ΥΠΑ: Τα δικαιώματα των ταξιδιωτών

Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου 2008 12:34
A- A A+

Κατοχυρωμένα δικαιώματα από την Ευρωπαϊκή Ενωση και τις διεθνείς συμβάσεις έχουν οι ταξιδιώτες που μετακινούνται αεροπορικώς στο εσωτερικό και το εξωτερικό της χώρας.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με την ευκαιρία του εορτασμού των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αναφέρονται τα ακόλουθα:

Συγκεκριμένα, σε περίπτωση ματαίωσης, ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους οι επιβάτες δικαιούνται χρηματική αποζημίωση, ανάπαυση, φαγητό ή και επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου τους. Αν η εταιρεία αρνηθεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τον Κανονισμό 261/2004 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε εκείνοι που αδικούνται μπορούν και πρέπει να απευθύνονται στην ΥΠΑ, αρχικά στον αρμόδιο αερολιμενάρχη και, αν χρειαστεί, στην Κεντρική Υπηρεσία, η οποία θα αναλάβει να επιλύσει το πρόβλημα που έχει προκληθεί.

Τα βασικά που πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες είναι τα εξής:

* ¶ρνηση επιβίβασης: Τα ποσά που προβλέπονται ως αποζημίωση είναι τα εξής:

250 € για πτήσεις μικρότερες των 1500 χλμ.

400 € για πτήσεις από 1500 έως 3500 χλμ.

600 € για πτήσεις μεγαλύτερες των 3500 χλμ.

* Ακύρωση πτήσης: Επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, γεύμα, κατάλυμα και επικοινωνιακές διευκολύνσεις. Αποζημίωση ή δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση.

* Μεγάλες καθυστερήσεις: Κατάλυμα, γεύμα και αν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 5 ώρες, δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου.

* Απώλεια ή καταστροφή αποσκευών: Δυνατότητα διεκδίκησης μέχρι 1000 SDR (1SDR=1,18€).

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας καλεί όλους τους επιβάτες που ενδεχομένως θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα, να μη μείνουν απαθείς και να καταγγείλουν την ταλαιπωρία τους. Η γραμμή επικοινωνίας για τις καταγγελίες είναι: 210 8916150, 210 8916193 και fax: 210 8947132.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή