Σε γενικές γραμμές βατά και αναμενόμενα χαρακτηρίζονται από τους εκπαιδευτικούς του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Αγίου Δημητρίου τα θέματα της Ιστορίας, της Φυσικής και της Οικονομίας, στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές των ΓΕΛ που συμμετέχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
«Χωρίς παγίδες» ήταν τα θέματα της Ιστορίας, σύμφωνα με τον φιλόλογο Πέτρο Τασσόπουλο. «Σε γενικές γραμμές είναι βατά, χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία ή συνδυαστικό θέμα. Αρκετά θέματα είναι από το κεφάλαιο για το προσφυγικό, το οποίο σε κάποιο βαθμό ήταν αναμενόμενο, με την έννοια ότι είναι η επέτειος των 100 χρόνων από την Μικρασιατική καταστροφή» επισήμανε ο κ. Τασσόπουλος.
Επιπλέον, υπάρχει ερώτημα σχετικά με το Κρητικό Ζήτημα, «το οποίο ήταν εκτός της ύλης κατά τα 2 έτη που ήταν μειωμένη η ύλη λόγω κορονοϊού, οπότε φέτος έχουν αφιερωθεί σε αυτό 25 μονάδες». Μάλιστα, η μια πηγή για το συγκεκριμένο θέμα «είναι από το σχολικό βιβλίο, οπότε είναι οικεία για τα παιδιά, δηλαδή τη συζητάμε μέσα στην τάξη» και το καινούργιο κεφάλαιο που επανήλθε «εκπροσωπείται ουσιαστικά με έναν ορισμό» οπότε τα θέματα «είναι βατά, δεν υπάρχει κάποια δυσκολία για έναν μαθητή που έχει μελετήσει».
«Αρκετά βατά» χαρακτήρισε τα θέματα της Φυσικής η καθηγήτρια Αριάννα Σφακιανάκη, προσθέτοντας ότι «δεν είχαν κάτι εξαιρετικά απαιτητικό». Όπως εξήγησε η φυσικός, το θέμα Β «είχε πολύ μικρές ιδιαιτερότητες, επειδή ζητήθηκε να σχολιαστεί μια πειραματική διάταξη, αλλά όχι κάποιο μεγάλο βαθμό δυσκολίας», το θέμα Γ «είναι άκρως προσδοκώμενο, καθώς τέτοια θέματα εξετάζονται πολύ συχνά κατά τη διάρκεια των πανελληνίων» και το θέμα Δ «είναι μέτριας δυσκολίας και εξέτασε όλο το φάσμα της ύλης του τελευταίου κεφαλαίου το οποίο τα δύο τελευταία χρόνια έβγαινε εκτός ύλης άρα ήταν αρκετά αναμενόμενο ότι φέτος θα εξεταζόταν πλήρως».
«Αναμενόμενα» ήταν τα θέματα και για το μάθημα της Οικονομίας, σύμφωνα με την οικονομολόγο Ευρυδίκη Τζιμοπούλου. «Δεν αποτελούν έκπληξη και είναι βατά. Δηλαδή, οι καλά διαβασμένοι μαθητές θα μπορούν να τα απαντήσουν» σημείωσε η κ. Τζιμοπούλου, προσθέτοντας ότι «υπάρχουν κάποια σημεία που θέλουν λίγη παραπάνω προσοχή και που είναι αυτά που θα κάνουν τη διαφορά, ώστε να ξεχωρίσουν όσοι μπορούν να γράψουν και άριστα».
«Πάντα λίγο δυσκόλευε τους μαθητές η θεωρία της ζήτησης και της προσφοράς» η οποία εξετάζεται στο Δ θέμα και συνεπώς, αυτό είναι ένα από τα ερωτήματα που χρειάζονται περισσότερη προσπάθεια, όπως επίσης «θα έπρεπε σίγουρα να μπορούν να υπολογίσουν το εισόδημα σε αντιστοιχία με το φόρο στο ερώτημα Α3» και να προσέξουν «στο Γ θέμα τον τρόπο που διατυπώνονται τα ερωτήματα, ώστε να μην μπερδευτούν οι μαθητές».
Συνέχεια το Σάββατο για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ
Αύριο, Σάββατο, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ διαγωνίζονται σε Υγιεινή, Προγραμματισμό Υπολογιστών, Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ) και Στοιχεία Μηχανικής.
Για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, οι Πανελλαδικές ολοκληρώνονται στις 17 Ιουνίου. Τα Ειδικά Μαθήματα θα εξεταστούν 18-30 Ιουνίου.
Οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν όταν ολοκληρωθούν και τα Ειδικά Μαθήματα, ενώ οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ