Και οι κυρώσεις;

Σάββατο, 18 Ιουνίου 2022 07:00
REUTERS/EVGENIA NOVOZHENINA
A- A A+

Από την έντυπη έκδοση

Του Πάνου Φ. Κακούρη
[email protected]

 

ΤΟΝ Απρίλιο οι εισαγωγές αγαθών της χώρας μας από τη Ρωσία αυξήθηκαν 103,9% και στο α’ τετράμηνο 125%. Και οι υποτιθέμενες κυρώσεις, θα αναρωτηθεί εύλογα κάποιος, τι έγιναν; Επίσης τις τελευταίες μέρες, η ρωσική Gazprom κλείνει τις στρόφιγγες του φυσικού αερίου προς τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, επικαλούμενη «τεχνικές βλάβες» ή και όχι, προκαλώντας τις αντιδράσεις των Ευρωπαίων.


ΑΛΛΗ απορία. Μα, δεν έχουν επιβληθεί κυρώσεις; Βεβαίως, αλλά εξαιρείται το φυσικό αέριο, μέχρι να βρούμε άλλες οδούς, είναι η απάντηση, η οποία προκύπτει μέσα από το «σχέδιο» απεξάρτησης της Ε.Ε. από τους ρωσικούς ενεργειακούς πόρους.


ΠΡΟΦΑΝΩΣ, το «σχέδιο» απεξάρτησης έχει προβλήματα ή είναι τόσο φιλόδοξο που δεν πείθει. Και το πρόβλημα μπορεί να καταστεί άλυτο αν αποφασίσει η άλλη πλευρά να επι- σπεύσει την ενεργειακή «απεξάρτηση» της Δ. Ευρώπης, προμηνύοντας έναν βαρύ χειμώνα. Όταν μία επιχείρηση δηλώνει πως θα διακόψει τη συνεργασία με τον Χ προμηθευτή της σε 5 χρόνια, ο προμηθευτής αν βρει άλλον πελάτη, σε 1 ή 2 χρόνια, θα διακόψει αυτός νωρίτερα τη συνεργασία.


ΥΠΑΡΧΕΙ και άλλο απλό ερώτημα, με δύσκολη απάντηση. Σε τι νόμισμα πληρώνεται το ρωσικό φυσικό αέριο, καθότι η Ρωσία θέλει ρούβλια και η Ε.Ε. ευρώ;


ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ αυτά δείχνουν πως οι Βρυξέλλες διαχειρίστηκαν με εντελώς λάθος τρόπο την κρίση. Η Ε.Ε. επέβαλε κυρώσεις, αλλά χωρίς κανένα πρακτικό και ρεαλιστικό σχέδιο κάλυψης των ενεργειακών αναγκών της, τις οποίες, σήμερα, καλύπτει από τη Ρωσία.


ΚΑΤΑΦΕΡΕ οι κυρώσεις να πλήττουν περισσότερο τους Ευρωπαίους πολίτες που πληρώνουν πανάκριβα βασικά καταναλωτικά αγαθά, την ευρωπαϊκή και ελληνική ναυτιλία, βάζοντας εμπόδια στις μεταφορές πετρελαίου.


ΦΑΙΝΕΤΑΙ πως υπάρχει ένα «κενό» ηγεσίας στις Βρυξέλλες, το οποίο επιβεβαιώνει η προχθεσινή επίσκεψη στο Κίεβο των Σολτς, Μακρόν και Ντράγκι και όχι κάποιου θεσμικού εκπροσώπου της Ε.Ε.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή