Μετρό Θεσσαλονίκης: Κοντά στο ένα ευρώ η τιμή εισιτηρίου - Τέλος του 2023 σε πλήρη χρήση

Τετάρτη, 07 Σεπτεμβρίου 2022 17:26
UPD:17:33
MotionTeam/ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Μετρό Θεσσαλονίκης, αμαξοστάσιο.

A- A A+

Κοντά στο ένα ευρώ, αν και ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί το ακριβές ύψος του, αναμένεται το ενιαίο εισιτήριο για τη χρήση του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι ένα απόλυτα βιώσιμο έργο και θα παραδοθεί για χρήση στους πολίτες στο σύνολό του, συμπεριλαμβανομένου και του σταθμού Βενιζέλου, τέλος του 2023. Αυτό επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, που δόθηκε από κοινού με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, στα γραφεία της «Αττικό Μετρό» στην Πυλαία. Γνωστοποίησε δε ότι η επέκταση του έργου προς την Καλαμαριά, προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται ότι θα παραδοθεί έως τον Ιούνιο του 2024 και ανέλαβε τη δέσμευση, ότι θα ακολουθήσουν και αυτές προς τα δυτικά της πόλης και προς το αεροδρόμιο.

Χαρακτηρίζοντας το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης ως το πιο «πολυαναμενόμενο προς παράδοση Project», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας για τη βασική γραμμή επισήμανε ότι οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 87%, τόνισε ότι καταγράφεται μεγάλη πρόοδος στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανικών συστημάτων και ανέφερε πως σε πρώτη φάση υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 315.000 επιβάτες ημερησίως, γεγονός που θα οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των οχημάτων που θα κυκλοφορούν στην πόλη, κατά 60.000 ημερησίως.

Το έργο της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην τελική του ευθεία σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος και σημείωσε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι «τρέχουμε για να κερδίσουμε τον χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές εναντίον του έργου, προσφυγές που έγιναν από μειοψηφίες, οι οποίες προσπάθησαν να τις εκμεταλλευτούν για δικούς τους λόγους, αλλά που είχαν όμως συνέπειες χρονικές και οικονομικές».

Λέγοντας ότι έχει γίνει η προμήθεια των 18 συρμών, οι οποίοι και τους τελευταίους 12 μήνες πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια στη βασική γραμμή του έργου, ο ίδιος ανακοίνωσε ότι σύντομα υπογράφεται η σύμβαση για την προμήθεια άλλων 15, που θα καλύψουν και την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Για την επέκταση προς την Καλαμαριά απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ επισήμανε ότι έχουν υλοποιηθεί στο 85% τα έργα πολιτικού μηχανικού, ενώ βρίσκεται στο 57% η πρόοδος στα ΗΜ συστήματα.

Για την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» τόνισε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη η γεωτεχνική έρευνα και οι τοπογραφικές μελέτες, ενώ για αυτήν προς τα δυτικά, επισήμανε πως έχει εκκινήσει η διαδικασία προσυμβατικού ελέγχου από το ελεγκτικό συνέδριο και σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση, ώστε να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες. Πάντως, ειδικά για την επέκταση του μετρό προς τη δυτική Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως όλα θα εξαρτηθούν από τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης που αναμένεται στο τέλος του 2022, λέγοντας μάλιστα χαρακτηριστικά «εμείς δεν αυτοσχεδιάζουμε».

Διευκρίνισε ότι πρόκειται για μια μεγάλη συγκοινωνιακή μελέτη για τη Θεσσαλονίκη που «θα κάνει το προφανές, δηλαδή θα προσδιορίσει την ανάγκη ζήτησης μετακινήσεων και αντίστοιχων έργων υποδομής σε όλη την πόλη. Είναι μια αναγκαία μελέτη, για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε την απαραίτητη χρηματοδότηση και για τις επεκτάσεις», τόνισε.

Για το Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ήδη «τρέχει» ο διαγωνισμός, ενώ ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ήδη καταγράφεται έντονο διεθνές ενδιαφέρον πολύ μεγάλων φορέων από Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία, προκειμένου να την αναλάβουν.

Άλματα προόδου στον σταθμό Βενιζέλου

Ειδικά για τον σταθμό Βενιζέλου, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως έχουν γίνει άλματα προόδου, καθώς σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού ολοκληρώθηκε σχεδόν στο σύνολο του έργου η ασφαλής απόσπαση των αρχαιοτήτων, ώστε να φυλαχτούν και να επανατοποθετηθούν.

«Αυτή τη στιγμή έχει ήδη ξεκινήσει η εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων αντιστήριξης του σταθμού και το κατασκευαστικό έργο στον κεντρικό τμήμα του σταθμού Βενιζέλου, σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι :«Αυτό που κάποιοι επέμεναν ότι δήθεν δεν είναι εφικτό, έχει γίνει πραγματικότητα και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ. Έχει ήδη ξεκινήσει η εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων αντιστήριξης στο κεντρικό τμήμα του σταθμού Βενιζέλου και προχωρά και το κατασκευαστικό έργο στο κεντρικό τμήμα του σταθμού. Πάμε με γρήγορα και σίγουρα βήματα, ώστε να κάνουμε πραγματικότητα αυτό που είχαμε υποσχεθεί από 2019, δηλαδή και μετρό και αρχαία», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι έλεγε «ψέματα» ότι το μετρό θα μπορούσε να είναι έτοιμο το 2020 κι αναρωτήθηκε: «Πώς θα λειτουργούσε το μετρό χωρίς ράγες, χωρίς συρμούς, χωρίς ρεύμα, χωρίς φορέα λειτουργίας; Εμείς είπαμε την αλήθεια, δώσαμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και προχωράμε σταθερά για να κάνουμε τη δέσμευσή μας, πράξη». Σημείωσε δε ότι η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου με την απόσπαση και την επανατοποθέτηση κόστισε 29,65 εκατ. ευρώ, λιγότερα δηλαδή από τα 32 εκατ. ευρώ που είχαν αρχικά υπολογιστεί.

Επιπλέον, για τον σταθμό Βενιζέλου είπε ότι οι λαμαρίνες υπολογίζεται να απομακρυνθούν περί τον Σεπτέμβριο του 2023 και η άνοδος στην οδό θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος Δεκεμβρίου 2023.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι με την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης πολίτες και επισκέπτες θα απολαμβάνουν τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης ανασκαφής που έχει γίνει στην πόλη, με τα «ζωντανά μουσεία» στους σταθμούς Βενιζέλου, Πλατεία Δημοκρατίας, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι και Φλέμινγκ, αλλά και στο crossover μπροστά στη Βιβλιοθήκη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου θα εκτεθεί μέρος των 300.000 ευρημάτων, μεταξύ των οποίων το τμήμα του Decumanus Maximus που αποσπάστηκε από την Αγίας Σοφίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή