H πολυγλωσσία, η επαγγελματική εκπαίδευση, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η διά βίου εκπαίδευση και κατάρτιση καθώς και η ενδυνάμωση της ευρωπαϊκής συνεργασίας σε επίπεδο εκπαιδευτικών μονάδων ήταν τα βασικά θέματα τα οποία απασχόλησαν σήμερα στις Βρυξέλλες το Συμβούλιο των υπουργών Παιδείας της ΕΕ όπου την Ελλάδα εκπροσώπησε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης.
Ο υπουργός Παιδείας δήλωσε προς τους δημοσιογράφους πως «όσον αφορά την πολυγλωσσία, η οποία αποτελεί προτεραιότητα και της πλατφόρμας καινοτομιών της ελληνικής εθνικής στρατηγικής για την εκπαίδευση, που φέρει τον τίτλο «έλληνας πολίτης της Ευρώπης-πολίτης του κόσμου», θεωρώ ότι είμαστε απολύτως εντός ευρωπαϊκού πλαισίου με τις πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει, τόσο για τη στήριξη της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό, όσο και για την ανάπτυξη και την πιστοποίηση της πολυγλωσσίας εντός της χώρας μας».
«Η Ελλάδα είναι από τα πρώτα κράτη που έχουν εισαγάγει τις πολλές ξένες γλώσσες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και με επιτυχία ουσιαστικά υλοποιεί και την πολιτική του κρατικού πιστοποιητικού στο οποίο συμμετείχαν πάνω από 200.000- μέχρι τώρα- εξεταζόμενοι για να πιστοποιήσουν τις γνώσεις ξένων γλωσσών», σημείωσε ακόμη ο Ε. Στυλιανίδης.
Όσον αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι τις επόμενες ημέρες κατατίθεται στο εθνικό κοινοβούλιο σχέδιο νόμου για τις ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ τα οποία είναι τα νέα σχολεία που προέκυψαν μετά την ελληνική μεταρρύθμιση. «Είναι απολύτως συμβατή η λειτουργία που προβλέπεται με αυτά που γίνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο ενώ μέσα από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους ενισχύουμε τη δημιουργία εργαστηρίων, βιβλιοθηκών και γραφείων διασύνδεσης που θα επιτρέπουν τους αποφοίτους της επαγγελματικής εκπαίδευσης να βρουν ευκολότερα και γρηγορότερα μια θέση εργασίας στην αγορά» τόνισε ο υπουργός.
Κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του στο Συμβούλιο ο υπουργός επικέντρωσε την προσοχή του στην ευρωπαϊκή συνεργασία σε επίπεδο εκπαιδευτικών μονάδων και στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση που αφορά τα άτομα με αναπηρία οποιασδήποτε μορφής.
«Όσον αφορά την ενδυνάμωση της συνεργασίας επεσήμανα προς τους συναδέλφους μου και στους αρμόδιους επιτρόπους ότι έχει πια ωριμάσει η συνθήκη για να μπορέσει η ΕΕ να αναπτύξει πρακτικές, εφαρμοσμένες πολιτικές και να μην περιορίζεται μόνο στην ανταλλαγή εμπειριών. Συγκεκριμένα τους πρότεινα μέσα από δύο πολιτικές οι οποίες εφαρμόζονται στην Ελλάδα για το έξυπνο σχολείο και το αειφόρο σχολείο, να αναπτύξουμε κοινές δράσεις οι οποίες θα έχουν άμεση επίπτωση στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής συνείδησης και στη μεταφορά τεχνογνωσίας σε επίπεδο μαθητών και διδασκόντων» κατέληξε.
ΑΠΕ-ΜΠΕ