμαρτύρονται για παραβίαση της ιδιωτικής τους ζωής, και φυσικά ανησυχούν για την ασφάλειά τους.
«Μπορείς να το κατεβάσεις αυτό; Απειλεί την ασφάλειά μου», φέρεται να έχει γράψει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, στον Τζακ Σουίνι, τον έφηβο πίσω από τον λογαριασμό " Elon Jet" στο Twitter που παρακολουθεί αεροπλάνα τα οποία είναι νηολογημένα στον Μασκ. Ο Σουίνι απέρριψε προσφορά 5.000 $ από τον Μασκ για να καταργήσει τον λογαριασμό.
«Αν με άφηνε να πετάξω μαζί του στο τζετ του, να τον ηχογραφήσω και να το συζητήσουμε θα το κατέβαζα», είπε ο νεαρός που παράλληλα κατασκοπεύει τις πτήσεις μιας σειράς διασημοτήτων, όπως ο Tom Cruise, οι Kardashians και ο Bill Gates.
Οι τοποθεσίες παρακολούθησης εφιστούν την προσοχή στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ιδιωτικών πτήσεων των υπερπλούσιων σε μια εποχή που οι κυβερνήσεις ζητούν από το κοινό να προτιμήσει τα τρένα για να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών CO2.
Οι πλούσιοι του πλανήτη καταγγέλονται για υποκριτικό οικολογικό ενδιαφέρον την ώρα που χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους τζετ για να πάνε σε μια πόλη που διαρκεί μιάμιση ώρα με το τρένο
Πολλοί απορρίπτουν το επιχείρημα περί απορρήτου, υποστηρίζοντας ότι οι ιχνηλάτες ακολουθούν αεροπλάνα και όχι συγκεκριμένα άτομα.
Πέντε πτήσεις σε 12 ώρες
Οι τοποθεσίες παρακολούθησης πτήσεων είναι όλο και πιο δημοφιλείς στη Γαλλία, την πρωτεύουσα ιδιωτικών αεροσκαφών της ΕΕ.
Ένας λογαριασμός στο Twitter έδειξε αεροπλάνο που ανήκε στον Vincent Bolloré, Διευθύνοντα Σύμβουλο της πολυεθνικής εταιρείας μεταφορών, logistics και επικοινωνιών Bolloré, να πραγματοποιεί πέντε ταξίδια σε μόλις 12 ώρες στις 8 Αυγούστου, πετώντας μεταξύ Παρισιού, Παλέρμο, Νίκαιας και Τουλόν.
Το 2019, οι συνολικές εκπομπές από πτήσεις ιδιωτικών τζετ που αναχωρούν από αεροδρόμια της ΕΕ ανήλθαν συνολικά σε περίπου 2,9 μεγατόνους CO2 — σχεδόν οι ίδιοι ρύποι που εκπέμπει η British Airways για το ίδιο έτος, σύμφωνα με την Transport & Environment, μια οικολογική ΜΚΟ
«Δικαίωμα στην ιδιωτικότητα»
Ορισμένοι σχολιαστές υποστήριξαν ότι οι ιχνηλάτες πρέπει να επικεντρώνονται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ιδιωτικών πτήσεων, αντί να κατονομάζουν και να ντροπιάζουν άτομα ή εταιρείες.
Η δημοσίευση των διανυθέντων αποστάσεων και των εκπομπών CO2, αντί των ακριβών διαδρομών και ωρών, θα προστατεύει το απόρρητο των ταξιδιωτών ενώ θα εξακολουθεί να δείχνει το αποτύπωμά τους ρύπανσης.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ επιτρέπει ήδη, για λόγους προστασίας της ιδιωτικής ζωής, στους ιδιοκτήτες αεροσκαφών να περιλαμβάνονται σε μια λίστα που απαγορεύει στο FlightRadar24, τον πιο δημοφιλή ιστότοπο παρακολούθησης πτήσεων, να δημοσιεύει δεδομένα σχετικά με αυτά τα αεροπλάνα.
Ωστόσο, πολλοί από τους λογαριασμούς Twitter που είναι αφιερωμένοι στην παρακολούθηση των αεροπλάνων που ανήκουν σε άτομα υψηλού προφίλ χρησιμοποιούν έναν άλλο ιστότοπο, τον ADS-B Exchange όπου χιλιάδες λάτρεις της αεροπορίας ανεβάζουν οι ίδιοι τις πληροφορίες.
Ο ιστότοπος δέχεται δεκάδες αιτήματα κάθε χρόνο από ιδιοκτήτες να σταματήσουν να δημοσιεύουν τις κινήσεις αεροσκαφών, σύμφωνα με τον Dan Streufert , ιδρυτή του ιστότοπου
«Δεν θα δείτε τίποτε να λογοκρίνεται ή να «αποκλείεται» από τον ιστότοπό μας. Εάν κάποιος από τους τροφοδότες μας έχει στοιχεία, τα δεδομένα θα είναι εκεί. Αυτό περιλαμβάνει στρατιωτικά και άλλα αεροσκάφη που προσπαθούν να είναι «μη εισηγμένα»», αναφέρει η εταιρεία στον ιστότοπό της .
Σα να οδηγείτε αυτοκίνητο...
«Είναι δημόσιες πληροφορίες, επομένως δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα πραγματικά γι' αυτό», δήλωσε ο διευθυντής επικοινωνίας της EBAA, Róman Kok. «Αν οδηγούσατε αυτοκίνητο και κάποιος εντόπισε την πινακίδα σας, θα μπορούσε να σας παρακολουθήσει. Μόλις βγείτε στο δρόμο, θα πρέπει εύλογα να υποθέσετε ότι δεν βρίσκεστε πια σε ιδιωτικό χώρο και επομένως οι άνθρωποι θα σας δουν».
Το ζήτημα της ιδιωτικής ζωής επηρεάζει μόνο τους πιο διάσημους ιδιοκτήτες τζετ, πρόσθεσε, καθώς οι περισσότεροι ανώνυμοι ιδιοκτήτες δεν υπόκεινται σε μεγάλο δημόσιο έλεγχο.
naftemporiki.gr