Η συζητούμενη στις Βρυξέλλες πρόταση για αγορά εναέριων μέσων πυρόσβεσης, με τη χρήση τόσο εθνικών όσο και ευρωπαϊκών πόρων, απασχολεί τον Τύπο στη Γαλλία η οποία και σήμερα εξακολουθεί να μαστίζεται από πολλές πυρκαγιές.
Η εφημερίδα OUEST FRANCE σε εκτενές ρεπορτάζ αναφέρει ότι «η Ευρώπη κρίνοντας ότι τα εναέρια μέσα ρίψης νερού καθίστανται ανεπαρκή για την καταπολέμηση των πυρκαγιών που σαρώνουν τα εδάφη της, θέτει επί τάπητος το ζήτημα αγοράς νέων, πιο σύγχρονων».
«Τα αεροπλάνα με το κίτρινο χρώμα για αρκετές ημέρες πετούν στον καπνισμένο ουρανό της Ευρώπης. Ρίχνουν τόνους νερού - έως και 6.000 λίτρα σε 12 δευτερόλεπτα - για να σβήσουν τις πυρκαγιές που εξακολουθούν να καταστρέφουν τη Γαλλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα. Αλλά αυτά τα πυροσβεστικά αεροπλάνα - συμπεριλαμβανομένου του διάσημου Canadair - γίνονται όλο και πιο σπάνια», αναφέρει η εφημερίδα σημειώνοντας ότι η Γαλλία διαθέτει σήμερα είκοσι ένα εναέρια μέσα ρίψης νερού, συμπεριλαμβανομένων δώδεκα Canadair.
Τα περισσότερα από τα άλλα κράτη μέλη της ΕΕ μισθώνουν τα αεροσκάφη σε ιδιωτικές εταιρείες για να συμπληρώσουν τον στόλο τους, αναφέρει η εφημερίδα φέρνοντας ως παράδειγμα τη βρετανική εταιρεία Babcock, ενώ υπογραμμίζει ότι ορισμένα κράτη της Ευρώπης αρνούνται να προχωρήσουν στην αγορά εναέριων μέσων ρίψης νερού, όπως η Γερμανία, η Σουηδία και το Βέλγιο, υποστηρίζοντας πως παραδοσιακά οι χώρες τους δεν πλήττονται από την εκδήλωση πυρκαγιών.
Εκτός από το πρόβλημα της άνισης κατανομής των αεροσκαφών Canadair, υπάρχει και το πρόβλημα της γήρανσης του εξοπλισμού, σημειώνει η εφημερίδα υπογραμμίζοντας πως στη Γαλλία, ο μέσος όρος ηλικίας των εναέριων μέσων ρίψης νερού είναι περισσότερο από 20 χρόνια.
Ως αποτέλεσμα, τα αεροσκάφη χρειάζονται περισσότερη συντήρηση και επισκευές και καθηλώνονται στο έδαφος κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων συντήρησης, σημειώνει η εφημερίδα αναφέροντας πως την Παρασκευή 15 Ιουλίου, για παράδειγμα, μόνο οκτώ από τα δώδεκα Canadair ήταν διαθέσιμα, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα βρίσκονταν στα χέρια των μηχανικών.